امشب گروه D با برگزاری 3 بازی حساس دنبال شد که در پایان بازی های هشتم گروه، هلند به طور قطعی صعود کرد و رقابت مجارستان، ترکیه و رومانی در 2 بازی باقی مانده به شدت حساس و تنگاتنگ شد.


رده بندی تیم بازی برد مساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل گل امتیاز
1 هلند 8 7 1 0 24 4 20 22
2 مجارستان 8 4 2 2 18 12 6 14
3 ترکیه 8 4 1 3 14 7 7 13
4 رومانی 8 4 1 3 13 12 1 13
5 استونی 8 2 1 5 6 16 10- 7
6 آندورا 8 0 0 8 0 24 24- 0

 

رومانی 0 - 2 ترکیه

در حساس ترین بازی امشب این گروه دو تیم رومانی و ترکیه در زمین رومانی به مصاف هم رفتند که در نهایت شاگردان فاتح تریم، موفق شدند با نتیجه 2 - 0، از این بازی برنده بیرون آیند و برای بازی های باقی مانده امیدوار باشند. (گل های ترکیه: بوراک ییلماز (22)، اردینگ (5+90))

 

آندروا 0 - 2 هلند

در دیگر دیدار این گروه شاگردان فن خال با پیروزی 2 - 0 مقابل تیم قعر جدولی آندورا صعود خود را قطعی کردند؛ گل های هلند در این دیدار را روبین فن پرسی (50،54) به ثمر رساند.

مجارستان 5 - 1 استونی

در آخرین بازی گروه که آن هم حساسیت خاص خود را داشت، تیم ملی مجارستان با حساب پر گل 5 - 1 استونی را در هم کوبید تا با یک امتیاز بیشتر از رومانی و ترکیه، ابتکار عمل در راه پلی آف را به دست بگیرد.

2 بازی آینده مجارستان به ترتیب در مقابل هلند (19 مهر) و آندورا (23 مهر) خواهد بود که اولی خارج از خانه و دیگری در خانه برگزار خواهد شد.

2 بازی آینده ترکیه به ترتیب در مقابل استونی (19 مهر) و هلند (23 مهر) خواهد بود که اولی خارج از خانه و دیگری در خانه برگزار خواهد شد.

2 بازی آخر تیم ملی رومانی نیز در مقابل آندورا (19 مهر) و استونی (23 مهر) خواهد بود که اولی خارج از خانه و دیگری در خانه برگزار خواهد شد.

* با توجه به بازی های باقی مانده به نظر می رسد رومانی مسیر راحت تری برای صعود به مرحله پلی آف داشته باشد، مگر اینکه تیم ملی هلند در یکی از دیداری های خود بلغزد و کار را برای یکی از دو تیم مجارستان یا ترکیه آسان کند.



امشب از گروه F دو بازی برگزار شد و طی آن تیم ملی روسیه با غلبه بر رژیم صهیونیستی، با تعداد بازی برابر با پرتغال، صدر جدول گروه را از این تیم پس گرفت.


یم بازی برد مساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل گل امتیاز
1 روسیه 8 6 0 2 15 4 11 18
2 پرتغال 8 5 2 1 16 8 8 17
3 رژیم صهیونیستی 8 3 3 2 17 12 5 12
4 ایرلند شمالی 8 1 3 4 8 14 6- 6
5 لوکزامبورگ 8 1 3 4 7 19 12- 6
6 آذربایجان 8 0 5 3 4 10 6- 5

 

روسیه 3 - 1 رژیم صهیونیستی

تیم ملی روسیه با پیروزی 3 - 1 مقابل رژیم صهیونیستی، موفق شد در 2 بازی مانده با پایان رقابت ها، صدر جدول را از آن خود کند. تا ادامه کار برای سلسائو اروپا، سخت شود. (گل های روسیه: برزوتسکی (49)، کوکورین (52)، گلوشاکوف (74)؛ گل رژیم صهیونیستی: زاهاوی (3+90))

 

لوکزامبورگ 3 - 2 ایرلند شمالی

در دیگر بازی این گروه تیم ملی لوکزامبورگ با پیروزی 3 - 2 رد مقابل ایرلند شمالی، ضمن کسب اولین پیروزی خود در این رقابت ها، موفق شد یک پله صعود کند.


بدین ترتیب از این گروه پرتغال 2 بازی دیگر خواهد داشت که هر دو بازی خانگی و در مقابل رژیم صهیونیستی و لوکزامبورگ خواهد بود که در تاریخ های 19 و 23 مهر برگزار خواهد شد.

تیم ملی روسیه هم با هدایت فابیو کاپلو، 2 بازی دیگر خود را در مقابل لوکزامبورگ و آذربایجان در زمین حریفان و در تاریخ های 19 و 23 مهر برگزار خواهد کرد.

* با توجه به بازی های باقی مانده، به نظر نمی رسد روس ها کار سختی برای صعود به عنوان تیم اول داشته باشند.



تاريخ : سه شنبه 19 شهريور 1392برچسب:, | 19:20 | نویسنده : Amir

تيم ملي ايتاليا تنها يک گام با صعود به جام جهاني 2014 برزيل فاصله دارد اگر بتواند برابر شاگردان مايکل بليک نتيجه اي مثبت بگيرند.

ايتاليا - جمهوري چک : همه چيز آماده برپايي جشن صعود آتزوري به برزيل

ايتاليا مي تواند سه شنبه شب جايي که در خانه به ميزباني جمهوري چک مي رود با يک پيروزي به عنوان صدرنشين گروه راهي برزيل شود و يا دست کم آنها بايد موفق شوند نتيجه اي بهتر از بازي بلغارستان برابر مالت کسب کنند.

 پسران چزاره پراندلي موفق شدند با پيروزي 1-0 جمعه شب برابر بلغارستان در پالرمو خود را به يک قدمي صعود به جام جهاني 2014 برزيل برسانند و اولين تيم اروپايي لقب بگيرند که مي توانند سه شنبه شب بليط سفر به برزيل را بدست بياورند.

تک گل آلبرتو جيلاردينيو در بازي جمعه شب برابر بلغارستان باعث شد تا ايتاليا با هفت امتياز اختلاف بيشتر در صدر گروه بي قرار بگيرد و در حال حاضر آتزوري اين فرصت را دارد با پيروزي برابر چک آماده سفر به برزيل شود،برابر تيمي که جمعه شب گذشته با 2 گل برابر ارمنستان شکست خورد.

باخت جمعه شب برابر ارمنستان شايد به قيمت از دست دادن جام جهاني 2014 برزيل براي شاگردان بليک تمام شود در حالي که آنها بهترين فرصت براي رسيدن به رده دوم اين گروه را از دست دادند با توجه به اين موضوع که بلغارستان تيم دوم گروه برابر ايتاليا متحمل شکست شده بود.

با تمام اين اوصاف ايتاليا در آستانه اين بازي نگراني هايي از بابت مصدوميت جديد بازيکنان دارد.لوکا آنتونلي و ايگناتسيو آباته هر دو به دليل مصدوميتي که در بازي برابر بلغارستان گريبانگيرشان شد براي اين بازي در دسترس نيستند و حضور لورنتزو اينسينيه نيز هنوز مشخص نيست.

بنابراين براي پر کردن جاي اين دو بازيکن مصدوم بازيکناني چون مانوئل پاسکوآل و لورنتزو دي سيلوستره به ترکيب تيم ملي ايتاليا دعوت شده اند در حالي که پابلو اوسلوادو و ريکاردو مونتوليوو پس از سپري کردن محروميت يک جلسه اي شان مي توانند در بازي سه شنبه شب برابر چک تيم شان را همراهي کنند.

جزاير فارو - آلمان : ژرمن ها آماده جشن صعود

ميروسلاو کلوزه مهاجم کهنه کار ملي پوش لاتزيو اميدوارست سه شنبه شب با گلزني برابر جزاير فارو بتواند رکورد 68 گل ملي گرد مولر را بشکند در حالي که آلمان ها تلاش مي کنند با کسب پيروزي در اين بازي اميدوار صعود به جام جهاني 2014 برزيل باشند.

در بازي جمعه شب برابر استراليا کلوزه موفق شد با زدن يک گل از سه گل تيمش به يک قدمي شکستن رکورد گرد مولر بهترين گلزن تاريخ تيم ملي آلمان ها برسد.در آن پيروزي توماس مولر و توني کروس نيز موفق به گلزني شدند.بنابراين سه شنبه شب جايي که آلمان در خانه جزاير فارو به مصاف اين تيم مي رود بهترين فرصت براي کلوزه خواهد بود تا بتوانند برابر ضعيف ترين تيم اين گروه به راحتي تعداد گل هاي ملي خود را بيشتر کند ضمن اينکه تيمش يک گام ديگر به جام جهاني 2014 برزيل نزديک تر شود.

انتظار نمي رود پسران يواخيم لوو در اين بازي به نتيجه اي غير از پيروزي برسند همانطور که آنها در مرحله مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل بعد از شکست 5-1 برابر انگليس در سال 2001 هرگز در اين مرحله تن به شکست نداده اند.

همچنين آلمان ها هنوز در مرحله مقدماني هيچ رقابت مهمي از سال 2007 به بعد - شکست 3-0 برابر چک-طعم شکست را در اين مرحله تجربه نکرده اند و در حال حاضر پس از پيروزي جمعه شب برابر استراليا با 5 امتياز اختلاف نسب به تيم دوم جدول يعني سوئد در صدر گروه سي قرار گرفته اند.

قهرمان سه دوره جام جهاني در هفت بازي اي که در گروه سي انجام داده 25 بار موفق به گلزني شده و به احتمال فراوان در بازي سه شنبه شب برابر جزاير فارو اين تعداد گل ها بيشتر هم خواهد شد چرا که جزاير فارو تا به اين جاي کار 22 گل از حريفان خود دريافت کرده اند.

از زماني که جزاير فارو موفق شده در مرحله مقدماتي جام جهاني در يک بازي هر سه امتياز را کسب کند 4 سال مي گذرد جايي که آنها موفق شدند با حساب 2-1 برابر ليتواني به برتري برسند.

ديدار رفت اين دو تيم که در هانوفر برگزار شد به ماه سپتامبر 2012 بازمي گردد که آلمان موفق شد 3-0 به پيروزي برسد.هر چند که در بازي سه شنبه شب جزاير فارو از امتياز ميزباني و بازي در خانه برخوردارند اما نبايد تعجب کرد اگر شاگردان يواخيم لوو بتوانند نتيجه بازي رفت را بار ديگر تکرار کنند.

آندورا - هلند : صعود به جام جهاني در غياب روبن

پسران لوئيس فن خال در ديدار اخيرشان برابر استوني متحمل يک تساوي غير منتظره 2-2 شدند اما در صورتي که آنها موفق شوند سه شنبه شب با پيروزي برابر آندورا تيمي که هنوز نتوانسته در مرحله مقدماتي جام جهاني گلزني کند راهي رقابت هاي جام جهاني 2014 برزيل شوند.

هلند در صورتي که بتواند سه شنبه شب آندورا را شکست دهد و البته روماني نتواند برابر ترکيه به پيروزي برسد ،حضورش در جام جهاني 2014 برزيل مسجل مي شود.

آمار شش پيروزي متوالي لويس فن خال جمعه شب با تساوي 2-2 برابر استوني به پايان رسيد اما آنها هنوز هم با شش امتياز اختلاف در فاصله سه بازي تا پايان اين رقابت ها در صدر قرار گرفته اند.

هلند در تساوي 2-2 جمعه شب برابر استوني موفق شد به لطف گل ديرهنگام رابين فن پرسي از روي نقطه پنالتي از شکست فرار کند و بازي را به تساوي بکشاند.اما با تما اين اوصاف با اعلام نارضايتي از تساوي در استوني تاکيد کرد که انتظار عملکرد بهتري برابر آندورا از تيمش دارد.

هلند در بازي هاي رو در رو برابر آندورا آمار بسيار خوبي داشته،بنابراين آنها اميدوارند با يک برد شيرين حضورشان در جام جهاني 2014 برزيل مسجل شود.

آنها از هفت بازي انجام شده در اين گروه 19 امتياز کسب کرده اند که البته تفاضل گل بسيار خوبي نيز نسبت به تيم دوم جدول دارند.

هر چند که با توجه به عملکرد ضعيف خط دفاعي در بازي جمعه شب برابر استوني ،در حال حاضر لوئيس فن خال نگراني هايي در رابطه با دفاع تيمش دارد اما به نظر مي رسد برابر تيم رده 205 جهان يعني آندورا اين نگراني به حداقل برسد.

آندورا جمعه شب برابر ترکيه با دريافت پنج گل متحمل شکست سنگيني شد در حالي که شکست با پنج گل برابر ترکيه به معني دريافت 22 گل در طول هفت بازي بدون زدن حتي يک گل مي باشد.

آنها هرگز موفق نشده اند برابر هلند گلزني کنند و هر بار که اين دو تيم به مصاف هم رفته اند هلند دست کم سه گل زده است.

پسران لوئيس فن خال ديدار رفت شان برابر آندورا را موفق شدند به لطف گل هاي رافائل فن در فارت،کلاس يان هونتلار و آرين روبن در ماه اکتبر گذشته به پيروزي برسند.

از نکات جالب اين بازي مي توان به بازگشت وسلي اسنايدر هافبک بازيساز حال حاضر گالاتاساراي اشاره کرد،بازيکني که در جريان تساوي 2-2 برابر استوني به ترکيب لاله هاي نارنجي بازگشت و موفق شد خوش بدرخشد.

در پايان آرين روبن که در بازي جمعه شب از داور مسابقه کارت زرد دريافت کرد نمي تواند به دليل يک جلسه محروميت تيمش را در اين بازي همراهي کند.

اوکراين - انگليس : سه شيرهاي زخمي اما شکست ناپذير

شرايط در گروه اچ و تکليف تيم هاي صعود کننده به جام جهاني 2014 برزيل بسيار پيچيده شده چرا که فاصله تيم ها به يکديگر نزديک بوده هر چند که انگليس با 15 امتياز هنوز صدرنشين اين گروه مي باشد اما مونتنگرو نيز با 15 امتياز و تنها به دليل تفاضل گل کمتر نسبت به انگليس در رده دوم قرار گرفته در حالي که تيم هاي اوکراين و لهستان هر کدام به ترتيب با کسب 14 و 10 امتياز در رده هاي سوم و چهارم حضور دارند.

بنابراين شرايط زماني پيچيده تر مي شود که تنها سه بازي تا پايان اين مرحله مقدماتي جام جهاني باقي مانده و انگليس در بازي سه شنبه شب جايي که به ميهماني اوکراين مي رود محکوم به کسب هر امتياز خواهد بود چرا که در غير اينصورت اين احتمال وجود دارد انگليس راهي جام جهاني برزيل نشود.

پسران روي هاجسون موفق شدند جمعه شب گذشته با حساب 4-0 برابر مولداوي به برتري برسند تا همچنان تنها تيم گروه اچ باشند که هنوز متحمل شکست نشده اند.

اما در سوي ديگر اوکراين توانست با حساب 9 گل با در هم کوبيدن سن مارينو از سد اين تيم عبور کند تا همچنان اميدوار به رسيدن به جام جهاني برزيل باشند چرا که اختلاف آنها با تيم اول و دوم اين گروه تنها يک امتياز بوده.

انگليس در خط حمله نيز با بحران مصدوميت روبرو شده .وين روني به دليل مصدوميت از ناحيه سر،دانيل استوريج به دليل مصدوميت از ناحيه زانو و دني ولبک به دليل محروميت نمي توانند انگليس را در اين ديدار حساس خارج از خانه همراهي کنند.

انگليس در صورتي که مي خواهد همچنان به عنوان صدرنشين گروه اچ در فاصله سه بازي تا پايان اين مرحله با خيالي راحت در صدر قرار بگيرد بايد هر سه امتياز اين بازي را در اوکراين کسب کند در حالي که ديدار رفت اين دو تيم در انگليس با تساوي 1-1 به پايان رسيد.

سه شيرها همچنين با 25 گل زده بهترين تيم گلزن اين گروه شناخته مي شوند و اوکراين با 19 گل زده در رده دوم برترين تيم گلزن گروه اچ قرار دارد.اوکراين با زدن 15 گل و 4 کلين شيت در چهار بازي اخيرش در حال حاضر در فرم بسيار به سر مي برد.

ميخايلو فومنکو سرمربي تيم ملي اوکراين موفق شد در ديدار رفت اين دو تيم که در ومبلي لندن برگزار شد عملکرد بسيار خوبي را به نمايش بگذراد و تنها تک گل ديرهنگام فرانک لمپارد از روي نقطه پنالتي باعث شد تا آنها نتوانند هر سه امتياز بازي را کسب کنند.

بلاروس - فرانسه : فرار خروس ها از لغزش بيشتر

رقابت هاي مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل در شرايطي در گروه آي دنبال مي شود که تنها دو بازي تا پايان اين مرحله و تکليف تيم هاي صعود کننده از اين گروه باقي مانده.هر چند که فرانسه با نزديک ترين تعقيب کننده اش يعني فنلاند تيم سوم اين گروه پنج امتياز اختلاف بيشتر دارد اما آنها نمي توانند بيش از اين ريسک از دست دادن امتيازها را در دو بازي پاياني متحمل شوند.

در صورتي که فرانسه مي خواهد در جام جهاني 2014 برزيل حضور پيدا کند بايد در بازي سه شنبه شب برابر بلاروس به پيروزي برسند تا همه چيز در روز پاياني بازي ها به اما و اگر کشيده نشود.

خروس ها جمعه شب با تساوي بدون گل 0-0 برابر گرجستان متوقف شدند اما اسپانيا موفق شد در فنلاند به پيروزي برسد و در حال حاضر فاصله تيم صدرنشين يعني اسپانيا با فرانسه تيم دوم اين گروه به سه امتياز رسيده در حالي که تنها دو بازي ديگر از اين گروه مانده.

پسران ديديه دشام در بازي هاي اخيرشان نتوانسته اند گلزني کنند.آنها در پنج بازي اخير خود نتوانسته اند گلي وارد دروازه حريفان خود کنند.

تساوي بدون گل در خانه ي گرجستان نشان داد که کريم بنزما و اوليور ژيرود زوج خط حمله خروس ها نتوانسته اند آنطور که بايد از فرصت هاي گلزني شان نهايت استفاده را ببرند.قهرمان جام جهاني 1998 در حال حاضر پنج امتياز اختلاف با فنلاند دارد .بنابراين در بازي سه شنبه شب هيچ نتيجه اي جز برتري خروس ها نمي توانند خيال دشام را از حضور تيمش در جام جهاني برزيل راحت کند.

ديدار رفت دو تيم که در سپتامبر گذشته برگزار شد فرانسه توانست با حساب 3-1 برابر بلاروس به پيروزي برسد،جايي که فرانسه در شش مصاف اخيرش موفق به گلزني شده بود.در عين حال به نظر نمي رسد فرانسه کار بسيار سختي برابر بلاروس تيمي که با کسب تنها يک پيروزي از شش بازي در قعر اين گروه قرار گرفته داشته باشند.



تاريخ : شنبه 16 شهريور 1392برچسب:, | 11:31 | نویسنده : Amir

در راستای بازی های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، شب گذشته ۲۵ بازی برگزار شد که در پایان با پیروزی ایتالیا، آلمان، انگلیس، اسپانیا و پرتغال همراه شد.


فرانسه و هلند ناکامان بازی های دیشب لقب گرفتند و نتوانستند برابر حریفان خود به پیروزی برسند و به یک امتیاز بسنده کردند.

نتایج کامل بازی های مقدمانی جام جهانی در قاره اروپا را در زیر مشاهده می کنید.

 

گروه A

اسکاتلند ۰ - ۲ بلژیک

صربستان ۱ - ۱ کرواسی

مقدونیه ۲ - ۱ ولز

 

گروه B

ایتالیا ۱ - ۰ بلغارستان

مالت ۱ - ۲ دانمارک

جمهوری چک ۱ - ۲ ارمنستان

 

گروه C

ایرلند ۱ - ۲ 

آلمان ۳ - ۰ اتریش

قزاقستان ۲ - ۱ جزابر فارو

 

گروه D

استونی ۲ - ۲ هلند

ترکیه ۵ - ۰ آندورا

رومانی ۳ - ۰ مجارستان

 

گروه E

سوئیس ۴ - ۴ ایسلند

اسلوونی ۱ - ۰ آلبانی

نروژ ۲ - ۰ قبرس

 

گروه F

روسیه ۴ - ۱ لوکزامبورگ

ایرلند شمالی ۲ - ۴ پرتغال

 

گروه G

لیختین اشتاین ۰ - ۱ یونان

بوسنی هرزگوین ۰ - ۱ اسلواکی

لتونی ۲ - ۱ لیتوانی

 

گروه H

انگلیس ۴ - ۰ مولداوی

لهستان ۱ - ۱ مونته نگرو

 

گروه I

گرجستان ۰ - ۰ روسیه

فنلاند ۰ - ۲ اسپانیا



امشب 2 تیم برتر این گروه، بازی های خود را مقابل حریفان انجام دادند که در نهایت شاگردان دل بوسکه با پیروزی 2 - 0 مقابل فنلاند نهایت استفاده را از تساوی بدون گل فرانسه مقابل گرجستان، کردند.


بازی برد مساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل گل امتیاز
1 اسپانیا 6 4 2 0 10 2 8 14
2 فرانسه 6 3 2 1 8 4 4 11
3 فنلاند 6 1 3 2 4 6 2- 6
4 گرجستان 6 1 2 3 3 7 4- 5
5 بلاروس 6 1 1 4 4 10 6- 4

 بدین ترتیب تیم ملی اسپانیا که شانس اصلی صعود مستقیم از این گروه محسوب می شود، 2 بازی دیگر خواهد داشت، که هر 2 بازی خانگی و مقابل بلاروس و گرجستان خواهد بود و در تاریخ های 19 و 23 مهر برگزار خواهد شد.

تیم دوم این گروه که برای صعود می جنگد نیز 2 بازی خواهد داشت، که اولی 19 شهریور در زمین گرجستان خواهد بود و دیگری 23 مهر در خانه مقابل فنلاند برگزار خواهد شد.

در دیدار امشب اسپانیا مقابل فنلاند، ایکر کاسیاس درون دروازه قرار گرفته بود و گل های بازی را نیز جوردی آلبا در دقیقه 19 و آلوارو نگردو در دقیقه 86 به ثمر رساندند.



گروه D رقابت های مقدماتی جام جهانی قاره اروپا در شب هفتم خود شاهد شگفتی سازی استونی بود! تیم رده پنجم گروه توانست در زمین خود هلند که از 6 بازی گذشته تنها 2 گل دریافت کرده بود را با نتیجه 2 - 2 متوقف کند. رومانی و ترکیه نیز مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند.


استونی 2 - 2 هلند

گل ها: آرین روبن (2)، رابین فن پرسی (پنالتی-90) برای هلند و کنستانتين واسيليف (18،57) برای استونی

تیم ملی هلند که با ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه در خانه استونی تن به تساوی 2 - 2 داد تا در شب پیروزی رومانی، اختلاف با این تیم به 6 امتیاز برسد و کار در 3 بازی باقی مانده گروه حساس تر شود. ضمن اینکه روی گل تساوی هلند، بازیکن تیم استونی نیز با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد.

رومانی 3 - 0 مجارستان

گل ها: ماریکا (2)، پينتيلي (31) و کریستین تاناس (88)

رومانی برای قطعی کردن مقام دومی گروه و راهیابی به پلی آف 3 - 0 از سد مجارستان گذشت؛ گرچه با تساوی لاله های نارنجی، اکنون آنها حتی شانس صعود مستقیم را هم دارند.

ترکیه 5 - 0 آندورا

گل ها: بولوت (35، 39، 68)، بوراک ییلماز (64) و آردا توران (90)

ترکیه برای زنده نگه داشتن امید رسیدن به پلی آف، در خانه، آندورا، تیم قعر نشین گروه را با نتیجه 5 - 0 در هم کوبید!

رده بندی تیم بازی برد مساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل گل امتیاز
1 هلند 7 6 1 0 22 4 18 19
2 رومانی 7 4 1 2 13 10 3 13
3 مجارستان 7 3 2 2 13 11 2 11
4 ترکیه 7 3 1 3 12 7 5 10
5 استونی 7 2 1 4 5 11 6- 7
6 آندورا 7 0 0 7 0 22 22- 0

 هلند 3 بازی دیگر در این گروه خواهد داشت، که اولین آن در تاریخ 19 شهریور در زمین آندروا خواهد بود، بازی بعدی در خانه و در مقابل مجارستان (19 مهر) خواهد بود و در آخرین بازی باید در تاریخ 23 مهر در زمین ترکیه به مصاف این تیم بروند.

تیمهای ترکیه و رومانی نیز در تاریخ های 19 شهریور (به میزبانی رومانی) در حساس ترین بازی به مصاف هم خواهند رفت، بعد از آن رومانی در 19 مهر میهمان آندورا و در 23 مهر میزبان استونی خواهد بود.

ترکیه نیز در تاریخ 19 مهر میهمان استونی خواهد بود.



مسابقات مقدماتی جام جهانی در گروه E قاره اروپا با برگزاری سه دیدار پیگیری شد و طی آن تیم های نروژ و اسلوونی از سد مهمانان خود عبور کردند و دیدار سوییس و ایسلند به تساوی پر گل 4-4 انجامید.

 


سوییس 4 – 4 ایسلند

گل: استفان لیخشتاینر (15 و 30)، فابین شار (27) و بلریم زمایلی (54) برای سوییس – یوهان برگ گادموندسون (3، 68 و 90) و کولبین سیتورسون (56) برای ایسلند

تیم ملی سوییس صدرنشین جدول رده بندی که می توانست با پیروزی در این دیدار در آستانه حضور در جام جهانی قرار بگیرد و حتی با نتیجه 4-1 از مهمان خود پیش بود، با غافلگیری و با درخشش گادموندسون که هت تریک کرد، تن به تساوی داد، تا دیدار آینده این تیم در زمین نروژ در اوج حساسیت برگزار شود.

نروژ 2 – 0 قبرس

گل: طارق الیونسی (43) و جوشا کینگ (66)

تیم ملی نروژ با برتری 2-0 در مقابل قبرس، بالاتر از آلبانی در رتبه دوم جدول قرار گرفت و یک قدم به سوییس صدرنشین نزدیک شد.

 

اسلوونی 1 – 0 آلبانی

گل: کوین کمپل (19)

تیم اسلوونی که پیش از این عملکرد فوق العاده ضعیفی از خود به نمایش گذاشته بود، موفق شد با یک گل از سد آلبانی عبور کند تا نه این تیم را از رتبه دوم پایین بکشد، بلکه برای حضور در مرحله پلی آف امیدوار شود.

 

در دیدارهای آینده این گروه، روز سه شنبه، نروژ در حساسترین دیدار میزبان سوییس خواهد بود. قبرس از اسلوونی پذیرایی خواهد کرد. ایسلند نیز میزبان آلبانی خواهد بود.

رده بندی تیم بازی برد مساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل گل امتیاز
1 سوییس 7 4 3 0 12 5 7 15
2 نروژ 7 3 2 2 9 7 2 11
3 آلبانی 7 3 1 3 7 7 0 10
4 ایسلند 7 3 1 3 12 13 1- 10
5 اسلوونی 7 3 0 4 9 10 1- 9
6 قبرس 7 1 1 5 4 11 7- 4

 

 



مسابقات مقدماتی جام جهانی در گروه H قاره اروپا با برگزاری 3 دیدار پیگیری شد و طی آن تیم های اوکراین و انگلستان مهمانان خود را گلباران کردند و مونته نگرو صدرنشین در زمین لهستان متوقف شد، تا انگلستان را بالاتر از خود ببیند.


انگلستان 4 – 0 مولداوی

گل: استیون جرارد (12)، ریکی لمبرت (27) و دنی ولبک (45 و 51)

تیم ملی انگلستان در غیاب سیل عظیم مصدومین خود در خانه به مصاف مولداوی رفت و موفق شد به راحتی و با 4 گل از سد حریف عبور نماید و به صدر جدول گروه صعود نماید.

انگلیس که با ترکیب هارت، کول، کیهیل، واکر، جاگیلکا، ویلشر، لمپارد، جرارد، لمبرت، ولکات و ولبک قدم به این مسابقه گذاشته بود، موفق شد با چهار گل پیروز از میدان خارج شود. ریکی لمبرت در این دیدار همچون بازی اول ملی خود گلزنی کرد تا در دو دیدار ملی، دو گل ملی به ثمر رسانده باشد. دنی ولبک مهاجم منچستریونایتد در این بازی عملکرد درخشانی از خود به نمایش گذاشت و بهترین بازیکن سه شیرها بود.

 

لهستان 1 – 1 مونته نگرو

گل: روبرت لواندوفسکی (16) برای لهستان – دژان دامیانوویچ (12) برای مونته نگرو

تیم ملی مونته نگرو صدرنشین این گروه در زمین لهستان به میدان رفت که حاصل تلاش دو تیم تساوی یک بر یک بود. مونته نگرو اکنون با یک بازی بیشتر انگلستان را بالای خود می بیند و کارش برای حضور مستقیم در جام جهانی دشوار شده است.

اوکراین 9 – 0 سن مارینو

گل: مارکو دویچ (11)، اوهن سلزنیوف (26)، ادمار (32)، اوگن خاچریدی (45 و 54)، اوگنی کونوپلیانکا (50)، رومن بزوس (63)، آرتم فدتسکی (74) و یاروسلاو راکیتسکی (90)

تیم ملی اوکراین در پر گل ترین و یک طرفه ترین بازی امشب اروپا موفق شد با 9 گل که توسط هشت بازیکن به ثمر رسید، از سد سن مارینو که تمام دیدارهای گذشته خود را نیز واگذار کرده است، عبور نماید و شانس خود را برای حضور در جام جهانی 2014 اقزایش دهد.

رده بندی تیم بازی برد مساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل گل امتیاز
1 انگلیس 7 4 3 0 25 3 22 15
2 مونته نگرو 8 4 3 1 15 8 7 15
3 اوکراین 7 4 2 1 19 4 15 14
4 لهستان 7 2 4 1 13 8 5 10
5 مولداوی 8 1 2 5 4 15 11- 5
6 سن مارینو 7 0 0 7 0 38 38- 0

در دیدارهای سه شنبه، اوکراین میزبان انگلستان خواهد بود و سن مارینو به مصاف لهستان خواهد رفت.



در مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 در اروپا امشب از گروه C سه بازی برگزار شد که با برتری تیم های آلمان، سوئد و قزاقستان همراه بود.

آلمان 3 - 0 اتریش

گل ها: میروسلاو کلوزه (31)، تونی کروس (51) و توماس مولر (88)

در این بازی  که در ورزشگاه آلیانس آره نا مونیخ برگزار شد آلمان با این ترکیب بازی کرد: نویر، لام، مرته ساکر، بواتنگ، اشملزر(46. هوودس) ، خدیرا، کروس، مولر، اوزیل، رویس (90. دارکسلر) ، کلوزه (82. سون بندر)

آلمان در هر دو نیمه بازی برتری را ارائه داد و بیشتر جریان بازی در دست این تیم بود. در این بازی فیلیپ لام به رکورد 100 بازی ملی رسید و میروسلاو کلوزه به رکورد گلزنی گرد مولر برای تیم ملی آلمان.

تیم آلمان با پیروزی مقابل اتریش تا حد زیادی صعود خود به جام جهانی را قطعی کرد. آلمان اگر در بازی آینده ش مقابل جزایر فارو به برتری دست یابد مستقیما به جام جهانی راه خواهد یافت.

 

GetBC(6235);

مسابقات مقدماتی جام جهانی در گروه G قاره اروپا با برگزاری سه دیدار پیگیری شد و طی آن تیم های اسلواکی، یونان و لتونی از سد حریفان خود عبور کردند و معادلات گروه بر هم ریخت.

بوسنی هرزگویین 0 – 1 اسلواکی

گل: ویکتور پکوفسکی (77)

تیم ملی بوسنی و هرزگویین در حساسترین دیدار این گروه میزبان اسلواکی بود و در عین ناباوری با نتیجه 1-0 شکست خورد، اما همچنان با کسب 16 امتیاز در صدر جدول این گروه قرار دارد.

لیختن اشتاین 0 – 1 یونان

گل: کاستاس میتروغلو (72)

تیم ملی یونان در دیدار برابر ضعیفترین تیم گروه به سختی و با یک گل به پیروزی دست پیدا کرد تا همچون بوسنی با کسب 16 امتیاز، در بالای جدول به انتظار بازی های آینده باشد.

GetBC(6234);

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد