تساوي بدون گل داربي 76 در نيمه نخست
تاريخ : جمعه 6 بهمن 1391برچسب:, | 15:44 | نویسنده : Amir

تساوي بدون گل حاصل نيمه نخست داربي سرد 76 بود.


نيمه نخست هفتادوششمين داربي تيم‌هاي فوتبال پرسپوليس و استقلال با نمايشي سرد و کسل‌کننده از هر دو تيم با تساوي بدون گل به پايان رسيد.

به گزارش ايسنا،اين مسابقه امروز (جمعه) از ساعت 15 با قضاوت محسن قهرماني و در حضور بيش از 100 هزار نفر تماشاگر قرمز و آبي آغاز شد. شايد براي اولين بار در چند سال گذشته بود که هزاران تماشاگران بخاطر پر شدن ورزشگاه در فاصله چند ساعت مانده به بازي با درب‌هاي بسته استاديوم مواجه شدند.

تيم پرسپوليس در اين بازي با ترکيب نيلسون، سيد جلال حسيني، مهدي مهدوي‌کيا، مهرداد پولادي، حسين ماهيني، رضا نورمحمدي، رضا حقيقي، محمد نوري، مارکو پروويچ، غلامرضا رضايي و کريم انصاري‌فرد وارد ميدان شد. نکته جالب حضور مهدوي‌کيا از ابتداي مسابقه بود که به نظر مي‌رسيد بخاطر تجربه او و غيبت علي کريمي، در ترکيب اوليه تيمش قرار گرفت.

استقلالي هم با سيد مهدي رحمتي، خسرو حيدري، پژمان منتظري، فرزاد حاتمي، علي حمودي، مجبتي جباري، حسن اشجاري، جواد نکونام، عباس محمدرضايي، اميرحسين صادقي و آرش برهاني داربي را آغاز کردند. فرهاد مجيدي بازيکن با تجربه استقلالي‌ها از ابتدا روي نيمکت ذخيره‌ها نشست. کاپيتان‌هاي دو تيم مهدوي‌کيا و جباري هستند.

بخاطر ميزبان بودن استقلال در اين مسابقه، اين مربيان و بعضي از بازيکنان پرسپوليس بودند که به سمت نيمکت استقلالي‌ها رفتند و احوالپرسي کردند. پرسپوليس‌ها حلقه اتحاد پيش از بازي را مقابل خط کنار دروازه تشکيل دادند.

مسابقه را پرسپوليسي‌ها آغاز کردند و از همان ابتدا غلامرضا رضايي با نفوذ از جناح چپ سانتري روي دروازه حريف فرستاد اما کسي نبود آنجا استفاده کند.

رحمتي پس از دريافت توپ 20 ثانيه توپ را نگه داشت و هواداران پرسپوليس معتقدند بودند او از الان مي‌خواهد وقت‌کشي کند!

اولين خطاي بازي از سوي مجتبي جباري روي محمد نوري صورت گرفت و پرسپوليسي‌ها با شروع مجدد کار پاس خوبي را براي انصاري‌فرد فرستادند که او در موقعيت آفسايد قرار داشت.

دقايقي بعد با حمله نصفه و نيمه‌اي از استقلالي‌ها برهاني هم در محوطه آفسايد قرار گرفت. از سر گيري بازي توپ را در کمتر چند ثانيه دوباره به رحمتي فرستاد و بعد از آن هم دقايقي بازي به همين شکل ادامه داشت و برنامه تاکتيکي خاصي از هيچ تيمي مشهود نبود و به نظر در حال ارزيابي يکديگر و البته رفع استرس هستند.

اولين موقعيت نسبتا جدي بازي در دقيقه 8 اتفاق افتاد که مهدي مهدوي‌کيا مقابل محوطه جريمه استقلال چند بازيکن حريف را جا گذاشت و پس از چند برخورد که محمد نوري هم در آن دخالت کرد خود مهدوي‌کيا توپ را به پاي مدافعان استقلال زد.

بلافاصله بعد از اين صحنه استقلالي‌ها از جناح راست حمله کردند و فرزاد حاتمي با استفاده از سانتر خسرو حيدري توپ نسبتا خطرناکي را زد که ازبالاي دروازه به بيرون رفت.

شعار هواداران عليه تيم‌هاي يکديگر از دقيقه 12 از سوي تماشاگران استقلال آغاز شد که از طرف پرسپوليسي‌ها هم بي پاسخ نبود.

در دقيقه 18 پرسپوليس صاحب فرصت ديگري شد که ضربه سر محمد نوري و برخورد با مدافعان استقلال، اولين کرنر بازي را شکل داد.

بازي تا دقيقه 20 بيشتر در ميانه ميدان در جريان است.اين مسابقه را فرانکو بارسي کاپيتان اسبق تيم‌ ميلان و کارلوس کي‌روش سرمربي تيم ايران به همراه دستيارانش از نزديک تماشا مي‌کنند.

در دقيقه 21 استقلالي‌ها باز هم از جناح راست نفوذ کردند و علي حمودي پاس خوبي را به فرزاد حاتمي داد و او شوت نه چندان محکمي را به توپ زد که نيلسون توانست آن را جمع کند.

عادل فردوسي‌پور گزارشگر مسابقه از شبکه سوم سيما هم از سردي اين بازي گله‌مند بود و ابراز نگراني مي‌کرد که ممکن است فرانکو بارسي از ديدن اين داربي خوابش ببرد!

در دقيقه 26 شوت مجتبي جباري با برخورد با بازيکنان حريف به کرنر رفت و هنگامي که اشجاري قصد زدن کرنر را داشت، ناگهان نارنجکي از سوت تماشاگران پرسپوليس در نزديکي او فرود آمد تا بار ديگر شاهد يکي از صحنه‌هاي زشت داربي‌هاي قديمي باشيم. بازي وقفه‌اي نداشت و استقلالي‌ها هم نتوانست از اين کرنر استفاده کنند.

در دقيقه 28 اشتباه اميرحسين صادقي در نزديک محوطه جريمه استقلال، توپ را نصيب غلامرضا رضايي کرد اما پاس او براي انصاري‌فرد توسط بازيکنان حريف قطع شد و آنها در ضدحمله کرنر ديگري بدست آوردند اما از دست رفت.

ماهيني مدافع استقلال هم در دقيقه 30 اشتباهي مشابه صادقي را انجام داد که استقلالي‌ها در يک حمله ديگر باز هم کرنر بدست آوردند و باز هم بهره‌اي نبردند.

تماشاگران که بازي کسل‌کننده‌اي را شاهد بودند دست از تشويق‌هايشان برنمي‌داشتند هرچند خستگي در نحوه شعار دادن‌شان مشهود بود.

بازي تا دقيقه 39 به همين شکل و در ميانه ميدان بود تا اينکه در اين لحظه پرسپوليس صاحب فرصت خوبي شد اما مهدوي‌کيا که به احتمال فراوان آخرين داربي‌اش را تجربه مي‌کند، توپ را با فاصله زيادي از به بالاي دروازه زد.

دقيقه 41 حساسترين لحظه بازي اتفاق افتاد و برخورد خسرو حيدري با محمد نوري در محوطه جريمه استقلال، همگان را به احتمال پنالتي به پا کرد اما محسن قهرماني اعتقادي به پنالتي نداشت. هواداران و بازيکنان پرسپوليس به شدت نسبت به اين صحنه معترض بودند.

در آخرين دقيقه‌ي نيمه نخست پرسپوليسي‌ها بار ديگر معتقد به پنالتي بودند، اما قهرماني به حقيقي به دليل تمارض کارت زرد داد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ