پلاتيني : يورو 2020 قطعا فراگير برگزار خواهد شد
تاريخ : شنبه 7 بهمن 1391برچسب:, | 13:3 | نویسنده : Amir

پلاتيني : يورو 2020 قطعا فراگير برگزار خواهد شد

روز جمعه در شهر نیون سوئیس نمایندگان 53 کشور عضو این اتحادیه حضور یافتند و با رای اکثریت اعضا قرار شد پیکارهای یورو 2020 در 13 ورزشگاه از کشورهای قاره سبز برگزار شود.

میشل پلاتینی، رئیس این سازمان که از یکی، ‌دو سال قبل وعده برگزاری مرحله نهایی مسابقات را به جای یک کشور در کل قاره داده بود، روز گذشته در نشست اعضای عضو توانست طرح خود را به تصویب رسانده و برای 7 سال دیگر اجرایی کند.

پلاتینی گفت: از این که پروژه مورد نظر یوفا، به تصویب رسید، بسیار خوشحالم. با این حرکت می‌توان کمک شایانی به بسط و گسترش این رشته در قاره کرد و همچنین باعث شد تا تحولات اقتصادی شگرفی در برگزاری مسابقات در 13 کشور ایجاد شود.

وی افزود: ما از تمامی 53 عضو یوفا برای میزبانی مسابقات دعوت کردیم. هدف‌مان این نیست که به روال مرسوم‌ در یک یا حداکثر دو کشور بازی‌ها را برگزار کرده و در یک منطقه خاص متمرکز شویم. بلکه هدف این است از شمال تا جنوب و غرب تا شرق قاره ‌همه درگیر برگزاری مرحله نهایی مسابقات شوند.

بنابه به گفته این مقام هنوز درخواست میزبانی مسابقات به صورت رسمی توسط هیچ‌یک از اعضا ارائه نشده است.

مدیر فرانسوی یوفا افزود: با این حال گمان می‌کنم در آینده نزدیک، درخواست میزبانی که امری جالب برای همه کشورها است، به یوفا داده شود.

براساس اظهارات این مقام چند کشور از جمله آلمان، انگلیس و ایتالیا از طریق نمایندگان خود به صورت ضمنی خواهان کسب یکی از سهمیه‌های میزبانی بازی‌ها شده‌اند.

مطابق اعلام سازمان تحت امر این مقام، مرحله نهایی یورو 2020 با شرکت 24 تیم در 6 گروه 4 تیمی انجام خواهد شد. 12 شهر داوطلب مطابق برنامه هر یک سهمی از برگزاری مسابقات هر گروه را در اختیار خواهند داشت. داوطلب سیزدهم نیز مسابقات مرحله نیمه‌نهایی و فینال جام را برگزار خواهد کرد.

یوفا در سایت خود اعلام کرده تا ابتدای بهار درخواست‌های میزبانی را دریافت خواهد کرد؛ اما اواسط بهار به وضعیت داوطلبین رسیدگی خواهد کرد تا پس از چندین ماه کار کارشناسی، در سال 2014 شهرهای میزبان جام را معرفی کند.

پیکارهای جام ملت‌های 2016 اروپا در 10 شهر فرانسه با حضور 24 تیم برگزار خواهدشد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ