افتتاح اولين ليگ مسابقات آنلاين بازي‌هاي رايانه‌اي
تاريخ : پنج شنبه 23 آذر 1391برچسب:, | 10:2 | نویسنده : Amir

مراسم افتتاح نخستين ليگ مسابقات آنلاين بازي هاي رايانه اي جام ديجيتال با حضور وزير ارشاد، دبير شوراي عالي فضاي مجازي ، رييس مرکز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال در حضور دست اندرکاران مسابقات و اصحاب رسانه هاي گروهي کشور رسما گشايش يافت.

بنابر اين گزارش در اين مراسم وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي طي سخناني ضمن مهم دانستن فعاليت هاي جام ديجيتال آن را به عنوان نقطه عطفي در کارهاي فرهنگي فناورانه مرکز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال معرفي کرد و گفت : با توسعه فعاليت هاي جام ديجيتال ، برگزاري دوره هاي متعدد از جمله مسابقات بين المللي جام ديجيتال در تيرماه امسال و توسعه آن تا سرحد برگزاري نخستين ليگ مسابقات آنلاين بازي هاي رايانه اي که امروز شاهد راه اندازي آن در کشور هستيم ، ايران به جمع معدود کشورهاي برگزار کننده اين مسابقات پيوست.

دکتر حسيني ضمن قدرداني از بانک ملي ايران به عنوان حامي هميشگي و پشتيبان دلسوز مسابقات جام ديجيتال آن را مهم ارزيابي کرد و اظهار داشت : حمايت از حرکت هاي ملي و تلاش نخبگان در عرصه فضاي مجازي خصوصا در شرايط حاضر از اهميت ويژه اي برخوردار است .

وي افزود : از حضور و حمايت هاي دبير شوراي عالي فضاي مجازي نيز قدرداني مي کنم و جام ديجيتال مي تواند مسير هدفمندي را منطبق بر استانداردهاي تدوين شده در فضاي مجازي بپيمايد و تا پايان سال شاهد حضور 100 هزار نفر در مسابقات ليگ آنلاين باشيم تا در شرايط آرماني کاربران ايراني در فضاي بومي به رقابت در حوزه بازي رايانه اي بپردازند.

دکتر اخوان بهابادي دبير شوراي عالي مجازي نيز ضمن ابراز خرسندي از فعاليت هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در حوزه بازي هاي رايانه اي تاکيد کرد : پس از دستور مقام معظم رهبري و تشکيل شوراي عالي فضاي مجازي جام ديجيتال بزرگ ترين دستاورد کشور در حوزه فضاي مجازي محسوب مي شود.

وي در ادامه با ارزيابي مثبت از روند فعاليت هاي جام ديجيتال در عرصه برگزاري مسابقات بازي هاي رايانه اي خصوصا براي نخستين بار و براي بانوان گفت : با توجه به ملزومات بهره مندي از محيطي سالم و صيانت از ارزش هاي ديني و الهي در فضاي مجازي ، آن طور که شايسته نظام مقدس جمهوري اسلامي است برنامه ريزي هايي براي برگزاري مسابقات ويژه بانوان از سوي متولي فرهنگ و ارشاد اسلامي در کشور صورت گرفته که شايسته است.

اخوان در ادامه با اشاره به برخي آسيب هاي فضاي مجازي به اصل مهم تحرک فيزيکي براي جوانان اشاره کرد و گفت : با برنامه ريزي هاي صحيح در کاربرد هدفمند و زمان بندي در استفاده از بازي هاي رايانه اي مي توان چالش هاي احتمالي را حذف و تبعات مثبت را جايگزين آن کرد.

رسول رضواني مدير جام ديجيتال نيز در سخنان خود ضمن اشاره به حضور 14 هزار نفر در بدو شروع ليگ آنلاين در عرصه رقابت ها گفت : هدف گذاري ما مشارکت بيش از 100 هزار گيمر تا پايان سال جاري است.

وي با اشاره به اينکه نخبگان ايراني در مجموعه جام ديجيتال ضمن تلاش شبانه روزي توانسته اند موتور بومي برگزاري مسابقات رنکينگ بازي هاي رايانه اي را در کشور توليد کنند گفت : بر اين اساس هر بازيکن رتبه مخصوص به خود را در سطح کشور دريافت مي کند و بر اساس آن مي تواند با تلاش فردي و موفقيت در مراحل بعدي ليگ جايگاه خود را ارتقاء دهد.

رضواني گفت : اکنون حدود 700 هزار گيمر ايراني جذب سايت هاي مسابقات آنلاين خارجي شده اند و يکي از مهم ترين اهداف جام ديجيتال جذب اين بازيکنان و ايجاد بستر بومي براي رقابت هاي آن ها در مسابقات آنلاين در فضاي امن و سالم در کشور است.

وي ضمن قدرداني از همه دستگاه ها و مسئولاني که به طرق مختلف توسعه جام ديجيتال را تا به امروز موجب شده اند گفت : در اين مسير، وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي با رهنمود ها و حمايت هاي خودشون ما را ياري کردند و مرکز توسعه فناوري اطلاعات و شخص دکتر عليزاده زحمات بسياري متقبل شدند که شايسته قدرداني ويژه اي هستند.

همچنين فرصتي مغتنم است تا به زباني بي تکلف مراتب قدرداني از مشارکت ها و حمايت هاي بانک ملي ايران را که با درک به موقع از اهميت موضوع از دوره هاي نخستين برگزاري مسابقات در استان اصفهان تا کنون همراه و حامي جام ديجيتال بوده اند را به جاي آورم.

از سوي ديگر همکاري و حمايت هاي دلسوزانه سازمان فناوري اطلاعات ايران " جناب آقاي مهندس حکيم جوادي" در مسير پشتيباني از برگزاري مسابقات در تجهيز زيرساخت فني بر پايه شبکه ملي اطلاعات، جاي سپاس و قدرداني بسيار دارد.

در اين مراسم که به صورت زنده با استان اصفهان ارتباط داشت زمينه برگزاري مسابقه اي به عنوان نمونه را ميان دو بازيکن مطرح کشور در عرصه بازي هاي رايانه اي يعني مرتضي منتظرالظهور در اصفهان و آروين شايگان در تهران را فراهم کرد که اين دو نفر در مقابل حاضران به رقابت پرداختند.

پس از آن مسئولان براي افتتاح محل برگزاري مسابقات به سالن گيم در مجتمع فرهنگي ديجيتال آزادي رفتند تا ضمن مشاهده رقابت هاي تمريني بازيکنان ليگ آنلاين ، محل ياد شده را براي آغاز ليگ آنلاين جام ديجيتال در روز 23 آذر ماه رسما افتتاح کنند.

علاقه مندان ميتوانند جهت ثبت نام در ليگ آنلاين بازي هاي رايانه اي به سايت
www.jamdigital.ir
مراجعه نمايند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ