مروري بر بازيهاي هفته بيست و چهارم ليگ برتر
تاريخ : یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:, | 13:18 | نویسنده : Amir

هفته بيست و چهارم ليگ برتر در حالي برگزار مي‌شود که با پايان اين هفته از مسابقات ليگ، ليست تيم ملي ايران اعلام مي شود و همين امر مي تواند در انگيزه ي بازيکنان تاثيرگذار باشد.

 
هفته ي بيست و چهارم رقابت هاي ليگ برتر در حالي در دو روز سه شنبه و چهارشنبه برگزار مي شود که داربي گيلان از حساس‌ترين ديدارهاي اين هفته است. به گزارش ايسنا ، مشروح کامل بازي هاي اين هفته به شکل زير است:
* ملوان – داماش

داربي سنتي گيلان در شرايطي برگزار مي‌شود که از داربي خسته کننده‌ي تهران تنها چند روز گذشته است. داماش و ملوان که در شرايط بحراني به سر مي‌برند به برد در اين ديدار نياز دارند تا شايد کمي اين تيم‌ها را از بحران خارج سازد. داربي گيلان همواره پربرخورد و پرحادثه بوده و البته نبايد فراموش کرد که چاشني خشونت در اين داربي همواره به چشم مي‌آمده است. ملوان که در بازي قبلي‌اش بهترين گلزن خود سيد جلال رافخايي را در اختيار نداشت در شرايطي برابر داماش قرار مي‌گيرد که در زمين خودش از تيم بحران زده‌ي مس کرمان در هفته‌ي قبل شکست خورد و کمي زنگ‌هاي خطر را براي حميد درخشان به صدا در آورد. از سويي ديگر احمدزاده هم شش هفته‌ي پياپي است که نبرده و تيمي که در ابتداي فصل در قامت يک مدعي کسب سهميه ليگ خودش را نشان مي‌داد اين روزها در رده‌ي دهم جدول ايستاده است.

ديدار رفت اين دو تيم با نتيجه‌ي صفر بر صفر به پايان رسيد.



* مس – آلومينيوم

لوکا بوناچيچ توانست با شکست داماش در گيلان کمي از انتقادها بکاهد و از سويي ديگر فاصله‌اش با منطقه خطر را حفظ کند. از سويي ديگر ميثاقيان هم در بازي قبلي تيمش با گلزني ايمون زايد توانست تيم بحران زده‌ي سايپا را شکست دهد و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به داماش از منطقه سقوط فاصله بگيرد.

از نکات جالب اين ديدار مي‌توان به اين مسئله اشاره کرد که آلومينيوم و مس کرمان با وجود گذشت 23 هفته از آغاز ليگ همچنان ضعيف‌ترين خط حمله‌ي ليگ را با شانزده گل در اختيار دارند.

ديدار رفت اين دو تيم با نتيجه‌ي يک بر صفر به سود آلومينيوم به پايان رسيد.



* راه آهن – سايپا

راه آهن و سايپا هر دو از جنوب کشور با دست خالي به تهران آمده‌اند تا با برد در اين ديدار شروعي مجدد را آغاز کنند. سايپا هشت هفته‌ي متوالي است که موفق به برد نشده و تقوي مطمئنا مي‌خواهد اين فرصت خوب براي کسب برد را از دست ندهد، هرچند که خودش بدشانسي و قضاوت داوران را در عدم موفقيتش دخيل مي‌داند ولي بعيد بنظر مي‌رسد مديران سايپا با ادامه اين روند دست به تغييراتي نزنند.

ديدار رفت اين دو تيم با نتيجه‌ي يک بر صفر به سود راه آهن به پايان رسيد.



* نفت آبادان – گهر دورود

اين دو تيم قعر جدولي که تنها دو امتياز با يکديگر فاصله دارند تنها به برد در اين ديدار فکر مي‌کنند تا بتوانند فاصله‌ي خود را با تيم‌هاي ديگر کمتر کنند. بازنده‌ي اين ديدار را مي‌توان اولين سقوط کننده‌ي احتمالي دانست و همين مسئله شايد در نوع بازي دو تيم تاثير گذار باشد.

فيروزي سرمربي آباداني‌ها براي اولين بار در ورزشگاه آبادان هدايت اين تيم را بر عهده مي‌گيرد و همين امر شايد باعث حضور مجدد هواداران نفت در استاديوم شود.

ديدار رفت دو تيم با تساوي دو بر دو به پايان رسيد.



* صباي قم – تراکتورسازي

صمد مرفاوي که توانست در هفته‌ي گذشته با بازي خوب رزاقي‌راد با نتيجه‌ي سه بر دو از نفت آبادان بگذرد اين هفته ميزبان يکي از چهار مدعي قهرماني است.

تراکتورسازان که بهترين فرصت براي صدرنشيني را در هفته‌ي گذشته با تساوي برابر ذوب آهن از دست دادند براي جبران آن تساوي به قم مي‌روند و البته شاگردان مرفاوي هم که مدتي است بازي‌هاي خوبي را به نمايش مي‌گذارند بدشان نمي‌آيد تا با برد در اين ديدار شانس خود را براي کسب رتبه‌هاي سهميه آسيايي امتحان کنند.

جدال دو مهاجم متحول شده‌ي اين روزهاي دو تيم يعني مهدي سيد صالحي از تراکتورسازي و رزاقي راد از صبا هم از تقابل‌هاي جالب اين ديدار خواهد بود.

ديدار رفت دو تيم با نتيجه ي صفر بر صفرمساوي به پايان رسيد.



* ذوب آهن – نفت تهران

شاگردان فرهاد کاظمي هفته‌ي گذشته دست به کار بزرگي زدند و موفق به توقف تراکتور در خانه شدند و همين امر موجب افزايش انگيزه‌ي اين تيم و ايجاد روحيه‌اي مضاعف در اين تيم شده است. در سوي مقابل ابراهيم‌زاده با برد برابر ملوان در هفته‌ي گذشته وضعيت نفت تهران را بهتر کرده و با کسب يک برد ديگر مي‌تواند به نزديکي چهار تيم مدعي قهرماني و کسب سهميه آسيايي برسد.

از مسائل قابل توجه در اين ديدار کيفيت بد ورزشگاه فولاد شهر اصفهان است که احتمال بازي زميني در اين بازي را به حداقل مي‌رساند و شايد دو تيم به حوادث بازي بيشتر دلخوش باشند.

ديدار رفت اين دو تيم با نتيجه‌ي يک بر صفر به سود نفت تهران به پايان رسيد.



* فجر سپاسي – سپاهان

دو تيم که هفته‌ي قبل موفق به کسب سه امتياز در مقابل تيم‌هاي قعر جدولي شده‌اند در حالي برابر هم قرار مي‌گيرند که سپاهان به علت يک بازي عقب افتاده مي‌تواند با برد در اين ديدار خود را در کورس قهرماني نگاه دارد و اميدوار باشد تا با برد در بازي عقب افتاده‌اش به صدر جدول رقابت‌ها برسد. اين به آن معناست که شاگردان کرانچار مي‌دانند از دست دادن هر امتياز در اين شرايط آنها را از صدر جدول دور نگاه مي‌دارد.

ديدار رفت اين دو تيم با نتيجه ي يک بر صفر به سود سپاهان پايان يافت.



* پيکان – استقلال

عبدالله ويسي اعتقاد دارد که حتي فرگوسن هم نمي‌تواند پيکان را از اين وضعيت نجات دهد و رکورد ضعيف‌ترين خط دفاع ليگ برتر با ميانگين دو گل خورده در هر بازي شايد گواه اين مدعا باشد.

از سوي مقابل استقلال که در يک بازي سرد و ضعيف در مقابل پرسپوليس در نوک پيکان منتقدان قرار گرفته از دو جهت به برد در اين ديدار نياز دارد. از يک سو براي عادي کردن شرايط و کم کردن فشارهاي منتقدان و از سويي ديگر براي حفظ صدر جدول به اين برد نياز دارد.

از نکات جالب اين ديدار مي‌توان به برخورد بدترين و بهترين خط دفاعي‌هاي ليگ اشاره کرد.

بازي رفت اين دو تيم با نتيجه ي دو بر صفر به سود استقلال پايان يافت.



* پرسپوليس – فولاد

شاگردان فرکي با برد هفته‌ي قبل مقابل راه آهن توانستند رکورد نباختن متوالي خود را به عدد 15 برسانند اين هفته با پرسپوليسي روبه رو مي‌شوند که در نيم فصل دوم بسيار متحول شده و اگر کمي خوش شانس‌تر بود مي‌توانست استقلال را هم شکست دهد.

يحيي گل محمدي که از فشار و استرس داربي رها شده و بسياري از کارشناسان عملکرد وي را بر امير قلعه نويي در داربي ترجيح مي‌دهند با روحيه‌اي مضاعف و خيالي آسوده‌تر در اين ديدار تيمش را به ميدان مي‌فرستد و از سوي مقابل فرکي براي حفظ تيمش در کورس قهرماني قطعا براي سه امتياز به ميدان مي آيد.



برنامه کامل بازي هاي هفته ي بيست و چهارم ليگ برتر به شرح زير است:

ديدارهاي سه شنبه 91/11/10

* ملوان – داماش ساعت 15:30

* مس – آلومينيوم ساعت 15:30

* راه آهن – سايپا ساعت 15:30

* نفت آبادان – گهر دورود ساعت 15:30

* صبا – تراکتور ساعت 15:30

* ذوب آهن – نفت تهران ساعت 15:30

* فجر سپاسي – سپاهان ساعت 15:30

* پيکان – استقلال ساعت 16:50

ديدار روز چهارشنبه 91/11/11

* پرسپوليس – فولاد ساعت 16:50



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ