دربي پرسپوليس و استقلال ادامه دارد!
تاريخ : یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:, | 13:19 | نویسنده : Amir

به دنبال مصاحبه غيرمنطقي مدير عامل پرسپوليس،‌ سايت باشگاه استقلال نيز در اقدامي غير حرفه‌اي عليه تيم رقيب مطلبي را منتشر کرد.

سايت نامه نيوز نوشت: در شرايطي که رسانه ها در تلاشند از حساسيت دربي هاي پايتخت کاسته شود و اين بازي و حاشيه هايش مانند سالهاي قبل به جنجال کشيده نشود،‌ مسئولان دو باشگاه با اقدامات عجيب خود به حساسيت هاي اين بازي دامن مي زنند.

روز گذشته محمد رويانيان مديرعامل پرسپوليس در جمع خبرنگاران اظهاراتي را بيان کرد که تعجب برانگيز و تا حدي کودکانه بود.

رويانيان گفت: آقاي فتح الله زاده اول به شما عرض مي‌کنم بهتر است به جاي اينکه در مورد ما صحبت کنيد به دنبال اين باشيد که حداقل يک گل به ملوان مي زديد. ما 10 نفره سه گل را در ده دقيقه به استقلال زديم و اين رکورد را بعيد مي‌دانم حالا حالاها ثبت کنيد.

مديرعامل پرسپوليس در پاسخ به اين سوال که رييسدپارتمان داوري اعلام کرده خطا روي حقيقي پنالتي نبوده و خطاي خود اين بازيکن بوده، گفت: از عسگري شکايت مي‌کنم. اصلا ايشان به چه حقي داوري را انتخاب کرده که سي ميليون با او مشکل دارند؟ چرا داوري گذاشته‌ايد که پرسپوليسي‌ها به او حساس‌اند و او نيز با پرسپوليسي ها مشکل دارد؟ آيا گذاشتن يک داور بي‌طرف سخت است؟ تصميم شما ضد امنيتي بود!

وي در پاسخ به اين سوال که مثل اينکه قهرماني در ليگ برتر را مي‌خواهند به استقلال بدهند و جام حذفي را به پرسپوليس، گفت: من از اين ماجراها خبري ندارم اصلا بهتر است دو جام را به استقلال بدهند تا خيال آقاي فتح الله زاده راحت شود، چرا خودتان را اذيت مي‌کنيد.

نخستين بار نيست که سردار رويانيان محيط فوتبال را با پادگان اشتباه مي گيرد و همه را تهديد به شکايت مي کند. اوضاع وقتي اسف بار تر مي شود که استقلالي ها هم واکنشي غير منطقي به اين مصاحبه انجام دهند؛ اتفاقي که در فوتبال غيرحرفه اي ايران مي شد آن را پيش بيني کرد.

سايت باشگاه استقلال در پاسخ به اظهارات رويانيان يادداشتي به قلم مدير روابط عمومي باشگاه منتشر کرد تا بفهميم مي توان سايت باشگاه را بايک وبلاگ شخصي اشتباه گرفت.

در اين يادداشت آمده است: شرايط پرسپوليس شرايط بدي شده است، آنها قريب به دو سال است که دو رقمي و در آستانه سقوط به دسته‌اول هستند و زير بار توقع درست هواداران‌شان کمر خم کرده‌اند. از اين منظر که به ماجرا نگاه کنيد بايد به تيم رقيب حق بدهيد که سعي کنند نتايج کسب نکرده در زمين فوتبال را در صفحات رسانه‌ها به دست بياورند.

در واقع آنها حملات گسترده، وسيع و دامنه‌داري را در صفحات روزنامه‌ها و در دنياي رسانه‌هاي تصويري و ديجيتال آغاز کرده‌‌اند که البته ناشي از فشار رواني شديدي است که روي شانه‌هاي خود احساس مي‌کنند!

اين همان نکته‌اي است که استقلال نسبت به آن بي‌توجه است و به آن تقريبا نيازي ندارد چرا که هوادار استقلال اگر در مجموع به طور کامل و صددرصد از باشگاه متبوع‌شان راضي نباشند، رضايتمندي نسبي، نسبت به تيمي که طي سال‌هاي اخير هميشه در کورس قهرماني بوده و قهرمان هم شده و همين حالا هم صدرنشين ليگ ايران است، دارند (البته ما به جاي مردم نظر نمي‌دهيم اما احتمالا چنين است) به اين ترتيب بازيکنان و مربيان استقلال لزومي نمي‌بينند که براي صحبت با دوربين‌ها و رسانه‌هاي نوشتاري در صفي طولاني بايستند و زنبيل بگذارند تا نوبت‌شان شود در مورد يک پنالتي که به دليل تعدد نظرهاي کارشناسان مختلف هرگز به اثبات نخواهد رسيد (و اگر هم به اثبات برسد و همين حالا هم دستور بدهند يک پنالتي پرسپوليسي‌ها به سيدمهدي رحمتي بزنند بازهم معلوم نيست که گل بشود!) مصاحبه کنند!

امير قلعه‌نويي که تا ديروز به جسارت و شهامت مشهور بود در عرض يک شب توسط برخي محتاط معرفي شد. اينکه چرا چنين شده جاي بسي‌ تامل دارد چرا که اولا استقلال هجومي‌ترين ترکيب خودش را به ميدان فرستاده بود ثانيا معلوم و مشخص بود که پرسپوليس با رتبه دورقمي‌اش و اينکه چيزي براي از دست دادن نداشت انگيزه بيشتري نسبت به استقلال دارد و فريادهاي اميراردشير هم نمي‌توانست در مقايسه با آن فشار ته جدولي پرسپوليسي، استقلال را بي‌مهاباتر از حريف کند.

اين بار براي پرسپوليس فرصت بود و براي استقلال صدرنشين تهديد محسوب مي‌شد. آنها نتوانستند از فرصت استفاده کنند و حالا دوباره تهديد به سقوط شده‌اند و استقلال هم تهديد را از بين برد و به فرصتي براي ادامه صدارت تبديلش کرد. اگر استقلال احساساتي مي‌شد و بدون گروي لازم حمله مي‌کرد و به حسب قوانين نانوشته فوتبال به انگيزه تيمي که در حال فرار از ته جدول است مي‌باخت نه تنها به حريفش فرصت داده بود بلکه خودش هم تهديد شده بود.

اين همه در حالي است که مهمترين و خطرناک‌ترين موقعيت بازي فيزيکي دو تيم را فرهاد مجيدي از استقلال به دست آورد که مي‌توانست حکم تير آخر باشد براي پرسپوليس اما شدت فشارهاي وارده آنقدر نسبت به سرخ ها بالا بوده که اينها را نمي‌بينند و احتمالا از اينکه آنها هم با يک شوت و يک کرنر موقعيت‌هايي نصفه و نيمه به دست آورده‌اند کاملا شگفت‌زده و مسرور شده‌اند و در همان صف مصاحبه‌ها به اين موقعيت‌ها اشاره و آن را سندي مي‌کنند براي خودشان. نه، استقلال فني‌تر، منطقي‌تر، دقيق‌تر و عاقلانه‌تر رفتار کرد در مجموع و اسير احساسات نشد!

کنش و واکنش هاي کودکانه سرخابي ها - که يکي ادبيات نظامي دارد و ديگري نگاه هواداري و افسوس که هيچکدام فوتبالي نيست- به خوبي وضعيت حاکم بر فوتبال ايران را توصيف مي کند. فوتبالي که زماني در آسيا آقايي مي کرد و حالا تيم هاي درجه 3 آسيا هم برابرش با نيت پيروزي قرار مي گيرند و پر بيراه نيست اگر بگوييم با چنين وضعيتي بايد به همان عنوان بهترين فدراسيون دل خوش کنيم و قهرماني ديگر تيم ها در مسابقات مختلف باشگاهي و ملي را شاهد باشيم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ