ايران - يمن؛ سرنوشت ما در دست حريفان
تاريخ : جمعه 24 آذر 1391برچسب:, | 9:55 | نویسنده : Amir

صعود تيم ملي ايران از مرحله گروهي مسابقات غرب آسيا علاوه بر بردن يمن، به نتايج ساير بازي ها نيز بستگي دارد.


    

تيم ملي فوتبال ايران پرافتخارترين تيم رقابت هاي غرب آسيا در شرايط دشواري قرار دارد و سرنوشتش براي صعود از مرحله گروهي به اما و اگر کشيده شده است و  نتيجه ديدار عربستان و بحرين مي تواند وضعيت ايران را رقم بزند. دو کشوري که از آنها خاطره خوشي در فوتبال نداريم. فوتبالدوستان ايراني هنوز هم شادي بحريني ها با پرچم عربستان را در مقدماتي جام جهاني 2002 به ياد دارند شبي که در منامه در حاليکه با يک مساوي مي توانستيم به جام جهاني برويم مقابل بحرين شکست خورديم.

اکنون تاريخ بار ديگر تکرار شده است البته در رقابت هايي که به هيچ عنوان قابل مقايسه با مقدماتي جام جهاني نيست ولي حساسيت ها شايد به اندازه همان 10 سال پيش است. هواداران فوتبال ايراني هنوز هم بر روي اين دو تيم حساسيت ويژه اي دارند دوست ندارند ببيند يکبار ديگر بحرين و عربستان مانع از صعود ما مي شوند.

به گزارش فارس، وضعيت جدول به گونه اي است که دو تيم امکان تباني ندارند و براي صعود بايد پيروز شوند و تساوي بحرين و عربستان مي تواند به صعود مستقيم ايران منجر شود به شرط آنکه بتوانيم از پس يمن بربيايم و اين تيم را حداقل با دو گل شکست بدهيم!

تيم ملي ايران در رقابت هاي غرب آسيا هنوز گلي نزده است. 180 دقيقه بدون گل زده بدترين رکورد براي مهاجمان تيم ملي ايران است.

اميدواريم بازيکنان خط حمله ايران حداقل در بازي با يمن به خودشان بيايند و با گلزني زمينه ساز صعود به دور بعد را فراهم کنند. زيرا ايران حداقل بايد دو گل به يمن بزند و گلي نخورد و اميدوار باشد عربستان و بحرين مساوي کنند تا به عنوان تيم اول صعود کنيم. در غير اين صورت بايد بحرين را ببريم و منتظر يک تساوي در بازي هاي گروه اول باشيم تا به عنوان بهترين تيم دوم صعود کنيم.

کارلوس کي روش که سعي کرد بهترين هاي ليگ برتر را براي تيم ملي انتخاب کند در اين بازي ها به دليلي نامشخص هنوز روي نيمکت تيم ملي ايران ننشسته آن هم در حاليکه نامش به عنوان سرمربي در اين رقابت ها درج شده است.

اميدواريم تيم ملي ايران شنبه شب در کويت به دور بعد صعود کند و پرافتخارترين تيم بازي هاي غرب آسيا وداعي زودهنگام به بازي هاي غرب آسيا نداشته باشد زيرا اين بدترين اتفاق براي فوتبال ما خواهد بود. اينکه در غرب آسيا نتوانيم حتي در جمع 4 تيم برتر قرار بگيريم.

جالب است که سرنوشت صعود ايران به گروه اول اين ديدارها هم گره خورده است جايي که 4 تيم کويت، فلسطين، لبنان و عمان قرار دارند و هر 4 تيم سه امتيازي هستند. اگر امشب( جمعه) يک بازي اين گروه مساوي شود در آن صورت ايران شانس اين را خواهد داشت که به عنوان بهترين تيم دوم از سه گروه نيز به مرحله بعد صعود کند. ولي اگر دو ديدار امشب يعني کويت برابر لبنان و عمان برابر فلسطين برنده داشته باشد در آنصورت فقط بايد اميدوار باشيم که بحرين و عربستان مساوي کنند و ما با اختلاف 2 گل پيروز شويم.

در گروه سوم مسابقات نيز که سه تيم عراق، سوريه و اردن قرار دارند تيم دوم شانس شانس صعود ندارد زيرا عراق 4 امتيازي است، سوريه يک امتياز دارد و اردن بدون امتياز است و در آخرين بازي گروه، سوريه با اردن روبرو مي شود.

در اين مسابقات بازي ها در سه گروه برگزار مي شود که تيم هاي صدرنشين به مرحله بعد صعود مي کنند و بهترين تيم دوم نيز به مرحله بعد مي رود اميدواريم که ايران بتواند حداقل با کي روش در جمع 4 تيم برتر غرب آسيا قرار بگيرد و ديدار با يمن آخرين بازي مان در غرب آسيا نباشد.

جدول گروه B

1- عربستان 4 امتياز

2- بحرين 4 امتياز

3- ايران 2 امتياز

4- يمن بدون امتياز



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ