قطر ميزباني جام جهاني را خريد
تاريخ : سه شنبه 10 بهمن 1391برچسب:, | 18:4 | نویسنده : Amir

نشريه معتبر فرانس فوتبال ادعا کرد قطر ميزباني جام جهاني را خريده است.

نشريه فرانس فوتبال با انتشار پرونده 20 صفحه‌اي ادعا کرد قطر در کسب ميزباني جام جهاني 2022 راي کشورهاي زيادي را خريده است.

اين نشريه با اتهام به فيفا، فدراسيون فوتبال فرانسه و امارات را کمک کنندگان به قطر در کسب ميزباني جام جهاني 2022 معرفي کرد.

اين نشريه همچنين به ميشل پلاتيني نيز اتهام کمک پنهاني به قطر در زمينه کسب ميزباني جام جهاني وارد کرد.

به گفته اين نشريه در ضيافت نهار با حضور نيکولا سارکوزي رييس جمهور فرانسه و نخست وزير قطر از پلاتيني خواسته شده است تا به قطر در کسب ميزباني جام جهاني 2022 راي دهد.

پلاتيني در اين باره با اعتراف به حضور در ضيافت نهار با حضور نيکولا سارکوزي رييس جمهور فرانسه و نخست وزير قطر گفت: آقاي سارکوزي به هيچ وجه از من درخواست نکرد تا به قطر راي دهم.او فقط من را به يک نهار دعوت کرد اما راي من راي شخصي بود و کسي در آن دخالت نکرد.

قطر در 2 دسامبر 2010 به عنوان ميزبان جام جهاني 2022 معرفي شد. ديگر نامزدهاي ميزباني جام جهاني 2022 آمريکا، استراليا، کره جنوبي و ژاپن بودند.اين کشور براي کسب ميزباني جام جهاني 2022 موفق به کسب 14 راي از 22 راي اخذ شده از طرف کميته اجرايي فيفا شد و با کنار زدن آمريکا به عنوان ميزبان جام جهاني انتخاب شد.

پلاتيني در ادامه اعلام کرد: من در مراسم انتخاب ميزبان جام جهاني 2022 به قطر راي دادم زيرا زمان آن بود که فوتبال به يک کشور متفاوت برود.

چندي پيش جک وارنر نايب رييس سايق فيفا اعلام کرد که، عيسي حياتو (کامرون)، نيکولاس لئوز، خوليو گروندونا، رييس فدراسيون فوتبال آرژانتين و رافائل سالگوئرو چهار عضو کميته اجرايي فيفا نزديک 20 ميليون دلار از قطر براي راي دادن به اين کشور براي کسب ميزباني جام جهاني 2022 دريافت کرده‌اند.

فيفا که پس از ماجراي فساد مالي اعضاي کميته‌ي اجرايي و چالش بن‌همام شرايط سختي را تجربه مي‌کرد، مدتي بود که از حواشي فاصله گرفته بود، اما در صورت اثبات ادعاي فرانس فوتبال بار ديگر موجي از شايعات بزرگ‌ترين نهاد فوتبالي را فرا خواهد گرفت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ