با اين بازيکنان هميشگي اميدي به تيم ملي ندارم
تاريخ : دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:, | 13:35 | نویسنده : Amir

محمد مايلي‌کهن با تاکيد بر اينکه تيم ملي بايد بهتر بازي کند تا اميدي به نتيجه‌گيري‌اش داشته باشيم، گفت: با دعوت از بازيکنان هميشگي در تيم ملي هم انگيزه آنها را مي‌کشيم و هم آنهايي که تشنه پوشيدن لباس تيم ملي هستند!

سرمربي اسبق تيم ملي فوتبال ايران با بيان اينکه تجربه نشان داده نقد عملکرد تيم ملي چندان فايده‌اي به حال اين تيم ندارد و کارلوس کي‌روش کار خودش را مي‌کند، اظهار کرد: بارها انتقادهاي منصفانه‌اي درباره تيم ملي داشتيم اما فايده‌اي نداشت. هم به نکات منفي اين تيم اشاره کرديم و هم به نکات مثبت اما آيا تغييري در عملکرد آنها ديده‌ايد؟! شک نکنيد اگر سرمربي تيم ملي ايراني بود با اين بازي‌ها و انتخاب‌ها همه جوره او را به چالش مي‌کشيدند. اين تيم به رغم هزينه‌هاي سنگيني که برايش شده اما پيشرفت نکرده و سرمربي هم هر کاري دلش بخواهد مي‌کند، تازه همه به او بدهکار هم مي‌شوند.

به گزارش ايسنا ، وي در واکنش به اينکه مگر بازيکناني که براي بازي با لبنان به تيم ملي دعوت شدند را برآيند خوبي از بازيکنان ليگ نمي‌دانيد، تصريح کرد: به نظر من حق هر سرمربي است که بازيکنان را براساس ديدگاه‌هاي خودش به تيم ملي دعوت کند اما وقتي تيم نتيجه نمي‌گيرد، کسي که بايد جوابگو باشد سرمربي است. ما يک ليگ 18 تيمي داريم اما بعد مي‌گوييم ليگ پويا نيست و نمي‌توانيم نفرات مورد علاقه‌مان را دعوت کنيم و به دنبال بازيکناني مي‌رويم که در خاج بازي مي‌کنند.

اين مربي در پاسخ به اين سوال که آيا ليگ ايران را با کيفيت مي‌دانيد، گفت: ليگ ما نسبتا خوب است هرچند صددرصد همه چيز کامل نيست اما نسبت به دوره‌اي که من سرمربي تيم ملي بودم يعني سال 74 فوق‌العاده بهتر است. آن زمان که اصلا چنين وضعي نبود، زمين تمرين مناسب وجود نداشت، لباس کافي نبود و خيلي مواردي ديگر که قابل قياس با وضع کنوني نيست اما با اين حال آن همه نخبه به تيم ملي تحويل داده شد.

وي افزود: بازيکنان نخبه و خوب در ليگ ما کم نيستند که بخواهيم به دنبال بازيکنان دورگه باشيم. حالا زماني بازيکني مثل اشکان دژاگه را مي‌آوريم که او جاي خودش را دارد اما ساير نفراتي که دعوت مي‌شوند اصلا نخبه نيستند! اين بازيکنان را با هزينه‌هاي سنگيني به ايران مي‌آوردند و بارها در اردوهاي تيم ملي محک مي‌زنند در حالي که صدها بازيکن مثل اينها را در فوتبال ايران داريم. مثلا بازيکني مثل اميد نظري را به عنوان نخبه مي‌آورند و روي نيمکت مي‌نشانند و ما تنها او را در بازي‌هاي غرب آسيا مي‌بينيم.

مايلي‌کهن در واکنش به اينکه آيا درباره رضا قوچان‌نژاد هم همين نظر را داريد، خاطرنشان کرد: به نظرم قوچان نژاد هم يک بازيکن فوق‌العاده معمولي است. اين همه نفرات خوب در ليگ‌هاي فوتبال ايران وجود دارند. مگر آرش افشين که هم‌پست اوست بازيکن بي‌کيفيتي است؟ چرا امثال عبدالله کرمي که هم در دفاع هم در هافبک و هم پيشاني تيم خوب بازي مي‌کند و يک بازيکن فيزيکي فوق‌العاده است نبايد براي انجام چنين مسابقاتي دعوت شوند؟ من اين بازيکنان را به عنوان نمونه گفتم و نفرات بسياري هم مشابه آنها هستند.

وي ادامه داد: آن وقت در شرايطي که خودشان شعار تعامل تيم ملي و باشگاه‌ها را مي‌دهند اما بازيکني که تعامل خوبي با باشگاهش ندارد به تيم ملي دعوت مي‌شود! اين تعامل و ارتباط مگر نبايد دوسويه باشد؟ يا مثلا دروازه‌باني که 2 سال است در تيم اروپايي‌اش درون دروازه نايستاده به تيم ملي دعوت مي‌شود؟! او (عليرضا حقيقي) زماني که در ايران بود عملکرد خوبي داشت اما 2 سال است در تيمش بازي نکرده؛ اين در حالي است که دروازه‌بان‌هاي بسيار خوبي در ليگ بازي مي‌کنند که ظاهرا ديده نمي‌شوند!

سرمربي تيم گهر لرستان اظهار کرد: با همه اين حرف‌ها به نظرات سرمربي تيم ملي احترام مي‌گذارم اما وقتي تيم خوب بازي نمي‌کند و نتيجه هم نمي‌گيرد، او بايد نسبت به اين انتقادها پاسخگو باشد. او بعد از هر بازي يکي، دو ماه به مرخصي مي‌رود و وقتي هم برمي‌گردد از همه طلبکار است.

وي در واکنش به اينکه اما خيلي از کارشناسان و مربيان هم معتقدند ليگ ايران کيفيت لازم را ندارد و نظراتشان را بعد از داربي سرد و کسل‌کننده اخير مطرح کردند و به نوعي عملکرد تيم ملي را به اين موضوع ربط داده و توجيه کردند، به ايسنا گفت: هميشه مي‌گويند تيم ملي متاثر از عملکرد باشگاه‌هاست اما چرا نمي‌گوييد باشگاه‌ها هم متاثر از تيم ملي هستند؟! چرا از آن طرف نمي‌بينيد؟ وقتي تيم ملي شاداب و جذاب بازي نمي‌کند، وقتي کار تاکتيکي جديد که هيچ حتي کار تاکتيکي نسبي هم در بازي تيم نمي‌بينيم، آيا باز هم بايد طلبکارانه برخورد کرد؟!

مايلي کهن درباره صحبت‌هاي کي‌روش گفت: از قول کي‌روش گفته‌اند آنقدر بازي‌هاي ايران کسالت‌آور است که مي‌تواند وسط آن برود چاي و قهوه بنوشد، پس من هم بايد بگويم من هم وسط بازي‌هاي تيم ملي چرتم مي‌گيرد و بعضا با نوه‌هام بازي مي‌کنم! در تيم ملي بايد نخبه‌ها بازي کنند حالا اگر نخبه‌ها طبق سلايق شما اين‌ها هستند، چرا تيم‌تان شاداب بازي نمي‌کند؟ در سال‌هاي گذشته بارها چنين داربي‌هايي را ديده و در آنها بازي هم کردم که گاهي اوقات به خاطر حساسيت‌ها، بازي‌هاي جذابي شاهد نبوديم چون باختن در اين بازي‌ها براي تيم‌ها، مديران و مربيان تبعات دارد اما من معتقدم داربي که هيچ حتي اگر ما ليگ هم نداشته باشيم، با وجود علاقمندان و استعدادهاي پرتعدادي که در فوتبال ايران وجود دارد مي‌توانيم از ميان همان‌ها چندين تيم ملي را در مقاطع سني مختلف تشکيل دهيم. بنابراين دليل ندارد عملکرد ضعيف تيم ملي را به اين موارد ربط دهيم.

وي افزود: در مسابقات غرب آسيا يکسري بازيکنان محک خوردند و بعضا خوب بودند اما در ليست اخير تيم ملي تعداد قابل توجهي از آنها نديدم. وقتي يکسري بازيکنان مي‌دانند در هر شرايطي به تيم ملي دعوت مي‌شوند، هم انگيزه در آنها کشته مي‌شود و هم در بازيکنان جديدي که تشنه پوشيدن لباس تيم ملي هستند! متاسفانه با اين رويکرد درباره دعوت از بازيکنان، انگيزه در خيلي نفرات کشته شده است.

سرمربي اسبق تيم ملي در واکنش به اينکه " اتفاقا کي‌روش در صحبت‌هايش بر تشنه بودن بازيکنان براي پوشيدن لباس تيم ملي تاکيد زيادي دارد و رفتارش در قبال سيدمهدي رحمتي را هم متاثر از همين نگاه عنوان کرد" به ايسنا گفت: رحمتي موضوع خاص خودش را دارد که من اصلا به آن ورود نمي‌کنم و او بايد دلايل تصميمش را خودش بگويد اما هر بازيکني بايد به پوشيدن لباس تيم ملي افتخار کند و هر موقع به تيم کشورش دعوت مي‌شود از دل و جان مايه بگذارد. به هر حال نفراتي که به تيم ملي دعوت شدند را در بازي‌هاي قبلي ديده‌ايم و عملکردشان براي همه ثابت شده که با وضع فعلي آينده جديدي براي اين تيم نمي‌بينم.

وي در پاسخ به اين سوال که يعني به صعود تيم ملي به جام جهاني خوش‌بين نيستيد، اين طور پاسخ داد: مگر شما خوش‌بين هستيد؟! آيا اين گروهي بود که ما بايد از صعود مستقيم به جام جهاني مايوس شويم؟ آن هم با اين همه هزينه‌اي که براي تيم ملي انجام شده است! هرچند به نظر من مشکلي اصلي سرمربي تيم نيست، مشکل افرادي هستند که با او قرارداد بستند و همواره تحت تاثير او بوده‌اند!

اين مربي فوتبال در پاسخ به اين سوال که با همه اين احوال چه پيش‌بيني از بازي چهارشنبه تيم ملي برابر لبنان داريد و آيا شکست اخير برابر اين تيم مي‌تواند تاثيري در شرايط اين بازي داشته باشد، خاطرنشان کرد: از نظر من آن بازي به مسابقه پيش‌رو ارتباطي ندارد و هر بازي مختصات خودش را دارد اما به نظر من تيم ملي بايد بهتر بازي کند تا نتيجه بگيرد.

مايلي‌کهن همچنين در پايان اين گفت‌وگو در واکنش به اينکه موضع‌گيري‌تان نسبت به کدورتي که ميان امير قلعه‌نويي و اصحاب رسانه پيش آمده چيست نيز تصريح کرد: اي کاش همه ما وقتي اشتباه مي‌کنيم، آن را بپذيريم. واقعيت اين است که برخي از ما سعي مي‌کنيم منافع ملي را کنار گذاشته و منافع فردي و صنفي را به آن ارجحيت دهيم. خيلي از همکاران رسانه‌اي شما بارها اشتباه کرده‌اند همينطور که من و همکارانم ممکن است زماني اشتباه کنيم؛ اما هيچ وقت اين طور نبايد باشد. حرف حق زدن بعضي وقت‌ها گران تمام مي‌شود اما همه بايد به حق بودن يا نبودن آن حرف اهميت دهيم.

وي در واکنش به اينکه اما بعضي از اصحاب رسانه نسبت به ادبيات ايشان گله‌مند شده بودند نيز گفت: مگر در تمام روزنامه‌هاي ما ادبيات درستي بکار مي‌رود؟! بعضي از آنها به طور مستقيم و غيرمستقيم به افراد مختلفي توهين مي‌کنند. همانطور که رسانه‌ها معتقدند مربيان بايد آستانه تحمل‌شان را بالا ببرند خب خود رسانه‌ها هم بهتر است انتقادپذير باشند. قبول دارم امثال مايلي‌کهن شهرت‌شان را از طريق همين رسانه ها بدست آوردند اما اين را هم بپذيريم که توهين يا انتقاد تند درباره يک چهره معروف به مراتب تبعات گسترده‌تري نسبت به انتقاد تند از يک خبرنگار دارد.

اين مربي فوتبال افزود: در کنار خيلي از خبرنگاران که شرافتمندانه کار مي‌کنند اما عده‌اي هم هستند که مثلا بنده هيچ مصاحبه‌اي با آنها نکردم اما صحبت‌ها عجيب و غريبي را از من منتشر مي‌کنند. نمونه‌اش همين نشست خبري بازي ديروز (يکشنبه) گهر مقابل صبا که تنها خبرنگار ايسنا حضور داشت اما در سايتي ديگر يک اظهارنظرهاي غيرواقعي از خودم ديدم! پس از بازي با فجر سوالي درباره داوري پرسيده شد که گفتم صحبتي نمي‌کنم اما همانطور که بازيکنان و مربيان ممکن است اشتباه کنند، داور هم ممکن است اشتباه کند. بعد از آن ديدم صحبت‌هايي از من در يکي از رسانه‌ها منتشر شد که 180 درجه خلاف حرف‌ها من بود و عنوان شده بود که من گفتم داور با عملکردش اعصاب بازيکنان ما را خراب کرده بود و حرف‌هايي از اين دست.


 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ