پيروزي ايران،بهترين بازي روزنخست مقدماتي
تاريخ : پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, | 9:48 | نویسنده : Amir

سايت فيفا دربررسي بازي هاي مقدماتي جام ملت هاي آسيا، پيروزي پر گل ايران برابر لبنان را بهترين بازي و گفته هاي کارلوس کي‌روش پس از پيروزي در اين ديدار را جذاب ترين نقل قول در روز نخست مقدماتي جام ملت هاي آسيا معرفي کرد.


به گزارش ايسنا، در گزارش سايت فيفا آمده است: مسير طولاني براي رسيدن به جام ملت هاي آسيا 2015 استراليا از روز چهارشنبه در قاره آسيا آغاز شد. در بازي هاي برگزار شده روز چهارشنبه تيم هايي که در قاره آسيا براي رسيدن به جام جهاني برزيل شانس دارند و در حال رقابت هستند نتايج خوبي کسب کردند.

در اين بين ايران موفق شد با نتيجه پرگل 5 بر صفر از سد لبنان بگذرد. اردن نيز موفق شد در ادامه نتايج خوب خود با نتيجه 4 بر صفر سنگاپور را با شکست بدرقه کند.

همچنين قطر با حساب 2 بر صفر مالزي را شکست داد، عراق و عمان نيز با يک گل به ترتيب اندونزي و سوريه را شکست دادند. عربستان نيز که شانس رسيدن به جام جهاني را ندارد موفق شد در خانه با حساب 2 بر يک از سد چين بگذرد و امارات که به تازگي موفق شد قهرمان جام خليج فارس شود با همين نتيجه ويتنام را در خانه شکست داد.

بهترين بازي

ايران 5 - لبنان 0

ايران بازي هاي گروه B مسابقات را با هدف به دست آوردن روند گلزني خود آغاز کرد. ايران که در پنج بازي مقدماني جام جهاني برزيل تنها 2 بار موفق به گلزني شده بود، در بازي برابر لبنان يک بازي يک طرفه را به نمايش گذشت. در اين ديدار کاپيتان جواد نکونام موفق شد هت تريک کند و رضا قوچان نژاد که در ليگ بلژيک بازي مي کند دو بار براي ايران گلزني کرد.

ابتدا اين قوچان نژاد بود که موفق شد گل اول بازي را در نيمه نخست به ثمر برساند. سپس جواد نکونام از روي نقطه پنالتي موفق شد حساب کار را دو بر صفر کند. کاپيتان تيم ايران دومين ضربه پنالتي خودش در اين ديدار را که با خطاي نور منصور روي اشکان دژاگه به دست آمد، در نيمه دوم تبديل به گل کرد تا ايران با نتيجه 3 بر صفر جلو بيفتد. بلافاصله قوچان نژاد با ضربه اي دقيق از يک قدمي دروازه گل چهارم تيم ايران را نيز به ثمر رساند.

در پايان جواد نکونام تير خلاص را به لبنان شليک کرد و گل پنجم ايران را وارد دروازه اين تيم کرد. ايران با اين نتيجه بالاتر از کويت در صدر جدول گروه قرار گرفت. کويت تيم دوم جدول نيز در خانه موفق شد با نتيجه 3 بر1 تايلند را از پيش روي بردارد.

بزرگترين شگفتي

هنک کنگ 0 ازبکستان 0

اگرچه در روز نخست اين بازي ها شگفتي کمي حاصل شد اما هنک کنگ در گروه E بازي ها در تاشکند بزرگترين شگفتي را خلق کرد و موفق شد تيم ازبکستان را که در قاره آسيا براي صعود به جام جهاني تلاش مي کند با نتيجه تساوي بدون گل متوقف کند. اين بازي تکرار بازي دو تيم در مقدماتي جام ملت هاي آسيا در سال 2007 بود که آن بازي نيز با تساوي به پايان رسيد. در اين ديدار ابتدا هنک کنگ نبض بازي را در اختيار گرفت و چندين بار نزديک بود دروازه هنک کنگ را باز کند اما با درخشش ايگناتي نستروف دروازه بان ازبکستان هنگ کنگ را از رسيدن به گل محروم کرد. با اين نتيجه امارات که موفق شد ويتنام را شکست دهد در صدر جدول گروه قرار گرفت.

جذاب ترين نقل قول- کارلوس کي‌روش

از تلاش بازيکنانم در اين ديدار سپاسگزارم. آنها در اين ديدار تلاش خود را کردند و تسليم نشدند. پس از اينکه در خانه به ازبکستان باختيم، نياز داشتيم تا با نتيجه اي خوب فشار روي خودمان را کاهش دهيم و موفق شديم لبنان را با 5 گل شکست دهيم. اين نتيجه مي تواند جو منفي ايجاد شده پيرامون تيم ملي را کاهش دهد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ