بازتاب پيروزي تيم ملي در رسانه‌هاي عربي
تاريخ : پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, | 12:48 | نویسنده : Amir

شکست سنگين لبنان در ورزشگاه آزادي بازتاب گسترده‌اي در رسانه‌اي لبناني و عربي داشت. لبناني‌ها به عملکرد ضعيف تيم خود اعتراف کرده و تباني اخير را از دلايل نمايش نااميدکننده شاگردان "تئو بوکر" دانستند.

تيم ملي فوتبال ايران در نخستين بازي خود در انتخابي جام ملت‌هاي آسيا برابر لبنان کار آساني داشت و موفق شد، اين تيم را با پنج گل در هم بکوبد و انتقام شکستش در انتخابي جام‌جهاني 2014 را بگيرد.

به گزارش ايسنا،شکست سنگين لبنان در ورزشگاه آزادي بازتاب گسترده‌اي در رسانه‌هاي لبناني و عربي داشت.

روزنامه‌ المستقبل: بازگشت به نقطه صفر

اين روزنامه‌ لبناني پس از شکست سنگين شاگردان تئو بوکر در آزادي اين گونه تيتر زد: "لبنان برابر ايران به نقطه صفر بازگشت."

المستقبل در گزارش خود از بازي نوشت: "تيم ملي فوتبال لبنان در ديدار برابر ايران با نتيجه‌ تحقيرآميز پنج بر صفر در ايستگاه نخست انتخابي جام‌ ملت‌هاي آسيا تن به شکست داد. لبنان برابر حريف قوي خود دست‌ها را به نشانه تسليم بالا برد و تئو بوکر نتوانست آبروي فوتبال لبنان را حفظ کند. در هر سه خط سردرگم و پريشان بازي کرديم. چه بسا اين شکست به معناي آغاز حرکت رو به عقب فوتبال لبنان و از بين رفتن اعتماد اخير تماشاگران به اين تيم باشد. تيم ما در طول 90 دقيقه تنها چهار بار در محوطه جريمه ايران آفتابي شد. بهتر بود تئو بوکر بازي دفاعي را در دستور کار خود قرار مي‌داد و تنها چشم به ضدحملات مي‌دوخت."

در اين گزارش همچنين آمده است: "اين شکست تحقيرآميز در گيرودار رسوايي اخير فوتبال لبنان رخ داد. همه لبناني‌ها در انتظار اعلام اسامي خاطيان تباني اخير از سوي کميته‌ اردني به رياست "فادي زريقات" هستند. ايران با اين پيروزي انتقام شکست برابر لبنان در انتخابي جام‌جهاني را گرفت. لبنان در بيروت با تنها گل عنتر که نخستين گل لبنان به ايران پس از 12 سال بود، اين تيم را شکست دهد. در بازي‌هاي رودرو هفت پيروزي براي ايران و تنها يک پيروزي براي لبنان رقم خورده است. ايران موفق شده 16 گل در هفت بازي برابر لبنان به ثمر رساند که علي دايي به تنهايي زننده هفت گل آنها بوده است. لبنان نمايش ضعيف و دور از انتظاري در آزادي داشت. پس از پيروزي‌هاي بزرگ و شکست‌هاي قابل پيش‌بيني اخير نتوانستيم در ايران نمايش خوبي ارائه دهيم. در نيمه اول با دو گل از زمين خارج شديم. در نيمه دوم به کلي نابود شديم و اخراج نور منصور شرايط را بد و بدتر کرد. بازي با 10 بازيکن و قدرت بدني کمتر لبنان را در ورطه شکست سنگيني انداخت. تيم بوکر هيچ برنامه‌اي نداشت. بهتر بود در اردوي قطر روي اين موضوع کار مي‌شد. بوکر در صورت عدم اخراج بايد از اين شکست سنگين درس گيرد و تيمش را با‌ آمادگي بيشتري در ديدارهاي بعدي به ميدان بفرستد."

النشره لبنان: کي‌روش بايد سپاسگزار لبنان باشد

اين سايت لبناني هم درباره بازي عصر چهارشنبه در ورزشگاه آزادي نوشت: "کي‌روش بايد سپاسگزار لبنان باشد. تيم ملي لبنان کارلوس کي‌روش را که به دنبال نتايج ضعيف اخير در شرايط سختي قرار داشت، نجات داد. دليل شکست ناپختگي و کم‌تجربگي بازيکنان بود. به عنوان مثال گل چهارم تنها به فاصله کمتر از يک دقيقه به ثمر رسيد. اخراج نور منصور هم مشکلات تيم را افزايش داد تا اين شکست سنگين رقم خورد. به خوبي پيدا بود که بازيکنان لبنان تحت تاثير موضوع تباني اخير قرار گرفته بودند. بازيکنان در زمين کند بودند و بي‌تجربگي آنها عامل اين شکست بود. بازيکنان ايران از امتياز ميزباني و نقاط ضعف لبنان به خوبي استفاده کردند. البته بايد چمن بد ورزشگاه را هم که بارها بازيکنان در آن زمين خوردند، به اين مشکلات اضافه کرد."

النهار لبنان: نتيجه ريسک بوکر شکستي سنگين بود

اين سايت لبناني هم نوشت: "شکست سنگين لبنان برابر ايران. تيم ملي فوتبال لبنان در نخستين بازي خود در انتخابي جام ملت‌هاي آسيا متحمل شکست سنگيني برابر ايران شد و با پنج گل بازي را واگذار کرد. لبنان يکي از بدترين بازي‌هاي خود را به نمايش گذاشت. در همه خطوط بي‌نظم و ناهماهنگ کار کرديم و در طول 90 دقيقه تنها يک بار به طرف دروازه‌ ايران شوت‌زني کرديم. بازيکنان تنها در انديشه کم کردن حملات ايران و خارج شدن از فشار هجومي آنها بودند؛ به ويژه در سمت راست که بوکر دست به ريسک زد و نور منصور را در ترکيب قرار داد که از دلايل اين شکست سنگين بود.

الکاس قطر: پنج گل ايران دروازه‌ لبنان را به لرزه در آورد

اين سايت پربيينده قطري هم پس از شکست سنگين لبنان در انتخابي جام ملت‌هاي آسيا نوشت: "تيم ملي فوتبال ايران در ديداري حساس و هيجان‌انگيز با پنج گل لبنان را در ورزشگاه آزادي شکست داد. ايران از همان آغاز فشار همه‌جانبه‌اي را روي خط دفاعي لبنان آورد و در نيمه اول با دو گل پيش افتاد. با شروع نيمه دوم ايران گل سوم خود را از روي نقطه پنالتي به ثمر رساند. گل چهارم اين تيم هم با اشتباه بچه‌گانه خط دفاعي لبنان رقم خورد. در گل پنجم هم ضربه نکونام به مدافع لبنان خورد و توپ پس از گذشت از بالاي سر دروازبان وارد دروازه شد.

الراي اردن: پيروزي ايران در ايستگاه نخست

پايگاه اينترنتي روزنامه الراي هم در گزارش خود از اين بازي نوشته است:‌ "ايران در ايستگاه نخست انتخابي جام ملت‌هاي آسيا با پنج گل لبنان را در ورزشگاه آزادي در هم کوبيد و يک پيروزي پر گل را به دست آورد. ايران با اين پيروزي پر گل در صدر جدول رده‌بندي گروه خود قرار گرفت. کويت هم با سه امتياز و تنها تفاضل گل کمتر نسبت به ايران در جايگاه دوم اين گروه قرار داد."

الرياض عربستان: شکست سنگين لبنان برابر ايران

اين سايت عربستاني پس از شکست سنگين لبنان نوشت: "ايران در ورزشگاه آزادي با پنج گل لبنان را در هم کوبيد. گل‌هاي ايران را قوچان‌نژاد (دو گل) و جواد نکونام (سه گل) به ثمر رساندند."

کورابيا مصر: ايران با پنج گل لبنان را در هم کوبيد

پيروزي پر گل شاگردان کي‌روش در اين سايت مصري هم بازتاب داشت: "تيم ملي فوتبال ايران در گام نخست خود در انتخابي جام ملت‌هاي آسيا 2015 لبنان را به پنج گل در هم کوبيد و به جدول رده‌بندي اين گروه صعود کرد."

سايت کوره: سه گل نکونام لبنان را متحمل شکست سنگيني کرد

اين سايت عربي بر خلاف ديگر رسانه‌هاي عربي پس از شکست سنگين لبنان با انتشار عکسي از جواد نکونام بيشتر گزارش خود را بر پايه او تنظيم کرد و نوشت: "نکونام، کاپيتان باتجربه ايران سه گل در ديدار تيمش برابر لبنان به ثمر رساند؛ گل‌هايي که باعث شکست سنگين شاگردان تئو بوکر شد. ايران در ايستگاه نخست خود در انتخابي جام ملت‌هاي آسيا براي رقباي خود در اين گروه خط و نشان کشيد و با پنج گل لبنان را شکست داد تا با تفاضل گل بهتر نسبت به کويت در صدر جدول اين گروه قرار گيرد. نکونام به تنهايي سه گل را به ثمر رساند. دو گل ديگر ايران را قوچان‌نژاد به ثمر رساند."



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ