آغاز مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان
تاريخ : دو شنبه 23 بهمن 1391برچسب:, | 12:58 | نویسنده : Amir

شب نخست از مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه شب با دو ديدار در شهرهاي گلاسکو و والنسيا آغاز مي‌شود.

در شب غير قابل پيش‌بيني اروپا، فردا شب(سه‌شنبه) سلتيک در گلاسکو ميزبان يوونتوس ايتاليا است و والنسيا به ديدار پاري سن ژرمن مي‌رود. شايد در نگاه اول ستليک شانسي برابر يوونتوس نداشته باشد، اما فراموش نکنيد که قبل از بازي سلتيک و بارسلونا نيز همين ‌پيش‌بيني‌ها درباره سلتيک به گوش مي‌رسيد، اما آنها موفق شدند بارسلونا را شکست دهند. از سوي مقابل يوونتوس پس از يک سال دوري از رقابت‌هاي ليگ قهرمانان اروپا پس از دوران کالچوپولي توانست خود را به جمع 16 تيم برتر اروپا برساند.

به گزارش ايسنا ، دو تيم 11 سال قبل در سال 2001 نيز با هم در ليگ قهرمانان اروپا ديدار کردند. سلتيک در بازي رفت در اسکاتلند موفق شد چهار بر سه پيروز شود و در بازي برگشت در تورين سه بر دو شکست خورد.

در آن بازي 2001 نيل لنون، سرمربي سلتيک و دستيارانش جان مالبي در ترکيب تيم اسکاتلندي به ميدان رفتند. ديداري که يوونتوس به دليل گل زده در خانه حريف توانست به مرحله بعد راه يابد.

تنها بازمانده آن بازي جان لوئيجي بوفون است که اکنون در دروازه‌ يوونتوس قوت قلب توريني‌ها است.

اين دو تيم در دور گروهي ليگ قهرمانان اروپا در فصل 1982 – 1981 نيز به مصاف هم رفته که سلتيک در خانه موفق شد يک بر صفر بانوي پير را شکست دهد، اما در تورين با دو گل مغلوب اين تيم ايتاليايي شد. اين آمارها نشان مي‌دهد که سلتيک هميشه در خانه حريف سرسختي است و بردن اين تيم در خانه کار سختي است.

سلتيک در هشت ديدارقبلي خود برابر تيم‌هاي ايتاليايي در سلتيک پارک شکستي نداشته است. آخرين باري که يک تيم ايتاليايي توانست اين تيم را در اسکاتلند شکست دهد 12 مارچ 1969 بود که ميلان توانست يک بر صفر پيروز شود.

سلتيک در مجموع 19 بار در ليگ قهرمانان اروپا با تيم‌هاي ايتاليايي بازي کرده که پنج برد به دست آورده، هفت ديدار با تساوي به پايان رسيده و در هفت ديدار هم شکست خورده است. اگر چه آمار به نفع تيم اسکاتلندي نيست، اما هواداران اين تيم قطعا خيلي هم از رويارويي با تيم‌هاي ايتاليايي خاطره بدي ندارند. اولين بازي سلتيک برابر يک تيم ايتاليايي در فينال جام باشگاه‌هاي اروپا در فصل 1967 – 1966 بود که اين تيم توانست دو بر يک اينتر ايتاليا را شکست دهد تا اولين تيم بريتانيايي شود که جام باشگاه‌هاي اروپا را فتح مي‌کند، يک سال زودتر از منچستر يونايتد که توانست با غلبه بر بنفيکا قهرمان شود.

سلتيک در مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا در گروه G مسابقات با بنفيکا، بارسلونا و اسپارتاک هم گروه بود. آنها با کسب 10 امتياز از شش بازي بعد از بارسلونا به عنوان تيم دوم به اين مرحله صعود کردند. بزرگ‌ترين افتخار آنها پيروزي دو بر يک برابر بارسلونا در سلتيک پارک درست چند روز بعد از سالگرد تاسيس يکصد و بيست و پنج سالگي باشگاه بود.

سلتيک براي سومين بار است که به مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا صعود مي‌کند. آنها هيچ گاه موفق نشدند پاي خود را از اين مرحله بالاتر بگذارند. در دو بار قبلي ميلان در سال 2007 – 2006 و بارسلونا 2008 – 2007 سلتيک را در اين مرحله حذف کردند. بايد ديد يوونتوس مي‌تواند به جمع ميلان و بارسلونا بپيوندد و سلتيک را حذف کند.

در سوي مقابل مردان آنتونيو کونته در دو گروهي اين مسابقات بدون شکست بودند. بانوي پير امسال براي دهمين بار در مرحله يک هشتم نهايي حضور دارد. آنها آخرين بار در فصل 2009 – 2008 در اين مرحله حاضر بودند که در مجموع دو بازي مغلوب چلسي شدند.

در بين بازيکنان يوونتوس آندره‌آ پيرلو پنج بار با پيراهن ميلان برابر سلتيک بازي کرده است و بيشترين تعداد بازي برابر اين تيم را در پرونده‌ خود دارد.



**‌بازيکنان تاثيرگذار:

* سلتيک: آدام متئو مدافع، جئورجيوس ساماراس مهاجم، اسکات بروان هافبک

* يوونتوس: جان لوئيجي بوفون دروازه‌بان، آندره‌آ پيرلو هافبک، ميرکو ووچينيچ مهاجم، الکساندرو ماتري مهاجم

** پيش‌بيني احتمالي ستاره

* يوونتوس روي کاغذ شانس بيشتري براي صعود به مرحله بعد دارد، اما پيش‌بيني‌ مي‌شود دو تيم بازي نزديکي از خود به نمايش بگذارند.



* والنسيا – پاري سن ژرمن

در ديگر ديدار مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا خفاش‌ها (والنسيا) در حالي از تيم متمول پاري سن ژرمن پذيرايي خواهند کرد که تيم پاريسي اخيرا با خريد ديويد بکام سر و صداي زيادي در فوتبال جهان ايجاد کرده است.

والنسيا تيمي که در رده پنجم ليگا قرار دارد، هميشه برابر تيم‌هاي فرانسوي آمار خوبي داشته است. آنها در هشت ديدار قبلي خانگي برابر تيم‌هاي فرانسوي هشت برد کسب کردند.

والنسيا که در مرحله گروهي در گروه F پس از بايرن‌ مونيخ تيم دوم گروه خود شد در خانه پذيراي تيم صدرنشين گروه A پاري سن ژرمن خواهد بود.

والنسيا در حالي برابر پاري سن ژرمن قرار مي‌گيرد که آنها در دور گروهي نيز با يک تيم فرانسوي هم گروه بودند. آنها در مرحله گروهي دو بار موفق شدند تيم ليل فرانسه را شکست دهند تا آمار بدون باخت والنسيا برابر تيم‌هاي فرانسوي به 17 بازي افزايش يابد. آخرين باري که يک تيم فرانسوي موفق شده والنسيا را شکست دهد سال 1980 – 1979 بود که نانت در نيمه نهايي جام برندگان اروپا دو بر يک والنسيا را شکست داد. والنسيا در خانه به لطف هواداران پرشور خود تيم شکست ناپذيري بوده است. آخرين باري که اين تيم در ليگ قهرمانان اروپا طعم شکست را چشيد سال 2010 برابر منچستر يونايتد بود که يک بر صفر باختند.

در سوي مقابل شاگردان کارلو آنچلوتي در بهترين فرم خود قرار دارد. آنها در گروه نخست دور مقدماتي با پورتو، دينامو کيف و ديناموزاگرب هم گروه بودند و به عنوان تيم صدرنشين توانستند به اين مرحله صعود کنند. آخرين باري که اين تيم به اين مرحله از رقابت‌ها رسيد سال 1995 – 1994 بود که حتي تا نيمه نهايي هم بالا رفتند. پاري سن ژرمن در 16 ديدار خود با تيم‌هاي اسپانيايي در اروپا صاحب هشت برد ، سه تساوي و پنج باخت شده است. بهترين خاطره پاري سن ژرمن از ديدار با يک تيم اسپانيايي به فصل 1997 – 1996 بر مي‌گردد که پاري سن ژرمن به ديدار فينال جام برندگان اروپا رسيد اما برابر بارسلونا با يک گل شکست خورد تا به مقام دوم دست پيدا کند.

* آمارها

* محمد سيسوکو، هافبک پاري سن ژرمن از 2003 تا 2005 در تيم والنسيا عضو بوده است.

* لئوناردو، مدير فني پاري سن ژرمن 71 بازي براي والنسيا انجام داده که شش گل نيز به ثمر رسانده است.

** بازيکنان تاثيرگذار:

والنسيا:

* يوناس مهاجم ، عادل رمي مدافع، روبرتو سولدادو مهاجم، آندرس گواردادو هافبک

پاري سن ژرمن:

* زلاتان ابراهيموويچ مهاجم ، تياگو سيلوا مدافع، از گوئل لاواتري مهاجم ، لوکاس مورا هافبک، خاوير پاستوره هافبک

*پيش‌بيني احتمالي

تساوي عاقلانه ترين پيش‌بيني براي اين ديدار خواهد بود!



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ