لیگ قهرمانان اروپا؛ یوونتوس-سلتیک، والنسیا-پاریسن ژرمن؛ آنالیز و آمار

ليگ قهرمانان به مرحله حذفي خود رسيد و اولين بازي مورد آناليز يونتوس-سلتيك است.

لیگ قهرمانان اروپا؛ یوونتوس-سلتیک، والنسیا-پاریسن ژرمن؛ آنالیز و آمار

 

 

فردا شب قاره سبز دوباره در تب فوتبال خواهد سوخت و علاقه مندان به حساس ترين رقابت اروپايي مي توانند نظاره گر جدال يونتوس و سلتيك باشند.

 قهرمان اسكاتلند در سلتيك پارك به مصاف ق

هرمان ايتاليا خواهد رفت.اسكاتلندي ها در مرحله گروهي نشان دادند كه بسيار سخت كوش هستند و برابر هيچ تيمي كوتاه نمي آيند،حتي بارسا.يونتوس هم كه پس از سال ها با تيم قدرتمندي پاي به عرصه مسابقات اروپايي گذشته اين فرصت را به آساني از دست نخواهد داد.

 

يونتوس چگونه دفاع مي كند؟ 2-5-3

 

چه در حمله و چه در دفاع قدرت اصلي يووه در خط هافبك آن ها معني مي شود.بنابراين هرگز به كمتر از پنج هافبك رضايت نمي دهند.گوش ها و يا پيستون هاي يونتوس نقش اساسي در اين سيستم دارند و ليخاشتاينر و آساموا با قدرت دوندگي فوق العاده هم در حمله و هم در دفاع شركت مي كنند.جالب ترين بخش دفاعي يووه به قرار گرفتن ماركيسيو و ويدال در قلب خط دفاع مربوط مي شود.در واقع سه مدافع اصلي توريني ها تبديل به مدافع كاملا پوششي مي شوند.همه اميد اسكات ها گري هوپر مهاجم هدف آن ها است.

 

سلتيك چگونه حمله مي كند؟1-1-4-4

 

 

نقطه قوت سلتيك خط حمله آن ها است جايي كه تا به حال 77 گل را به ثمر رسانده اند.آن ها در هافبك مياني دارند(وايانا و بروان) كه به خط دفاع تمايل دارند و براي توپ گيري عقب مي نشينند.اين هافبك ها بلافاصله پس از دريافت توپ به صورت كلاسيك دو هافبك كناري خود را راه مي اندازند.آن ها نيز توپ را براي فوروارد بلند قامت خود هوپر ارسال مي كنند.هوپر قدرت تمام كنندگي بالايي دارد و در صورت لزوم هم مي تواند توپ را نگه دارد تا موج دوم حمله از راه برسد.موج دومي كه مسلما با قدرت شوت زني وايانا براي بوفون دردساز خواهد بود.

سلتيك چگونه دفاع مي كند
4-4-1-1
يونتوس چگونه حمله مي كند
3-5-2

 

سلتيك در خط دفاعي چيزي براي پنهان كردن ندارد.آن ها دو هافبك دارند كه نزديك دو مدافع مياني بازي مي كنند.آن ها همواره توپ را مي دهند و فضا را مي گيرند.اسكات ها در پيروزي دو بر يك برابر بارسا فقط 16 درصد مالكيت توپ را در اختيار داشتند.مشكل بزرگ اين سيستم دفاعي ايجاد فضاي كار راحت براي هافبك هاي حريف مي باشد.سلتيك مي تواند خطر اين كمبود را با يارگيري فشرده پيرلو جبران كند.

خط حمله يونتوس هميشه از دو فاز برخوردار است.وودينيچ در صف اول استارت مي زند اما جيواني تمايل دارد به عنوان مهاجم كاذب حركت كند.البته هيچ كدام از اين دو بازيكن شكل و شمايل يك مهاجم هدف و ستنر فوروارد را ندارند.اما حركات بي وقفه و جا به جايي سريع آن ها هر خط دفاعي را به هم مي ريزد.مسلما اين جا به جايي ها مدافعان سلتيك را مشغول مي كند و فرصت براي مغز متفكر اين تيم يعني آندره پيرلو ايجاد مي شود.پاس هاي ويرانگر و گل.آمار گل هاي حساس ماركيسيو نشان گر اين مساله است.
بازيكن كليدي سلتيك
بازيكن كليدي يووه

 

ويكتو وايانا مرد اول بازي براي سلتيك خواهد بود.اگر او بتواند از قدرت شوت زني خود بهره ببرد و با پاس هاي خود هوپر را صاحب موقعيت كند سلتيك به حركت در مي آيد.اين بازي مي تواند دوئل حساس او با پيرلو باشد.

.
پيرلو. سه-پنج-دو يووه بدون او بي معني است.ارتباط نزديك او با ديگر هافبك ها و پاس ها ناگهاني در عمق مي تواند كليد پيروزي يووه باشد.مسلما همه نگاه ها فردا به ساق هاي پيرلو است.

 

 نقطه ضعف سلتيك : مردان لنون از نداشتن يك بازي ساز رنج مي برند.هيچ كدام از هافبك هاي اين تيم خلاق نيستند.مردان مياني خط دفاعي اين تيم هم سنگين هستند و با جا به جايي هاي انفجاري مهاجمان يووه به مشكل خواهند خورد.

 

نقطه ضعف يونتوس : مشكل بزرگ يووه نداشتن يك سنتر فوروارد است.مهاجمين اين تيم از قدرت فيزيكي مطلوبي برخوردار نيستند و در درگيري هاي فيزيكي دچار دردسر مي شوند.كونته تلاش كرد تا يك خريد در اين زمينه داشته باشد و آنلكا را به تيم خود اضافه كرد كه به اين بازي نمي رسد.

 

آمار:

 

سلتيک و يوونتوس تا امروز 4 بار مقابل هم قرار گرفته اند و نتيجه ي هر بازي به سود تيمي رقم خورده که ميزبان بوده. آخرين رويارويي اين دو تيم به اکتبر سال 2001 باز مي گردد.

 

آن بازي در مرحله ي مقدماتي ليگ قهرمانان اروپا برگزار شد و سلتيک در ورزشگاه سلتيک پارک با نتيجه ي 4 بر 3 به پيروزي رسيد.

 

اين اولين باري است که سلتيک بعد از سال 8 2007 به مرحله ي يک شانزدهم راه يافته و هرگز از اين مرحله نيز فراتر  نرفته است.

 

تا امروز هيچ تيم ايتاليايي در ورزشگاه سلتيک پارک در چارچوب بازي هاي ليگ قهرمانان سلتيک را نبرده و نتايج با 2 مساوي و 2 باخت رقم خورده است.

 

سلتيک در 23 بازي خانگي خود در چارچوب ليگ قهرمانان تنها 2 بار شکست خورده و هر دو بار هم بارسلونا اين تيم را شسکت داده است. از طرفي يوونتوس جزء 4 تيمي است که تا به اين جاي ليگ قهرمانان شکست را تجربه نکرده. اين 4 تيم عبارتند از يوونتوس ، شالکه ، دورتموند و مالاگا.

 

يوونتوس در جريان بازي ها تا به اين جا تنها 4 گل دريافت کرده و تنها پاريسن ژرمن آمار بهتري (3 گل) نسبت به يوونتوس دارد.اين تيم ايتاليايي نشان داده تعويض هاي مرگباري انجام مي دهد و 4 گل زده ي اين تيم را بازيکناني به ثمر رسانده اند که بعد از تعويض شدن به زمين مي آيند.يووه در کنار رئال مادريد بيشترين شوت زده به سمت دروازه يعني 26 عدد را دارد.

 

 

والنسيا-پاريسن ژرمن:

 

در ورزشگاه مستایا هم والنسیا اسپانیا با پاری‌سن‌‌ژرمن، صدرنشین لوشامپیونه فرانسه دیدار می‌کند.

این دو حریف اسپانیایی و ف

رانسوی که امسال با بهره‌گیری از تمام امکانات موجود، خود را به این مرحله از مسابقات قهرمانی قاره سبز رسانده، به هیچ‌وجه دست از تلاش و رقابت در این مرحله برنخواهند داشت. اعضای دو تیم هر چند در اظهارات خویش عنوان کرده‌اند کسب جام در لیگ قهرمانان را با وجود مدعیان قدرتمند به عنوان هدف اصلی در دستور کار قرار نداده‌اند، اما حضور تا این مرحله جام را برای خود کافی نمی‌دانند.

 

به این خاطر هر یک با تمام قوا قدم در میدان گذاشته و تلاش خواهند کرد با کسب نتیجه‌ای مطلوب، با آسودگی بیشتری مهیای بازی برگشت شده و گام بزرگی برای صعود به دور یک چهارم نهایی بردارند. 

 

براساس آمار موجود تنها دیدار والنسیا و سن ژرمن مقابل هم مسابقات تورنمنت امارات در انگلیس در سال 2007 بود که سن‌ژرمنی‌ها 3 بر صفر پیروز شدند.

 

دو ديدار فوق فردا شب ساعت 23:15 به وقت تهران آغاز خواهد شد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ