نگاهي به پيشينه رويارويي فرگوسن با رئال
تاريخ : سه شنبه 24 بهمن 1391برچسب:, | 12:40 | نویسنده : Amir

در آستانه ديدار تيم‌هاي منچستريونايتد و رئال مادريد به پيشينه رويارويي الکس فرگوسن با رئال مادريد اشاره مي‌شود.

 تيم‌هاي رئال مادريد و منچستريونايتد چهارشنبه شب و از ساعت 23:15 به وقت تهران در چارچوب ليگ قهرمانان اروپا بار ديگر با يکديگر ديدار خواهند کرد.

ممکن است نخستين باري که هواداران اسپانيايي نام وي را شنيدند به بهار 1983 برگردد. فينال جام برندگان جام اروپا که در گوتنبرگ سوئد برگزار مي‌شد و حريف رئال مادريد تيمي کوچک از اسکاتلند بود.

آبردين تيمي بود که در آن زمان هيچکس آن را نمي‌شناخت. تيم‌هاي پر آوازه اسکاتلند، سلتيک و گلاسگو رنجرز بودند ولي در آن سال‌ها زير سايه آبردين قرار گرفته بودند. سرمربي اين تيم نيز مردي ناشناس و 41 ساله به نام الکساندر چاپمن فرگوسن بود.

پس از آن، او تبديل به يک شواليه شد. هيچکس نمي‌دانست او علاوه بر فوتبال به سوارکاري نيز علاقمند است. عصبانيت و برخي سخنان آتشين او معروفيت ويژه‌اي يافتند و هواداران او را «فرگي» خواندند.

فرگوسن پيش از آنکه هدايت آبردين را بر عهده بگيرد، تيم ضعيف سنت ميرن را به دسته برتر اسکاتلند رساند. او با آبردين نيز شاهکار کرد و در سال 80 در ليگ اسکاتلند و در سال 82 در جام حذفي قهرمان شد و در همان سال با حذف بايرن‌مونيخ و غلبه بر رئال مادريد در فينال، قهرماني را از آن خود کرد.

در آن فصل، رئال مادريد با بزرگاني مانند کاماچو، گالگو، استيليک، خوانيتو و سانتيانا در تمام جام‌ها به نايب قهرماني رسيد. اسکاتلندي‌ها در فينال گوتنبرگ، در هوايي باراني و در وقت‌هاي تلف شده 2 بر يک رئال را با تمام بزرگانش شکست دادند.

فرگوسن پس از آن ديدار گفت: سرانجام کاري در زندگي‌ام انجام دادم. اکنون مي‌توانم بگويم که زندگي من معنا پيدا کرده است.

فرگوسن طي فصل بعد از آن، بار ديگر در ليگ اسکاتلند و جام حذفي اين کشور قهرماني را به دست آورد و نشان لياقت را از ملکه دريافت کرد. پيشنهادهاي زيادي از باشگاه‌هاي بزرگ انگليسي به دست او رسيد و در نهايت الکس فرگوسن در نوامبر 1986 جانشين ران اتکينسن در منچستريونايتد شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ