عامل اصلي ضعف اسپانسرينگ در باشگاه‌ها
تاريخ : سه شنبه 24 بهمن 1391برچسب:, | 13:2 | نویسنده : Amir

عضو کادر فني فوتبال فولاد خوزستان معقتد است که نبود يک کميته‌ اقتصادي در فوتبال و در سطح باشگاه‌ها سبب شده تا در بحث اسپانسرينگ و تبليغات در فوتبال ضعيف عمل کنيم و باشگاه‌ها در اين زمينه مسير درستي را انتخاب نکنند.

دکتر احمد خداداد با اشاره به دولتي بودن بودجه باشگاه‌ها اظهار کرد: اداره شدن باشگاه‌ها از طريق بودجه دولتي سبب شده تا اکثر باشگاه‌ها از يک استاديوم مجزا وقتي از مربيان مجرب برخوردار نباشند و اين مساله اثر نامطلوبي نيز روي سطح فوتبال پايه گذاشته است. در صورتي که اگر باشگاهي به صورت خصوصي اداره شود نه تنها بليت فروشي در اختيار باشگاه‌ها قرار مي‌گيرد در تربيت بازيکنان حرفه‌اي ، جذب مربيان مجرب و در امر تصميم گيري‌ها باشگاه‌ها مي‌توانند بدون وابسته به نهادي مستقل عمل کنند.

به گزارش ايسنا، وي افزود: دولتي بودن بودجه باشگاه‌ها حتي در کيفيت جذب بازيکنان خارجي نيز تاثيرگذار بوده، به طوري که چون باشگاه‌ها در جذب بازيکن به طور مستقل وارد نمي‌شوند معمولا با بازيکناني قرارداد مي‌بندند که به عنوان بازيکن ذخيره مدت طولاني نيمکت نشين مي‌شوند يا به خاطر آسيب ديدگي‌ تا آخر فصل اجازه بازي به وي نمي‌دهند، در نتيجه‌ با شکايت به فيفا تمام حق و حقوق خود را از باشگاه دريافت مي‌کنند و باشگاه از اين نظر چون حقي ندارد لطمه سنگيني مي خورد.

خداداد تصريح کرد: فوتبال ما نسبت به سال‌هاي اخير نه تنها رشدي نداشته، بلکه سير نزولي نيز داشته است که نمونه اين پس رفت عدم راهيابي به جام جهاني، موفق نبودن در امر استعداديابي و ترانسفر بازيکنان به باشگاه‌هاي مطرح اروپايي است. براي اين که فوتبال رشد پيدا کند نياز به انجام يک انقلاب در سطح باشگاه‌ها و هدايت آنها به سمت خصوصي سازي است در غير اين صورت روز به روز پله‌هاي ناکامي را طي خواهيم کرد.

اين کارشناس فوتبال تصريح کرد: وجود يک کميته‌ اقتصادي در باشگاه‌ها مسير پيشرفت را به باشگاه‌ها نشان مي‌دهد و سبب مي‌شود تا باشگاه‌ها در امر برنامه‌ريزي ، جذب تماشاگر ، مسيرهاي درآمدزايي وقتي در نحوه عقد قراردادها با بازيکنان داخلي و خارجي به شکلي عملي کنند که دچار تزلزل نشوند و خود را کم‌کم از وابسته بودن به بودجه‌هاي دولتي رها و به سمت خصوصي سازي گرايش پيدا کنند. بدون شک وقتي باشگاه‌ها در امر تربيت بازيکنان نقش کليدي را ايفا کنند بالطبع آن تيم ملي نيز عملکرد موفقي خواهد داشت و از همين تيم ما مي‌توانيم چند لژيونر در تيم‌هاي مطرح اروپايي داشته باشيم.

وي يکي از بهترين روش براي تقويت بعد تبليغات باشگاه‌ها را برقراري ارتباط بين باشگاه‌ها با دانشگاه‌هاي علوم تربيت بدني عنوان کرد و افزود: باشگاه‌ها اگر بتوانند دانشجوياني که پروژه تحقيقاتي خود را در زمينه اسپانسرينگ و تبليغات دنبال مي‌کنند بورس تحصيلي کنند و حمايت لازم را از آنها داشته باشند به طور قطع در آينده عملکرد موفقي در زمينه تبليغات خواهند داشت و از اين طريق بهتر مي‌توانند مسيرهاي درآمدزايي را پيدا کنند.

اين کارشناس فوتبال معتقد است:‌اگر باشگاه‌ها از وابستگي دولتي به ما بستگي خصوصي تبديل شوند دقت عمل زيادي در صرف هزينه‌هاي باشگاه، نحوه قرارداد بازيکنان و ساير موارد خواهند داشت و تبليغات خود را از سطح تبليغات به سمت برقراري ارتباط با تبليغات خارجي گسترش خواهند داد و اين ارتباط مي‌تواند آينده موفقي را در زمينه بعد اقتصادي براي باشگاه‌ها رقم بزند.

عضو کادر فني فوتبال فولاد خوزستان در پايان با بيان اين نکته که مقدمات خصوصي سازي بايد توسط وزارت ورزش و جوانان فراهم شود، گفت: وزارت ورزش و جوانان در اين زمينه نقش کليدي و مهمي دارد و اگر بتواند مقدمات خصوصي سازي را براي باشگاه‌ها فراهم کند، باشگاه‌ها مسير اصلي خود را در زمينه تبليغات و اسپانسرينگ پيدا خواهند کرد، حتي در زمينه فروش سهام استقلال و پرسپوليس به رغم اين که وزارت ورزش و جوانان متولي اين کار است بدون اين که تحقيقات لازم را در اين زمينه انجام داده باشد و راه‌هاي خصوصي سازي را از طريق تحقيقات علمي دنبال کرده باشد مرتب از مستقل شدن اين باشگاه‌ها از بودجه دولتي سخن به ميان مي‌آورد، در حالي که اين کار امکان پذير نيست که آن که تحقيقات علمي و کارشناسي در اين باره صورت گرفته باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ