منچستر یونایتد - رئال مادرید ؛ آنالیز تاکتیکی و بررسی نقاط ضعف + آمار
تاريخ : چهار شنبه 25 بهمن 1391برچسب:, | 13:23 | نویسنده : Amir

 

مهمترين بازي ليگ قهرمانان بين منچستريونايتد و رئال مادريد را مورد آناليز قرار مي دهيم.

منچستر یونایتد - رئال مادرید ؛ آنالیز تاکتیکی و بررسی نقاط ضعف + آمار

 فردا شب قاره سبز دوباره در تب فوتبال خواهد سوخت و علاقه مندان به حساس ترين رقابت اروپايي مي توانند نظاره گر جدال منچستريونايتد و رئال مادريد باشند.

ديدار منچستريونايتد و رئال مادريد حساس

ترين رقابت اين مرحله ليگ قهرمانان است و به نوعي فينال زودرس مسابقات نام گرفته.رونالدو براي اولين بار با رئال برابر تيم سابق خود قرار مي گيرد و يك بار ديگر دوئل جذاب مورينيو و فرگوسن را مشاهده خواهيم كرد.با توجه به قدرت هجومي بالاي هر دو تيم انتظار مي رود يك بازي رويايي شكل بگيرد.

مادريد چگونه حمله مي كند
4-2-3-1
منچستر چگونه دفاع مي كند
4-3-3

 

به احتمال فراوان كريم بنزما تنها مهاجم هدف آغازگر بازي برابر منچستر خواهد بود.او سرعت بازي را براي رئال كنترل مي كند.به خصوص در ضد حملات كه مادريدي ها دكتري آن را دارند.او از طرفين توسط دي ماريا و سوپر رونالدو حمايت مي شود.رونالدو استارت هاي خود را از سمت چپ آغاز مي كند اما به عرض مي آيد و به سمت راست مي گريزد تا هم موقعيت شوت زني پيدا كند و هم از شر يارگير خود خلاص شود.مسعود اوزيل در ميانه ميدان مي ايستد تا از توپ هاي سوم استفاده كند و نظام هجومي را دوباره شكل بدهد.خديرا با كندي خاصي خود را به 18 قدم مي رساند تا از ارسال هاي بلند استفاده كند.

 

 اما آلونسو در اطراف ميانه ميدان مي ماند.اولويت اول او حفظ ديد باز براي ارسال هاي بلند به قصد رونالدو و دي ماريا است كه هر دو سرعت فوق العاده اي دارند.اولويت دوم ژابي شوت زني است.رونالدو علاقه خاصي به اين نوع پاس ها دارد چرا كه در نود درصد مواقع با سرعت خود در كورس مدافعان را بي دردسر جاي مي گذارد.

 

 

منچستري ها در امور دفاعي بسيار سخت كوش هستنذ و با جمع شدن در نزديك ترين فواصل پرس تيمي و موكدانه اي را انجام مي دهند.

 

تمركز اصلي منچستر در اين بازي روي رونالدو است و به همين خاطر فيل جونز نقش اساسي را ايفا خواهد كرد.البته حضور او به خاطر مصدوميت هنوز در هاله اي از ابهام قرار دارد.ماموريت او در اين بازي بسيار به كارش برابر تاتنهام شباهت دارد.جايي كه به سمت راست حركت مي كرد تا با كمك رافائل گرت بيل را مهار كنند.

 

 البته كيفيت رونالدو با بيل قابل مقايسه نيست.علاوه بر اين كه كونتررائو هم ميل هجومي دارد.بنابراين ولبك به عقب بازمي گردد تا جناح راست را پوشش دهد.

ريو فرديناند در بازي برابر اورتون استراحت كرد اما در اين بازي كنار ويديچ قرار مي گيرد.اين زوج با تجربه نقطه قوت يونايتد هستند.كاگاوا هم در تركيب اصلي پاي به ميدان مي گذارد.او انرژي فراواني دارد و مي تواند در حمله به روني و در دفاع به اورا كمك كند.ه

مين طور جاي جونز را هم پر خواهد كرد.

 



 

 نكته: ممكن است آلونسو به بازي نرسد.

مادريد چگونه دفاع مي كند
4-2-3-1
منچستر چگونه حمله مي كند
4-3-3

مادريد پر تعداد حمله مي كند اما سريع به دفاع باز مي گردد.رونالدو كمتر در اين برگشت ها شركت خواهد كرد تا خود را در موقعي

ت ضدحمله قرار دهد.خديرا و آلونسو هم فضاي مقابل مدافعين را پوشش مي دهند.كونترارو به مارسلو كه به تازگي از بند مصدوميت رها شده ترجيح داده شده است.

 

بازي در عمق دفاعي دو هافبك همان چيزي است كه مورينيو دوست دارد.خديرا وظيفه تخريبي بيشتري دارد و سعي مي كند با توپ ربايي آن را به بازيكنان خلاق تر برساند.مشكل بزرگ رئالي ها مرد باهوشي است به نام ون پرسي كه مي تواند در كنار قدرت فيزيكي روني ويرانگر باشد.

 

ولبك امشب مي تواند در نقش آنتونيا والنسيا بازي كند.يونايتدي ها مي دانند بايد بسيار با هوش عمل كنند چرا كه ضد حملات مادريد كشنده است.

 

 گروه چهار نفري كاگاوا،ون پرسي،روني و ولبك نشان داده اند كه از هماهنگي خاصي برخوردار هستند و در جا به جايي ها بسيار بي نقص عمل مي كنند.

 

جونز و رافائل با يكديگر نفوذ نمي كنند و يكديگر را پوشش مي دهند تا خطر رونالدو دفع شود.

كاگاوا و روني يك سوييچ مخصوص دارند كه نظم هر دفاعي را بر هم مي زند.كريك هم آماده ارسال توپ هاي پشت دفاع براي ون پرسي است.
 

 

 نقطه ضعف:

رئال مادريد : خط دفاع مادريد هفته هاي پر اشتباهي را پشت سر گذاشته.در نقطه مقابل ون پرسي هر موقعيت كوچكي را تبديل به گل مي كند.وضعيت دروازباني مادريد هم نگران كننده است.نبود كاسياس ضربه  بزرگي به رئال زده.نكته ديگر عدم با

زگشت رونالدو به خط دفاعي است.چرا كه كونترائو هم تمايل هجومي دارد و سمت چپ پاشنه آشيل رئال خواهد بود.

 

منچستريونايتد : ده خيا از اول فصل پيشرفت كرده اما همچنان روي توپ هاي بلند ارسالي بسيار ضعيف عمل مي كند.اورا هم روزهاي خوبي را سپري نكرده و احتمالا برابر دي ماريا به مشكل خواهد خورد.دو مدافع مياني منچستر با تجربه هستند اما كند.اگر رونالدو،بنزما و دي ماريا به بازي سرعت بدهند هرگز نمي توانند پا به پاي آن ها پيش بروند.

بازيكن كليدي مادريد
بازيكن كليدي منچستر
همه نگاه ها به مردي است كه در مقابل تيم سابق خود قرار مي گيرد.او با هت ريك در بازي آخر لاليگا نشان داد كه در اوج آمادگي به سر مي برد.او سرعت فوق العاده اي را كه در منچستر داشت تبديل به يك سرعت الكترونيكي كرده و هر مدافعي را مغلوب مي كند.اين مهماني براي رونالدو به صرف انگيزه معني پيدا مي كند.

 

ون پرسي كسي است كه بعد از جدايي رونالدو معني ستاره را به منچستر بازگرداند.قدرت اعجاب انگيز تمام كنندگي او مي تواند تفاوت دو تيم را روي اسكوربورد ثبت كند.

 

ون پرسي سرعت وارانه و راموس را ندارد اما هوش و تجربه اش مبي تواند او را به موفقيت برساند.فضاسازي بازيكن هلندي زبان زد است و مي تواند برنابئو را تبديل به جهنمي براي لوپز كند.

 

 آمار:

 

طبق آمار از سال 1957 تاکنون دو حریف 8 مرتبه با یکدیگر روبه‌رو شده‌اند که 3 مسابقه با نتیجه تساوی خاتمه یافته، رئال در 3 مصاف برنده شده و نتیجه 2 بازی را نیز به اولدترافوردی‌ها واگذار کرده است.

 

از طرفی از سال 1986 تاکنون (27 سال گذشته) که «فرگی» (فرگوسن) زمام امور هدایت یونایتد‌ها را برعهده داشته، یک دیدار با تساوی خاتمه یافته، در 2 بازی مغلوب ماتادورها شده‌اند و تنها یک مصاف با برد شاگردان این مربی 71 ساله پایان گرفته است:

 

*سال 1957: جام باشگاه‌های اروپا، رئال مادرید 3- منچستریونایتد یک

 

*سال 1957: جام باشگاه‌های اروپا، منچستریونایتد 2- رئال مادرید 2

 

*سال 1968:‌ جام باشگاه‌های اروپا، منچستریونایتد یک – رئال مادرید صفر

 

*سال 1968:‌ جام باشگاه‌های اروپا، رئال مادرید 3- منچستریونایتد 3

 

*سال 2000:‌ لیگ قهرمانان اروپا، رئال مادرید صفر-  منچستریونایتد صفر

 

*سال 2000: لیگ قهرمانان اروپا، منچستریونایتد 2- رئال مادرید 3

 

*سال 2003: لیگ قهرمانان اروپا،  رئال مادرید 3- منچستریونایتد یک

 

*سال 2003: لیگ قهرمانان اروپا، منچستریونایتد 4- رئال مادرید 3

 

شاختار دونتسك-بورسيادورتموند

 

در دیگر بازی و در ورزشگاه دونباس آره‌نا، شاختار اوکراین به استقبال از بورسیادورتموند، قهرمان فصل گذشته بوندس‌لیگای آلمان خواهد رفت.

 

این دو حریف اروپای شرقی و غربی تاکنون سابقه حضور مقابل یکدیگر نداشته که همین امر باعث می‌شود به دلیل ناشناختگی،‌ هیجان ناشی از رویارویی افزایش یابد.

 

دو پیکار فوق ساعت 23:15 چهارشنبه به وقت تهران آغاز خواهد شد.

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ