10اسطوره که توپ طلا نگرفتند.
تاريخ : جمعه 27 بهمن 1391برچسب:, | 11:25 | نویسنده : Amir

1-فرانکو بارزی
رود گولیت و مارکو ون‌باستن از میلان در سال‌های 1987 تا 1992 توپ طلا را بین خودشان تقسیم کردند. اما یکی از این توپ‌های طلا باید به کاپیتان بارزی می‌رسید. هیچ مدافعی هرگز نتوانست به سطحی برسد که این بازیکن ایتالیایی در دوران اوج به آن رسیده بود. دفاع میلان در اوایل دهه 90 را یکی از بهترین خطوط دفاعی تاریخ می‌دانند و بارزی کاپیتان، لیدر و مغز متفکر آن بود.


2-تیری آنری
تیری آنری در دوران اول حضور در آرسنال به رکورد 226 گل رسید و دو قهرمانی را به دست آورد، اما تلاش‌های او برای رسیدن به این جایزه کافی نبود. 2004 را می‌توان سال او دانست. شکست‌ناپذیران آرسنال بدون حتی یک باخت فاتح لیگ برتر شدند و آنری مهارنشدنی 39 گل در تمامی رقابت‌ها زد. اما آندری شوچنکو در مصاف توپ طلا برنده شد.


3- آندرس اینیستا
اگر آندرس اینیستا در دوران لیونل مسی و کریستیانو رونالدو نبود بی‌تردید تاکنون این جایزه را گرفته بود. این بازیکن 28 ساله در طول حدود ده سال نقطه اتکای بارسلونا بوده و کمک کرده آنها سه لیگ قهرمانان و پنج لالیگا را به دست بیاورند. او همچنین ستاره تیم اسپانیا در چهار سال گذشته بوده که فتوحات بسیاری داشته. او گل پیروزی‌بخش فینال جام جهانی 2010 را زد و عنوان بهترین بازیکن یورو 2012 را هم کسب کرد.


 

4- اولیور کان
اولیور کان در سال‌های 2001 و 2002 در فرمی فوق بشری بود. او می‌توانست در هر کدام از این دو فصل برنده توپ طلا شود. او سه پنالتی در فینال لیگ قهرمانان برای بایرن مونیخ مقابل والنسیا گرفت. کان همچنین بوندس‌لیگا را فتح کرد اما در نهایت در رقابت برای توپ طلا سوم شد و مایکل اوون از لیورپول این افتخار را از آن خود کرد.



5- پائولو مالدینی
دوران بازی فوق‌العاده مالدینی تقریبا یک ربع قرن به طول انجامید و او همواره در اوج بود. بهترین مدافع کناری تاریخ – برنده هفت اسکودتو و پنج عنوان اروپایی و افتخارات بی‌شمار دیگر – بسیار عجیب است که این افتخار را در کارنامه خود ندارد. می‌توان سال 1994 را درخشان‌ترین سال برای او دانست. او در فینال لیگ قهرمانان، در حالی که بارزی و الساندرو کاستاکورتا نبودند هدایت خط دفاعی تیمش را به عهده گرفت و میلان توانست بارسلونای یوهان کرویف را چهار بر صفر شکست دهد. آن سال توپ طلا به هریستو استویچکوف رسید.


6- بابی مور
مور کاپیتان انگلیس در راه قهرمانی در سال 1966 بود. اما بابی چارلتون برنده جایزه شد. این در حالی است که مور هم می‌توانست برنده این عنوان شود. او در سال 1970 در رقابت بر سر توپ طلا دوم شد. یعنی همان سالی که آن تکل مشهور را روی پای جرزینیو از برزیل زد.
مدافعان همیشه برای بردن توپ طلا مشکل داشته‌اند و هافبک‌ها و مهاجمان جلوتر از امثال مور، فرانکو بارزی و پائولو مالدینی توپ طلا را گرفته‌اند. ارزش بازی فوق‌العاده این مدافعان در رقابت توپ طلا نادیده گرفته شد.

7-گونتر نتزر
40 سال پیش بحثی درباره بهترین هافبک وجود نداشت و گونتز نتزر، بازی‌ساز آلمانی بهترین بازیکن در پستش بود. ستاره بروسیا مونشن‌گلادباخ یکی از بهترین بازی‌های تاریخ فوتبال مالی را در ورزشگاه ویمبلی انجام داد، زمانی که آلمان غربی در رقابت جام ملت‌های اروپا در سال 1972 در دیدار رفت انگلیس را در خانه‌اش سه بر یک برد. همان بازی الهام‌بخش قهرمانی آلمان شد. نتزر با گرد مولر، هم‌تیمی‌اش در رده دوم قرار گرفت و کاپیتان بکن‌باوئر توپ طلای اولش را گرفت.

8-فرانس پوشکاش
در میان برندگان توپ طلا از سال 1956 تاکنون بیش از 30 نفر مهاجم بوده‌اند ولی در میان بازیکنان تهاجمی هم برخی نادیده گرفته شده‌اند. با وجود موفقیت‌های رئال مادرید در سال‌های اولیه جام باشگاه‌های اروپا، جالب بود که فرانس پوشکاش هرگز توپ طلا را نگرفت و تنها در سال 1960 بود که پس از لوییس سوارس دوم شد. اگر توپ طلا چند سال زودتر ابداع شده بود، یعنی زمانی که مجارستان فوتبال ملی را دگرگون می‌ساخت و انگلیس را در ویمبلی شش بر سه می‌برد، پوشکاش بی‌تردید این جایزه را می‌برد.

9-. رائول
رکورد 323 گل، شش لالیگا، سه لیگ قهرمانان و لحظات پرافتخار دیگر برای رئال مادرید او را یکی از بزرگ‌ترین بازیکنانی می‌سازد که تاکنون توپ طلا را نبرده‌اند. بهترین رتبه او در کسب توپ طلا رتبه دوم بود که در سال 2001 حاصل شد. در سالی که او بهترین رکورد گل‌زنی‌اش را داشت. اما مایکل اوون جایزه را گرفت.


10-. دینو زوف
دینو زوف در سال 1973 در رقابت توپ طلا دوم شد. او توانسته بود رکورد شگفت‌انگیزی به جا بگذارد: 21 ماه بدون دریافت گل ملی! توپ طلا را یوهان کرویف گرفت که البته شایسته بود چون آژاکس را به قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا رسانده بود. غول‌های هلندی یوونتوس را با زوف در فینال یک بر صفر بردند. اما اگر یوونتوس برنده شده بود زوف شاید از کرویف می‌گذشت و بهترین بازینک دنیا می‌شد. او در سال 1982 در سن 40 سالگی فاتح جام جهانی شد. همان سال هم ششمین اسکودتویش را با بینکونری کسب کرد. اما پائولو روسی، هم‌تیمی او با شش گلی که در اسپانیا زد تا ایتالیا فاتح دنیا شود توپ طلا را ربود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ