رويارويي توپچي‌ها با قرمزپوشان مونيخ
تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:, | 13:43 | نویسنده : Amir

آرسنال در ورزشگاه «امارات» به استقبال از حريفي نام آشنا از فوتبال ژرمن‌ها خواهد رفت اما در «دراگائو» تيم پورتو پذيراي رقيبي مي‌شود که با وجود نزديکي جغرافيايي، ناشناخته است.

پس از انجام 4 ديدار در هفته گذشته، از فردا شب (سه‌شنبه) سري دوم مسابقات دور رفت مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا با انجام دو مسابقه آغاز مي‌شود. در مهم‌ترين ديدار اين تاريخ، آرسنال انگليس معروف به توپچي‌ها در شهر لندن و ورزشگاه اختصاصي‌اش از بايرن مونيخ آلمان استقبال خواهد کرد.

* آرسنال – بايرن مونيخ

آرسنالي‌ها که در تاريخ باشگاه هيچگاه به مقام نخست ليگ قهرمانان اروپا نرسيده‌اند، قصد دارند از اين فرصت نهايت استفاده را به عمل آورند. شاگردان آرسن ونگر با وجودي که مي‌دانند حريف ژرمني به لحاظ کسب 4 قهرماني اين جام، از تجربه و شانس بيشتري براي راهيابي به دور بعد برخوردار است، از بازي در لندن و حمايت تماشاگران خويش، مي‌کوشند کاملا به سود خود بهره‌برداري کنند.

در مقابل بايرني‌ها که اکنون به خاطر کسب پيروزي‌هاي متوالي و ايجاد فاصله با ساير رقباي داخلي به «يکه‌تاز مطلق» بوندس‌ليگا تبديل شده‌اند، براي جبران فينال دوره قبل اين پيکارها و باخت از چلسي، با برنامه‌ريزي کامل وارد پيکار مهم فردا شب خواهند شد.

پيکار فوق به همين خاطر براي اعضاي دو تيم از اهميت بسزايي برخوردار است. اما شايد براي «لوکاس پودولوسکي» مهاجم ملي‌پوش و آلماني فصل جاري «توپچي‌هاي لندني» از اهميت بيشتري برخوردار باشد زيرا او در سال‌هاي 2006 تا 2009 براي «باوارايي‌ها» به ميدان رفته و با تمام امور سرخ‌پوشان آشنا است.

حتي اين رويارويي براي «پر مرته‌ساکر» لژيونر آلماني ديگر «آرسنالي‌ها»‌ پراهميت است. وي هر چند سابقه حضور در پيراهن تيم پرافتخار بوندس‌ليگا را نداشته، اما بارها مقابل اين حريف به عنوان بازيکن پيشين وردربرمن به ميدان رفته و تجربه کافي از رويارويي با تيم باشگاهي کشورش را دارد.

مطابق آمار اين دو حريف تاکنون 4 بار مقابل هم صف‌آرايي کرده‌اند که تمام اين مسابقات در چارچوب ليگ قهرمانان بوده است. به همين دليل براي يکديگر، رقبايي شناخته شده هستند.

بر اين اساس به جز يک تساوي، مونيخي‌ها 2 برد مقابل آرسنال کسب کرده‌اند و حريف بريتانيايي نيز يک برد در کارنامه ثبت کرده است.

فهرست رويارويي‌هاي گذشته دو حريف قدرتمند به اين شرح است:

سال 2000:‌ ليگ قهرمانان اروپا، آرسنال 2 - بايرن 2

سال 2001: ليگ قهرمانان اروپا، بايرن يک - آرسنال صفر

سال 2005: ليگ قهرمانان اروپا، بايرن 3 - آرسنال يک

سال 2005:‌ ليگ قهرمانان اروپا، آرسنال يک - بايرن صفر



*پورتو – مالاگا

دومين ديدار سه‌شنبه شب اختصاص به مصاف پورتو و مالاگا در خانه تيم پرتغالي دارد. اين مصاف که در ورزشگاه «دراگائو» انجام خواهد شد، در واقع رويارويي حريف‌هاي از جنوب اروپا و با «مشخصه‌هاي سبک لاتيني»‌ قاره سبز است.

البته با وجود نزديکي جغرافيايي و سبک بازي، دو تيم در ديدارهاي رسمي در طي سال‌هاي گذشته مقابل يکديگر به ميدان نرفته‌اند که به همين دليل براي يکديگر ناشناخته هستند.

پورتو در 37 بازي با تيم‌هاي اسپانيايي در اروپا در مجموع به 12 برد، 5 تساوي و 20 باخت رسيده است.

قهرمان پرتغال آخرين بار در فصل 2010 – 2009 در اين مرحله حضور داشت و برابر آرسنال موفق شد به پيروزي برسد. اين تيم در دور مقدماتي ليگ قهرمانان اروپا در هر سه ديدار خانگي خود به پيروزي رسيد اما از سوي ديگر مالاگا بي‌ادعاترين تيم اين بازي‌هاست که در اولين حضور خود در ليگ قهرمانان اروپا موفق شد به عنوان تيم نخست از گروهش صعود کند و در گروهي که ميلان حضور داشت تيم نخست شود و نگاه‌ها را به خود خيره کند.

*بازيکنان شاخص

پورتو: لوچو گونزالس – خوائو موتينيو – جمز رودريگز – مايکون

مالاگا: وليگتون – ايسکو – خاوير ساويولا – خوليو پايتيت


 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ