قهرماني شانگهاي پس گرفته شد
تاريخ : سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:, | 13:0 | نویسنده : Amir

فدراسيون فوتبال چين در راستاي مبارزه با شرط‌بندي غيرقانوني عنوان قهرماني سال 2003 باشگاه شانگهاي شنهوا را از اين تيم گرفت.


نتيجه بررسي‌هاي نهايي فدراسيون فوتبال چين براي شانگهاي بسيار تلخ و ناگوار بود. گذشته از پس گرفته شدن عنوان قهرماني سال 2003 از شانگهاي محروميت‌هاي سنگين و بلندمدتي هم براي 33 بازيکن، داور و دست‌اندرکار فوتبال چين در نظر گرفته شده است. شانگهاي باشگاهي است که تا چندي پيش ديديه دروگبا در آنجا توپ مي‌زد.

مبارزه قاطعانه با شرط‌بندي‌هاي غيرقانوني تنها گذشته شانگهاي را در بر نگرفته و شامل موقعيت ورزشي کنوني اين باشگاه چيني نيز شده است. اين باشگاه بايد فصل جديد ليگ فوتبال پرجمعيت‌ترين کشور جهان را با شش امتياز منفي آغاز کند و از اين گذشته جريمه 160 هزار دلاري را نيز بپردازد.

خبرگزاري شينهواي چين همچنين از محروميت يازده باشگاه ديگر و کسر امتيازهاي آنها به اتهام اخاذي و تباني خبر داده است.

گفته مي‌شود، شانگهاي شنهوا در آن سال در بازي برابر "شانژي گولي" دست به تباني زده است. اکنون به دنبال بررسي‌ها نتيجه تحقيقاتي 3 ساله روي رسوايي شرط‌بندي در ليگ دسته اول چين اعلام شده است. رقابت‌هايي که سال‌هاست با فساد مالي دست و پنجه نرم مي‌کند. يورگ آلبرتس، فوتباليست آلماني که روزگاري در چين پا به ‌توپ بود، در مصاحبه‌اي عنوان کرده بود: "گل‌هايي مي‌خورديم که در واقع غيرممکن بودند."

سال گذشته شن زي، کي هونگ، جيانگ جين و لي مينگ، چهار بازيکن پيشين تيم ملي چين در کنار لي جون که در جام جهاني 2002 هم داوري کرده بود، همگي به شش سال زندان محکوم شده بودند. حتي نانگ يونگ، ژي ژالونگ، رئيس وقت فدراسيون فوتبال چين براي هميشه از حضور در فوتبال کنار گذاشته شد.

در خبري ديگر از باشگاه شانگهاي آمده است که اين باشگاه چيني انتقال ديديه دروگبا را به گالاتاسراي ترکيه غيرقانوني مي‌داند و با شکايت به فيفا مي‌خواهد، مهاجم ساحل‌عاجي سابق خود را به ليگ چين برگرداند. وکيل اين باشگاه چيني گفت: "تا 99 درصد اطمينان داريم که فيفا به نفع ما راي خواهد داد و بار ديگر دروگبا به ليگ چين برخواهد گشت."

دروگبا فصل گذشته از آبي‌پوشان لندن جدا و شانگهاي را به عنوان مقصد بعدي خود انتخاب کرد اما حضور او در اين تيم چيني زياد دوام نياورد و او پس از شش ماه از ترکيه سر درآورد تا براي تيم فاتح تريم بازي کند.

گالاتاسراي در ليگ قهرمانان اروپا به مرحله يک هشتم نهايي صعود کرده و چهارشنبه شب در دور رفت اين مرحله ميزبان شالکه است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ