آلومينيوم - پرسپوليس ؛ از نگاه آمار
تاريخ : چهار شنبه 2 اسفند 1391برچسب:, | 12:57 | نویسنده : Amir

دومين تقابل پرسپوليس و آلومينيوم بندرعباس در ليگ برتر جمعه به ميزباني بندرعباسي‌ها برگزار مي‌شود.

 
تيم‌هاي پرسپوليس و آلومينيوم بندرعباس از هفته بيست و هفتم دوازدهمين دوره رقابت‌هاي ليگ برتر باشگاهي فوتبال ايران در حالي جمعه براي دومين ‌بار به مصاف هم مي‌روند که تک ديدار رو در رو در کارنامه بازي‌هاي اين دو تيم در تاريخ ادوار ليگ برتر که در دور رفت نيم‌فصل ليگ جاري برگزار شد به سود پرسپوليس به پايان رسيده است. در اين ميان سهم قرمزپوشان تهراني از يک گلي که در اين ديدار به ثمر رسيده همان يک گل است.

به گزارش فارس ، آلومينيوم، اولين فصل خود در ليگ برتر را تجربه مي‌کند تا به آن صورت خاطره‌اي از ديدارهاي پرسپوليس و آلومينيوم در اذهان باقي نباشد، اما پيش از اين سرخ‌پوشان تهراني 5 بار در طول تاريخ خود با تيم‌هايي از استان هرمزگان بازي کرده‌اند.

پرسپوليس ابتدا در ليگ سال 1368 کاوه بندرعباس اولين تيم تاريخ فوتبال اين استان که به ليگ برتر راه يافته بود را در بازي رفت 5 بر صفر شکست داد و در بازي برگشت مقابل اين تيم به تساوي يک بر يک رسيد. در جام حذفي 1388 هم پرسپوليس در مرحله يک چهارم نهايي با تيم آلومينيوم هرمزگان روبرو شد که اين بازي را 3 بر يک و با دو گل کريم باقري و محسن خليلي شکست داد.

در ديدار رفت امسال نيز پرسپوليسي‌ها با تک گلي که مهدوي‌کيا به ثمر رساند بازي را به سود خود به پايان رساندند.

همچنين دو تيم قبل از شروع ليگ برتر ديدار دوستانه‌اي را در ورزشگاه درفشي‌فر تهران انجام دادند که تيم آلومينيوم در اين بازي تدارکاتي پيروز شد و کريم انصاري‌فرد تنها گل پرسپوليس را زد. در مسابقه فوق ژوزه براي اولين بار روي نيمکت پرسپوليس نشسته بود.

ديدار برگشت دو تيم به اين دليل حائز اهميت است که پرويز مظلومي که 4 بار پياپي توانست دربي‌ها را به سود خود به پايان برساند، به تازگي هدايت تيم بندرعباسي را قبول کرده و تقابل يحياي امپراطور که به تازگي اين لقب را از هواداران گرفته است در پرسپوليس و پرويز سوبله چوبله مي‌تواند از نکات جالب اين ديدار باشد. همچنين تقابل پرسپوليس با ايمون زائد، مهاجم فصل گذشته اين تيم معروف به آقاي هت‌تريک و ميلاد ميداودي، مهاجم نيم‌فصل اول استقلال که در نزد هواداران استقلال به واويلا معروف بود هم مي‌تواند به جذابيت‌هاي اين ديدار بيافزايد.

پرسپوليس با 38 امتياز در رده ششم جدول قرار دارد و آلومينيوم هم با 26 امتياز چهاردهم است.



*گزارش بازي رفت دو تيم در فصل دوازدهم ليگ برتر:

«خروج پرسپوليس از بحران با موشک»

به گزارش فارس، ديدار دو تيم پرسپوليس و آلومينيوم هرمزگان از ساعت 18:30 ششم مهر ماه امسال در ورزشگاه خالي از تماشاگر آزادي برگزار شد و با نتيجه يک بر صفر به سود پرسپوليس به پايان رسيد. مهدي مهدوي‌کيا در دقيقه 30 براي پرسپوليس گلزني کرد تا پرسپوليس با گل «موشک» به برتري برسد.

پرسپوليس به دليل تخلفات هوادارانش، از سوي کميته انضباطي به برگزاري اين مسابقه بدون تماشاگر محکوم شده بود.

سرخپوشان با اين برد تا حدي از بحران و انتهاي جدول فاصله گرفتند و به رده سيزدهم رسيدند. آلومينيوم هرمزگان هم 8 امتيازي باقي ‌ماند.

احمد صالحي داور مسابقه به رضا ناصحي از آلومينيوم کارت زرد نشان داد.

ترکيب پرسپوليس:

نيلسون، سيدجلال حسيني، محسن بنگر، عليرضا نورمحمدي، مهرزاد معدنچي (از دقيقه 37 محمد قاضي)، مهدي مهدوي‌کيا (از دقيقه 78 سامان آقازماني)، ميثم نقي‌زاده، حسين ماهيني، محمد نوري، جواد کاظميان، هادي نوروزي (از دقيقه 67 کريم انصاري‌فرد)

سرمربي: مانوئل ژوزه

ترکيب آلومينيوم هرمزگان:

مجتبي روشنگر، محمد استبلي، محمدمهدي مهدي‌زاده (از دقيقه 46 ميثم محسني)، وحيد عسگري، بهنام داداشوند، محسن حميدي، محمدرضا ناصحي، رسول پيرزاده (از دقيقه 80 امير خليفه‌اصل)، امجد شکوه‌مقام، هادي دهقاني و سعيد راه رو (از دقيقه 75 داوود دانش‌دوست)

سرمربي: اکبر ميثاقيان



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ