استقلال - نفت آبادان ؛ از نگاه آمار
تاريخ : چهار شنبه 2 اسفند 1391برچسب:, | 12:59 | نویسنده : Amir

دهمين تقابل استقلال و نفت آبادان در ليگ برتر فردا در ورزشگاه آزادي برگزار مي‌شود.

تيم‌هاي استقلال و نفت آبادان از هفته بيست و هفتم دوازدهمين دوره رقابت‌هاي ليگ برتر باشگاهي فوتبال ايران در حالي فردا (پنجشنبه) براي دهمين‌ بار به مصاف هم مي‌روند که در 9 ديدار رو در رو در کارنامه بازي‌هاي اين دو تيم در تاريخ ادوار ليگ برتر 4 برد براي آبي‌پوشان و 5 برد براي آباداني‌ها به ثبت رسيده و از مساوي خبري نيست.

به گزارش فارس، در اين ميان سهم آبي‌پوشان از 29 گلي که در ديدارهاي رو در روي استقلال - نفت آبادان به ثمر رسيده 15 گل و سهم نفت آبادان هم 14 گل است تا به اين ترتيب علاقمندان به فوتبال فردا در انتظار به ثمر رسيدن گل شماره 30 در اين ديدار باشند.

در اين ميان نفت تنها در فصل‌هاي دوم، هفتم، دهم، يازدهم و دوازدهم در ليگ برتر حضور داشته تا در تاريخچه ديدارهاي استقلال با اين تيم آباداني به جز اين 4 فصل در ساير فصول خبري نباشد.

نکته قابل توجه اينکه هيچگاه در ديدارهاي اين دو تيم شاهد نتيجه تساوي نبوده‌ايم و نفت از معدود تيم‌هاي ليگ برتري محسوب مي‌شود که توانسته است بيش از حريف سرشناس تهراني در کارنامه رويارويي‌هاي دو تيم، برتري بيشتري را به ثبت برساند تا به اين ترتيب بتوان به نفت آبادان به نوعي گربه سياه استقلال لقب داد.

در اين ديدارها البته استقلال با پيروزي 6 بر 2 خود، پرگل‌ترين و مقتدرانه‌ترين پيروزي را در تاريخچه رويارويي ديدارهاي دو تيم به ثبت رسانده که در صورت برتري در بازي فردا، آبي‌ها علاوه بر نزديک شدن به عنوان قهرماني ليگ دوازدهم، در تعداد بردهاي خود هم با نفت آبادان مساوي خواهند کرد.

ديدارهاي اين دو تيم کم خاطره‌انگيز نبوده است. در ديدار رفت فصل هفتم، بازيکنان استقلال به خاطر شکست 3 بر 2 خانگي با تصميم فيروز کريمي تنبيه شده و مجبور شدند پس از بازي در ورزشگاه و مقابل تماشاگران دور زمين بدوند!

در بازي رفت فصل دهم هم در جريان ديدار دو تيم در آبادان يکي از هواداران آباداني به خاطر چاقوکشي در ورزشگاه دستگير شد!

در جدول رده‌بندي استقلال با 52 امتياز صدرنشين است و نفت آبادان هم با 16 امتياز آخرين تيم رده‌بندي ليگ محسوب مي‌شود.



*نتايج کامل تمام ديدارهاي استقلال - نفت آبادان در ادوار ليگ برتر حرفه‌اي به شرح زير است:

فصل دوم ليگ برتر:

دور رفت: نفت يک - استقلال صفر

دور برگشت: استقلال يک - نفت صفر



فصل هفتم ليگ برتر:

دور رفت: استقلال 2 - نفت 3

دور برگشت: نفت 2 - استقلال يک



فصل دهم ليگ برتر:

دور رفت: نفت 2 - استقلال صفر

دور برگشت: استقلال 6 - نفت 2



فصل يازدهم ليگ برتر:

دور رفت: استقلال يک - نفت 2

دور برگشت: نفت يک - استقلال 2



فصل دوازدهم ليگ برتر:

دور رفت: نفت يک - استقلال 2

دور برگشت: استقلال ؟ - نفت ؟



*گزارش بازي رفت دو تيم در فصل دوازدهم ليگ برتر:

«استقلال با شکست نفت آبادان به رده ششم رسيد»

به گزارش فارس، در ادامه هفته دهم ليگ برتر فوتبال استقلال از ساعت 18:30 پنجم مهر ماه در ورزشگاه تختي آبادان و در حضور 5 هزار 183 تماشاگر (طبق اعلام اسکوربورد ورزشگاه) به مصاف نفت رفت و با نتيجه 2 بر يک اين ديدار را به سود خود به پايان برد.

رسول نويدکيا در دقيقه 2 براي نفت آبادان گلزني کرد و رودريگو توزي در دقيقه 35 و جانواريو در دقيقه 57 گل‌هاي استقلال را به ثمر رساندند.

با اين پيروزي استقلال 16 امتيازي شد و با يک بازي کمتر به رده ششم جدول صعود کرد. نفت آبادان هم با 7 امتياز در رده هفدهم جدول قرار گرفت.

محسن ترکي داور مسابقه به جواد نکونام از استقلال کارت زرد نشان داد.

ترکيب نفت آبادان:

حبيب دهقاني، ابوذر رحيمي (از دقيقه 76 سعيد حلافي)، حسين بغلاني، سجاد‌ مشکل‌پور، عباس مرداسي (از دقيقه 66 روح‌الله عرب)، والري اکسانيان، ديگو ملو، سيامک کوهنورد (از دقيقه 68 حامد سرلک)، علي ممبيني، رسول نويدکيا و رضا خالقي‌فر

سرمربي: خوزه کاستا

ترکيب استقلال:

سيد مهدي رحمتي، پژمان منتظري، اميرحسين صادقي، خسرو حيدري، علي حمودي، هاشم بيک‌زاده، جواد نکونام، ميثم بائو (از دقيقه 76 فريدون زندي)، روديگو توزي (از دقيقه 85 امين منوچهري، سياوش اکبرپور و ميلاد ميداودي (از دقيقه 46 جانواريو)

سرمربي: امير قلعه‌نويي



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ