مصاحبه نکونام با سايت AFC
تاريخ : پنج شنبه 3 اسفند 1391برچسب:, | 18:27 | نویسنده : Amir

کاپيتان تيم ملي فوتبال ايران با انتخاب استقلال اميدوار است مقام قهرماني قاره آسيا را کسب کرده تا روياي کودکي‌اش تحقق يابد.

به نقل از سايت کنفدراسيون آسيا «جواد نکونام‌» هافبک اسبق تيم پاس تهران در ماه جولاي سال گذشته پس از پشت سر گذاشتن 6 فصل بازي در لاليگا اسپانيا به وطن بازگشت و به عضويت استقلال تهران درآمد.

او کوشش مي‌کند همراه با تيمي که تاکنون دو بار فاتح ليگ قهرمانان آسيا شده، هفته آينده در ديدار با الريان قطر شروع قدرتمندانه‌اي در اين مسابقات داشته باشد.

وي گفت: از آخرين مرتبه‌اي که در ليگ قهرمانان آسيا حاضر بودم، خاطرات شيريني دارم. به اين دليل حضور در اين رقابت ها برايم عامل مهمي به هنگام انتخاب بازي و عضويت در تيم استقلال بود. تابستان با اين نيت که در اين جام معتبر قاره‌اي موفق شوم، پيشنهاد آبي‌پوشان را قبول کردم.

او ادامه داد: قبلا سابقه همکاري با آقاي قلعه‌نويي را در تيم ملي داشتم. از همان زمان ما مناسبات خوبي با يکديگر داشتيم. به همين دليل قبل از انتخاب استقلال، با او مشورت کردم و متوجه شدم او نيز روي نيمکت مربيگري استقلال حضور خواهد داشت که اين دو عامل، از جمله دلايل انتخابم بودند.

او در مورد دلايل ديگر حضورش در تيم پرتماشاگر تهراني نيز عنوان کرد: يک دليل ديگر انتخابم علاقه ام به استقلال از دوران کودکي است. رويايي که اکنون تحقق يافته است.

ستاره مجرب و بين‌المللي ايران در سال 2005 همراه با تيم پاس آخرين حضور خود را در ليگ قهرمانان آسيا تجربه کرد.

وي در اين ارتباط مي‌گويد: امروزه فوتبال در قياس با سال 2005 به کلي تغيير کرده است. باشگاه‌ها رشد زيادي کرده اند. پول بيشتري خرج تيم‌ها مي کنند و به همين دليل بازيکنان بهتري در تيم‌هاي گوناگون حاضر مي‌شوند. بنابراين تيم‌ها از سازماندهي بهتري برخوردار هستند و نسبت به سال 2005 نظم بيشتري نيز دارند. اين دلايل منجر به پيشرفت فوتبال در آسيا شده است.

وي در مورد الريان، حريف هفته بعد تيمش نيز اظهار داشت:‌ما فيلم بازي‌هاي الريان را بازبيني کرده‌ايم. الرياني‌ها بسيار قوي هستند و صاحب بازيکنان خيلي خوبي هستند.

او ادامه داد: چند تن از دوستانم ساکن امارات هستند. آنها اطلاعاتي در مورد العين ديگر رقيب ما به من داده‌اند. برهمين اساس العين نيز کادر بازيکن بسيار قدرتمندي داشته و عملکردش در ليگ داخلي‌اش، خوب بوده است.

نکونام همچنين در مورد الهلال عربستان، رقيب سوم آبي‌پوشان عنوان کرد: الهلالي‌ها هميشه مدعي کسب مقام نخست ليگ قهرمانان آسيا هستند و امسال نيز مي‌خواهند به هدفي که دارند، برسند. ما در چند وقت گذشته درگير رقابت‌هاي ليگ برتر و جام حذفي ايران بوديم. از اين رو فرصت کافي براي تجديد قوا و تمرکز براي ليگ قهرمانان نداشتيم اما با توجه به شناختي که به عنوان کاپيتان از حضور در تيم ملي ايران دارم، تصور مي کنم هيچ مشکلي براي بازي در اين جام نداريم.

او تصريح کرد: به نظرم داشتن تجربه زياد بازي، فاکتور مهمي براي حضور در چنين تورنمنتي است. اکنون استقلال در سه جبهه ليگ برتر، جام حذفي و از چند روز ديگر ليگ قهرمانان در حال انجام وظيفه است و هر يک از اعضا تلاش براي حضور بهتر تيم در مسابقات جام باشگاه‌هاي آسيا دارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ