جدال غول‌هاي ايتاليا در دربي دلامادونينا
تاريخ : شنبه 5 اسفند 1391برچسب:, | 12:24 | نویسنده : Amir

اينتر در حساس‌ترين بازي هفته‌ 26 سري A يکشنبه شب در جوزپه مه‌آتسا از ميلان پذيرايي مي‌کند؛ ديداري که با حضور ماريو بالوتلي از جذابيت زيادي برخوردار خواهد بود.

به گزارش ايسنا، هفته‌ 26 سري A يکشنبه با انجام هفت ديدار پيگيري مي‌شود که در حساس‌ترين بازي، اينتر در داربي "دلا مادونينا" به مصاف ميلان مي‌رود. هر چند اينتر و ميلان هر دو در يک ورزشگاه بازي مي‌کنند ولي در اين ديدار اينتر ميزبان و سهم هوادارانش بيشتر است.

دو تيم در شرايط کاملا متفاوتي به مصاف هم مي‌روند؛ يکي در اوج و ديگري در بحران به سر مي‌برد. ميلان با هدايت ماسيميليانو آلگري فصل را کابوس‌وار شروع کرد و بدترين نتايج تاريخ خود را رقم زد. نتايج ضعيف روسونري در بازي‌هاي ابتدايي فصل آلگري را تا آستانه اخراج پيش برد ولي سران روسونري به مربي جوان خود اعتماد کرده و نتيجه‌ اعتماد خود را هم ديدند.

آنچه اين ديدار را بيش از پيش حساس مي‌کند، حضور "ماريو بالوتلي" در ميلان است. "سوپر ماريو" پيش از اين با پيراهن اينتر در سري A چهره شد. او به دنبال درخشش با نرآتزوري راهي ليگ جزيره شد و به فيروزه‌اي‌پوشان شهر منچستر پيوست. بالوتلي در اين تيم انگليسي بيش از آن که به فکر فوتبال باشد، در انديشه حاشيه‌سازي بود و هرگز نتوانست به آنچه مانچيني انتظار داشت، برسد. او سرانجام پس از سه سال حضور در ليگ جزيره به ايتاليا بازگشت ولي اين بار ترجيح داد، ميلان، رقيب و دشمن سنتي اينتر را انتخاب کند. پيوستن سوپر ماريو به ميلان خشم هواداران اينتر را به دنبال داشت؛ چنان که در ديدار برابر کيه‌وو عليه او شعارهاي نژادپرستانه‌اي را ‌سر داده و خشم خود را از پيوستن او به روسونري نشان دادند. البته فدراسيون فوتبال ايتاليا بيکار ننشست و باشگاه اينتر را 15 هزار يورو جريمه کرد.

بالوتلي در هر سه مسابقه‌اي که در سري A در ترکيب ميلان به ميدان رفته، گلزني کرده و نشان داده است که انگيزه بسيار بالايي دارد. او در ديدار برابر بارسلونا در ليگ قهرمانان اروپا به ميدان نرفت؛ چرا که پيش از اين با پيراهن منچسترسيتي در اين رقابت‌ها به ميدان رفته بود. بنابراين زوج الشعراوي-بالوتلي به احتمال خيلي زياد زوج آتشين روسونري در بازي يکشنبه شب خواهند بود.

ميلان در حال حاضر در شرايط بسيار خوبي به سر مي‌برد و با تيم شکننده و متزلزل اوايل فصل فاصله گرفته است. شاگردان آلگري در 7 بازي اخير خود 5 پيروزي و 2 تساوي را کسب کرده‌ تا خود را از ميانه‌هاي جدول جدا و با 44 امتياز و تفاضل گل بهتر نسبت به لاتزيو در رده سوم جدول‌رده‌بندي قرار گيرند.

شاگردان استراماچوني بر عکس ميلان در شرايط خوبي به سر نبرده و در 9 بازي اخير خود تنها دو بار طعم پيروزي را چشيده‌اند. شکست تحقيرآميز 4 بر يک اينتر برابر فيورنتينا در هفته‌ گذشته باعث شد تا صداي اعتراض هواداران اين تيم شنيده شود و خواستار اخراج آندره‌آ استراماچوني شوند. هفته‌ قبل هفته‌ بسيار بدي براي اينتر بود؛ چرا که ديگو ميليتو، مهاجم آرژانتيني اين تيم رباط صليبي پاره کرد و تا پايان فصل خانه‌نشين شد. البته استراماچوني گزينه‌هاي ديگري همچون روديگو پالاسيو، ريکاردو آلوارس و فردي گوآرين را در اين پست در اختيار دارد.

شايد جدي‌ترين نگراني اينتر براي بازي يکشنبه احتمال غيبت رانوکيا، مدافع جوانش باشد که در ديدار برابر کلوژ در ليگ اروپا دچار کشيدگي از ناحيه زانو شد و در نهايت هم جاي خود را به بازيکن ديگري داد. البته اينتر در اين ديدار والتر ساموئل را به خاطر آسيب‌ديدگي‌ و پريرا را به علت محروميت در اختيار ندارد ولي ميلان تقريبا همه بازيکنان خود را در اختيار دارد.

قرمز و مشکي‌پوشان چهارشنبه گذشته در ليگ قهرمانان اروپا دست به کار بزرگي زده و موفق شدند در سن سيرو بارسلونا را با 2 گل شکست دهند. آلگري پس از پايان اين ديدار گفت: "بايد اين بازي را فراموش کرده و به جدال برابر اينتر بينديشيم. با اين بازيکنان کار سختي براي چيدن ترکيب دارم."

آندره‌آ استراماچوني، سرمربي اينتر اعتراف کرد که ميلان با شکست بارسلونا دست به کار بزرگي زد. او با اين حال اعلام کرد که اين به معناي پيروزي آنها در بازي يکشنبه نيست: "اين بازي يک داربي است با شرايط خاص خود. به خوبي مي‌دانيم که ميلان در شرايط بسيار خوبي به سر مي‌برد اما بايد به رقابت خود ادامه دهيم. شکست برابر فيورنتينا شب بدي براي ما بود ولي با افتخار و سربلند برابر ميلان به ميدان مي‌رويم."

اينتر با 43 امتياز در رده پنجم جدول جاي دارد؛ اين در حالي است که ميلان با 44 امتياز در جايگاه سوم ايستاده است. در ديدار رفت اينتر با تک گل والتر ساموئل به پيروزي رسيد.

در ديدارهاي رودر روي دو تيم در سري A، اينتر شرايط بهتري دارد. نرآتزوري در 178 ديدار 66 بار پيروز شده اين در حالي است که ميلان 60 بار طعم پيروزي را چشيده است. رکورددار بازي در داربي "دلا مادونينا" پائولو مالديني، کاپيتان سابق ميلان با 56 حضور است.

ديدار اينتر و ميلان يکشنبه ساعت 23:15 (به وقت ايران) در ورزشگاه جوزپه مه‌آتسا برگزار مي‌شود.

در يکي ديگر از ديدارهاي حساس يوونتوس در ورزشگاه خانگي خود از سيه‌نا پذيرايي مي‌کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ