نگاهي به حريفان تراکتورسازي در ليگ قهرمانان
تاريخ : یک شنبه 6 اسفند 1391برچسب:, | 13:3 | نویسنده : Amir

تراکتورسازي تبريز در گروه A ليگ قهرمانان آسيا رقابت خود را سه شنبه آغاز مي کند. در اين گزارش نگاهي کوتاه به تيم هاي هم گروه قرمز پوشان انداختيم.


تراکتوري سازي در فصل قبل ليگ برتر ايران با هدايت امير قلعه نويي در جايگاه دوم قرار گرفت تا براي نخستين بار جواز صعود در ليگ قهرمانان آسيا را کسب کند.

به گزارش ايسنا ، اين تيم پر طرفدار تبريزي در گروه A با تيم هاي الشباب عربستان، الجزيره امارات و الجيش قطر هم گروه است و در نخستين بازي خود سه شنبه در ورزشگاه خانگي خود از الجزيره امارات پذيرايي مي کند.

براي آگاه شدن از حريفان قرمز پوشان در ليگ قهرمانان آسيا نگاهي اجمالي به آنها مي اندازيم.



الشباب عربستان

نامي آشنا در فوتبال عربستان که 6 عنوان قهرماني را در ليگ اين کشور به دست آورده است و لقب شيرهاي سفيد را يدک مي کشد. اين باشگاه در شهر رياض پايتخت عربستان سعودي قرار دارد و در سال 1947 با نام شباب الرياض تاسيس شد ولي در سال 1967 به الشباب تغيير نام داد. الشباب يکي از باشگاه‌هاي بازيکنان ساز است که بازيکنان بزرگي را به فوتبال عربستان معرفي کرده است. مانند سعيد العويران مهاجم گلزن تيم ملي عربستان در جام جهاني 1994 آمريکا و همچنين فواد امين اولين گلزن عربستان در جام جهاني در مقابل هلند.

ورزشگاه اختصاصي اين تيم ملک فهد نام دارد و گنجايش آن 67 هزار نفر است.

الشباب اولين تيمي است که سه دوره پياپي قهرمان ليگ حرفه‌اي عربستان شده است در 1991، 1992، 1993. نکته جالب درباره الشباب اين است که اين تيم تنها باشگاهي است که در يک روز دو بازي انجام داده است. در سال 1999 آنها بايد عصر در فينال جام عرب در سوريه و شب در فينال جام وليعهد عربستان بازي مي‌کردند که اين اتفاق به دليل برنامه ريزي بد فدراسيون عربستان بود. بنابراين مسئولان تيم تصميم گرفتند دو تيم تشکيل دهند که يک تيم در فينال جام عرب و تيم دوم در رياض و در فينال جام وليعهد در مقابل الهلال شرکت کند. به همين دليل در سوريه شکست خودند و در رياض قهرمان شدند.

الشباب با شش عنوان قهرماني در ليگ حرفه اي عربستان و دو قهرماني در جام حذفي بعد از الهلال و الإتحاد پر افتخارترين تيم عربستان به شمار مي آيد.

هدايت اين تيم عربستاني را ميشل پرودوم بلژيکي بر عهده دارد. پرودوم از 1979 تا 1995 براي تيم ملي فوتبال بلژيک بازي کرد و در دو جام جهاني 1990 ايتاليا و 1994 آمريکا به ميدان رفت.

او از اوت 2006 تا پايان فصل 2008 مربي استاندارليژ بود و اين تيم را پس از 25 سال به قهرماني ليگ بلژيک رساند و در فصل بعد به خنت ديگر تيم بلژيکي رفت.پس از آن از مه 2010 سرمربي باشگاه فوتبال توئنته هلند شد و اين تيم را هم ، قهرمان ليگ برتر هلند کرد.

اين مربي بلژيکي با کارنامه درخشاني که داشت توجه ملياردرهاي سعودي را به خود جلب کرد و به الشباب پيوست. او خيلي زود در اين تيم هم جا افتاد و فصل گذشته پس از 6 سال اين تيم را قهرمان ليگ حرفه اي عربستان کرد.

الشباب در فصل جاري هم نتايج خوبي کسب کرده است و با 42 امتياز و تنها تفاضل گل کمتر نسبت به الهلال در رده دوم جدول رده بندي قرار دارد و با تيم صدرنشين الفتح تنها 7 امتياز اختلاف دارد. شاگردان پرودوم در هفته جاري ليگ عربستان که دو روز قبل برگزار شد با نتيجه 3بر 2 برابر تيم پرمهره الهلال حريف استقلال به پيروزي رسيدند.

الشباب در چند دوره اي که در ليگ قهرمانان آسيا شرکت کرده است به عنوان قابل توجه اي دست نيافته است.بهترين عملکرد اين تيم به سال 2010 بر مي گردد که به مرحله نيمه نهايي صعود کرد.

در اين تيم بازيکنان شاخص زيادي در حال بازي کردن هستند که مهترين آنها استفان تيگالي آرژانتيني است که با زدن 15 گل در صدر بهترين گلزنان فصل جاري ليگ عربستان قرار دارد. اين مهاجم آرژانتيني در فصل قبل هم نمايش نسبتا خوبي در ترکيب اين تيم عربستاني داشت و با زدن 9 گل سهم بسزايي در قهرماني تيمش داشت.ناصر الشمراني مهاجم ملي پوش الشباب از ديگر بازيکنان تاثير گذار در اين تيم است که با زدن 10 گل بعد از تيگالي آرژانتيني بهترين گلزن تيمش به شمار مي آيد. از ديگر بازيکنان نام آشناي اين تيم عربستاني مي توان به سرور جباروف بهترين بازيکن آسيا در 2011 اشاره کرد که در مرکز ميدان مهره اي کليدي براي تيمش به شمار مي آيد. البته نبايد مارسلو کاماچو برزيلي را که سابقه زيادي در تيم هاي عربستاني دارد فراموش کرد که او هم در ميانه ميدان بازيکني تاثير گذار و بازيساز به شمار مي آيد.

در اين تيم عربستاني يک بازيکن کره اي هم به نام کواک تاي هو بازي مي کند که يک مدافع است.الشباب در نخستين بازي خود در ليگ قهرمانان آسيا سه شنبه هفته‌ آينده در رياض به مصاف الجيش قطر مي رود.



الجزيره امارات

تيمي از امارات متحده عربي که رييس آن شيخ منصور بن زايد مالک متمول باشگاه منچستري سيتي انگليس است. اين باشگاه در شهر ابوظبي قرار دارد. باشگاه الجزيره هم اکنون جزء پرطرفدارترين باشگاه‌ها در امارات و شهر ابوظبي است. اين تيم داراي ورزشگاهي با امکانات خوب است که به تقليد و الگوبرداري از استاديوم امارات (ورزشگاه باشگاه آرسنال) ساخته شده و ظرفيت آن 40 هزار نفر است.

باشگاه الجزيره در سال 1974 در پي ادغام دو باشگاه الخالديه و البطين تاسيس شد و لقب "عنکوبت" را يدک مي کشد.اين باشگاه اماراتي باوجود آنکه تقريبا 40 سال از زمان تاسيس آن مي گذرد اما تنها يک بار در ليگ امارات عنوان قهرماني را به دست آورده است آن هم به سال 2010 بر مي گردد که در دوران حضور همين شيخ بن زايد بود.

الجزيره در هفته هفدهم ليگ امارات با نتيجه چهار بر يک برابر ميزبانش الظفره به پيروزي رسيد اما سران اين باشگاه در اقادامي غير منتظره بناميگو سرمربي برزيلي اين تيم را که نتيايج خوبي کسب کرده بود از کار برکنار کرد و لوئيس ميا اسپانياي را به عنوان جانشين او انتخاب کرد.

اين مربي اسپانيايي در رقابت هاي المپيک لندن هدايت تيم ملي اسپانيا را بر عهده داشت اما پس از کسب نتايج ضعيف از کار برکنار شد.

اين تيم اماراتي همچون ديگر تيم هاي عربي در خط حمله بازيکنان خوبي در اختيار دارد.ريکاردو اوليويرا برزيلي سرشناسترين مهاجم اين تيم است که با زدن 9 گل در اين فصل بهترين گلزن تيمش به شمار مي آيد. از ديگر بازيکنان مشهور اين تيم مي توان به ابراهيم دياکيته ساحل عاجي اشاره کرد که در ميانه ميدان مهره اي تاثير گذار و کليدي به شمار مي آيد.کاپيتان اين تيم سبيت خاطر است که در تيم ملي فوتبال امارات هم بازوبند کاپيتاني را بر بازو مي بندد و از چهره هاي سرشناس فوتبال امارات است.

الجزيره فصل قبل نتايج ضعيفي کسب کرد و با 35 امتياز و فاصله بيست امتيازي نسبت به العين در رده چهارم قرار گرفت اما در اين فصل نتايج بهتري کسب کرده و با 31 امتياز و فاصله 9 امتيازي در رده دوم قرار دارد.

الجزيره در نخستين بازي خود در ليگ قهرمانان آسيا سه شنبه در ورزشگاه يادگار امام به مصاف تراکتور سازي تبريز مي رود. اين تيم امارتي فصل قبل در گروهي که استقلال،الريان و نسف قرشي را در کنار خود مي ديد با 16 امتياز به عنوان تيم اول به دور بعد صعود کرد اما در مرحله بعد در ضربات پنالتي مغلوب الأهلي عربستان شد.



الجيش قطر

تيمي تازه تاسيس شده در قطر که در شهر الريان قرار دارد. اين باشگاه در سال 2007 تاسيس شد و رياست آن را حمد بن علي العطيه بر عهده دارد. اسم ورزشگاه اين تيم احمد بن علي و گنجايش آن 27 هزار نفر است.

هدايت اين تيم اماراتي را رازفان لوسيسکو رومانيايي بر عهده دارد. اين مربي 44 ساله در تيم راپيد بوخارست مربيگريي کرده است. او در سال 2009 به عنوان سرمربي تيم ملي فوتبال روماني انتخاب شد و تا 2011 در اين تيم باقي ماند.اين مربي جوان سال گذشته به عنوان سرمربي الجيش انتخاب شد.

الجيش فصل گذشته نتايج بسيار خوبي کسب کرد و با 41 امتياز در جايگاه دوم قرار گرفت تا جواز صعود به ليگ قهرمانان اروپا را براي نخستين بار در تاريخ خود کسب کند.

اين تيم قطري در فصل جاري هم نتايج نسبتا خوبي کسب کرده است و با 31 امتياز در جايگاه چهارم جدول رده بندي قرار دارد و با تيم صدرنشين السد 9 امتياز اختلاف دارد.

از بازيکنان شناخته شده و مشهور اين تيم مي توان به آدريانو مارتينس فريرا برزيلي اشاره کرد. اين مهاجم برزيلي بازي هاي خوبي را براي تيمش به نمايش گذاشته و 7 گل هم به ثمر رسانده است. او در فصل گذشته ستاره بي چون و چراي تيمش بود و با زدن 18 گل آقاي گل شد. از ديگر بازيکنان تاثير گذار اين مي توان به واگنر ريبرو برزيلي اشاره کرد که در خط هافبک بازي مي کند. اين بازيکن برزيلي با وجود آنکه در خط هافبک بازي مي کند اما شم گلزني بالايي دارد و فصل گذشته با زدن 10 گل بعد از فريرا بهترين گلزن تيمش شد. او در اين فصل هم 6 گل به ثمر رسانده است.

از بازيکنان قطري اين تيم هم مي توان از ماهر يوسف باکور نام برد که در خط مياني بازي مي کند و هفت گل هم به ثمر رسانده است.

اين تيم قطري در نخستين بازي خود در ليگ قهرمانان آسيا سه شنبه هفته آينده ميهمان الشباب عربستان است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ