مهدوي‌کيا با نوجوانان به جام جهاني مي‌رود
تاريخ : دو شنبه 7 اسفند 1391برچسب:, | 16:35 | نویسنده : Amir

کارگاه مسايل روحي و رواني در فوتبال براي تيم ملي نوجوانان زير 17 سال با حضور مهدي مهدوي کيا بازيکن سابق تيم ملي فوتبال ايران برگزار شد.

به نقل از سايت رسمي فدراسيون فوتبال، در اين کارگاه آموزشي که امروز صبح در هتل آکادمي ملي فوتبال ايران برگزار شد ، علي دوستي مهر سرمربي تيم ملي زير17 سال ايران گفت: با توجه به اينکه مهدي مهدوي کيا، کاپيتان و بازيکن سابق تيم ملي فوتبال ايران در همه رده هاي سني نوجوانان، جوانان، اميد و بزرگسال تيم ملي حضور داشته است و فوتبال را در باشگاه بانک ملي زير نظر بنده آغاز کرده است و تا بالاترين سطح از فوتبال در اروپا هم رسيده است، بهترين بازيکن آسيا، بهترين بازيکن اخلاق آسيا، زننده بهترين گل آسيا و يکي از بهترين بازيکنان فوتبال بوندسليگا شدن مطمئنا از مهدوي کيا در سطح فوتبال ملي يک الگو ساخته است. مهدوي کيا يک بازيکن ارزنده ملي است که ما مي خواهيم در جام جهاني نوجوانان در امارات در کنار تيم ملي نوجوانان باشد و با حضورش به ما روحيه بدهد. امروز هم به پيشنهاد خود مهدوي کيا يک کارگاه آموزشي مسايل روحي و رواني در فوتبال را براي بازيکنان برگزار مي کنيم که اميدواريم بازيکنان نهايت استفاده را از تجربيات کاپيتان سابق تيم ملي ببرند.

در اين کارگاه داود پرهيزگار سرپرست تيم ملي و اعضاي کادرفني و پزشکي و رسانه اي تيم ملي حضور داشتند.

سپس مهدي مهدوي کيا در شروع حرفهايش خطاب به بازيکنان گفت: من با توجه به اينکه شاگرد علي دوستي مهر هستم و فوتبالم را زير نظر ايشان آغاز کرده ام و در همه تيم هاي رده سني نوجوانان، جوانان، اميد و بزرگسال بازي کرده ام، حال شما را به خوبي درک مي کنم. مي خواهم بگويم که در رده اي قرار داريد و مربياني داريد که همه بازيکنان همسن شما دوست دارند جاي شما باشند و به جام جهاني صعود کنند. صعود به جام جهاني در روزهايي ما در تيم ملي نوجوانان بوديم برايمان آرزو بود. با توجه به اينکه در آن روزها فوتبال در سطح باشگاهي و رده هاي پايه هم وضعيت بدي نداشت اما تيم ملي نوجوانان به جام جهاني صعود نمي کرد. من شخصا علاقه ويژه اي به تيم ملي نوجوانان دارم و دوست دارم در جام جهاني کنار شما باشم و به محض اينکه رقابتهاي ليگ برتر و جام حذفي به پايان رسيد در ارديبهشت کنار شما خواهم بود، با شما تمرين خواهم کرد و به شما روحيه خواهم داد. دوست دارم با هم ضربات ايستگاهي را تمرين کنيم و در کنار هم باشيم وبه همين دليل با شما به امارات مي آيم تا در جام جهاني کنار شما باشم.

کاپيتان سابق تيم ملي ادامه داد: اين دومين بار است که چنين کارگاهي را برگزار مي کنيم. ديدار اول ما مربوط به قبل از رقابتهاي آسيايي و يا همان رقابتهاي مقدماتي جام جهاني بود.من چند بازي اخير شما را ديده ام و خيلي دقيق هم بازيهايتان را نگاه کرده ام، بازي دوستانه مقابل ژاپن در تهران، بازي با ازبکستان در مرحله نيمه نهايي و همين بازي دوسه روز پيش مقابل پرسپوليس و متوجه شدم که شما بسيار احساسي بازي مي کنيد. البته احساسي بازي کردن مشخصه بازيکنان فوتبال ايران است و ما هم در رده بزرگسال خيلي وقتها مقابل تيم هاي قدرتمندي مثل آلمان، آمريکا و کرواسي و تيم هاي بزرگ بازيهاي بسيار خوبي به نمايش مي گذاشتيم اما به يکباره مقابل تيم هايي مثل قطر و بحرين و امارات خوب بازي نمي کرديم. مسايل روحي و رواني بسيار مهم است و بي تعارف بايد بگويم اگر تيمي در وقت گل خوردن و در عرض 4-5 دقيقه نتواند خودش را جمع کند، بازي را مي بازد. استرس بايد از تيم دور شود. شما در مقابل پرسپوليس، تحت تاثير نام تيم و بازيکنان قرار گرفتيد وگرنه مي توانستيد حتي پيش هم بيفتيد و موقعيت داشتيد. گلهاي دوم و سوم و چهارم را نبايد مي خورديد و اشتباهاتي داشتيد که ناشي از اين بود که در بازي به خودباوري نرسيده بوديد.در بازي نيمه نهايي مقابل ازبکستان هم دچارچنين مشکلاتي بوديد و با اينکه گل اول را زديد اما پشت سر هم سه گل خورديد و به دليل اين بود که از لحاظ روحي بازي را به ازبکها باختيد و نه از لحاظ فني.
مهدوي کيا با ذکر خاطراتي از بازي تيم ملي ايران با تيم هاي کرواسي و آمريکاو آلمان و يوگسلاوي در جام جهاني 98 و حضورش در آلمان به بازيکنان تاکيد کرد که سن نوجواني سني است که هرگز بازنمي گردد و بايد از اين روزها به خوبي استفاده کرد چراکه درخشش در جام جهاني زندگي بازيکنان را از همه لحاظ متحول خواهد کرد. بازيکن سابق ملي با اشاره به مسايل اعتقادي و لزوم رعايت آنها گفت: سعي کنيد پدران و مادرانتان را از خودتان راضي نگاه داريد تا دعاي خيرآنها هميشه پشت شما باشد. مهدوي کيا تاکيد کرد که فوتبال بازي کردن در اروپا تفاوتي با ايران ندارد تنها در اروپا نظم و ترتيب رعايت مي شود و همه حرفه اي به فوتبال فکرو نگاه مي کنند. در روزهايي که ما بازي مي کرديم فوتباليست بودن درآمد خوبي نداشت اما اين روزها فوتباليست شدن شغل پردرآمدي است و هر چقدر تلاش کنيد و بهتر باشيد درآمد بيشتري کسب مي کنيد و مي توانيد زندگي خودتان و خانواده و اطرافيان و هر کسي که دوست داريد را متحول کنيد. پس تلاش کنيد چرا که امکانات خوبي در اختيارشما قرار گرفته و مربيان خوب و کاربلدي داريد و در کمپ خوبي تمرين مي کنيد و اردوهاي داخلي و خارجي خوبي داريد.
در پايان وي از بازيکنان خواست تا با فوتبال زندگي کنند و کار تاکتيکي و با نظم و انضباطي را پيگيري کنند و بدنشان را آماده نگاه دارند تا در جام جهاني بتوانند در جمع 4 تيم نهايي قرار بگيرند.


 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ