هر آنچه در برنامه نود ديشب گذشت
تاريخ : سه شنبه 8 اسفند 1391برچسب:, | 12:20 | نویسنده : Amir

برنامه نود دوشنبه شب 7 اسفند ماه 1391 از ساعت 22:42 به روي آنتن شبکه سوم سيما رفت.

سوال مسابقه نظرسنجي پيامکي برنامه نود در خصوص انتقادات هفته هاي اخير از داوري فوتبال کشورمان بود.




هدايت ممبيني کارشناس مسائل داوري برنامه نود بود.

ممبيني در ابتداي صحبتهاي خود انتقادات اخير از داوري ها را غير منصفانه خواند و اعلام کرد: داوران فوتبال شايد در جريان بازي به صورت سهوي اشتباهاتي داشته باشند اما اينگونه انتقاد کردن از آنها منصفانه نيست و بايد در اين خصوص واقع بين باشيم.




قبل از پخش بازي استقلال تهران و نفت آبادان گزارشي از سالن 12هزار نفري ورزشگاه آزادي و حضور فوتبالدوستان در مسابقه هاي جام جهاني کشتي پخش شد.

اولين ارتباط تلفني برنامه با محمدحسين جعفري مديرعامل باشگاه تراکتورسازي تبريز که تيمش سه شنبه با الجزيره امارات بازي دارد برقرار شد؛ جعفري در صحبتهاي خود گفت: مردم تبريز و هواداران پرشور تراکتور در شهرهاي مختلف از دوشنبه خود را براي حضور در ورزشگاه آماده مي کنند و مطمئن هستم سه شنبه ورزشگاه يادگار امام لبريز از هواداران مي شود. هواداران ما حتي از تيم الجزيره نيز استقبال کردند و اميدواريم در بازي با الشباب نتيجه خوبي کسب کنيم.

وي در ادامه راجع به حواشي تيم تراکتورسازي و اعتراض بازيکنان اين تيم به تعويض خود يا نزدن پنالتي گفت: در تيم ما انسجام و دوستي بين بازيکنان بسيار زياد است و اينگونه مسائل مشکل خاصي نيست و به خاطر دوستي بين بازيکنان است!

جعفري در پايان در خصوص کتابت قران کريم توسط هواداران تراکتورسازي گفت: اين قرآن را ما به نيت موفقيت تراکتورسازي در بازي هاي آسيايي توسط بسياري از هواداران زن و مرد تراکتورسازي کتابت کرديم و اميدواريم با روحيه اي که بازيکنان از اين کار کسب کردند با لطف خدا موفق باشيم.

مشکل آبخوري ورزشگاه خليج فارس بندرعباس و کافي نبودن فضا براي براي تماشاگران و خبرنگاران از بخش هاي پخش شده در براي نود بود.



مسائل داوري و اعتراض هاي رويانيان به داوري ها سوژه اصلي برنامه نود بود.

اين بخش پس از گذشت حدود يک ساعت از برنامه به ميان آمد که در ابتدا جباري‌زاده، مديرعامل باشگاه آلومينيوم هرمزگان روي خط آمد و گفت: از مصاحبه‌هاي پرسپوليسي‌ها به ويژه محمد رويانيان متاثر شدم و نبايد همه چيز را به گردن ما بياندازد. داوري‌ها در هفته‌هاي گذشته حتي يک بار هم به نفع ما نبوده و چندين پنالتي براي آلومينيوم گرفته نشد. چطور است که داوري به نفع پرسپوليس باشد، مشکلي نيست، اما حالا مي‌آيند و صحبت از تباني مي‌کنند؟ آلومينيوم براي اولين بار است که به ليگ آمده و هزينه‌هاي زيادي کرده است و دليل نمي‌شود هر کسي از داور ناراضي است، تيمش مشکل گل نزدن دارد و ... صحبت از تباني کند! از رويانيان گله دارم و او نبايد آلومينيوم را وارد اين حواشي مي‌کرد.

يدالله سليماني، دبير دپارتمان داوري در غياب حسين عسگري، رييس اين دپارتمان روي خط آمد و ضمن تاييد قضاوت داور در صحنه‌هاي مشکوک بازي پرسپوليس و آلومينيوم هرمزگان گفت: يکي، دو اشتباه داور در اين مسابقه تاثيري در نتيجه‌ بازي نداشت، چون مهاجمان پرسپوليس بدون توجه به سوت داور کارشان را ادامه دادند و توپ‌ها را وارد دروازه‌ نکردند! سليماني حتي وقت اضافه کمي که براي اين بازي گرفته شده و به جاي 10 دقيقه 3 دقيقه گرفته شده بود را هم به نوعي توجيه کرد و آن را به گردن وقت تلف کردن کادر فني پرسپوليس انداخت! اين در حالي بود که هدايت ممبيني، کارشناس داوري برنامه اشتباه داور در بعضي از صحنه‌هاي حساس بازي را تاييد کرد.

فردوسي‌پور نيز معتقد بود قانون بايد مساوات باشد و اگر يحيي گل محمدي که اعتراض خاصي نکرده، اخراج شد، بايد ساير مربياني که رفتار بسيار تندتري در کنار زمين دارند نيز اخراج شوند و همين طور مي‌گفت چرا صالحي پس از محروميتش بعد از قضاوت بازي ملوان و داماش اکنون چنين مسابقه حساسي را قضاوت کرده است که سليماني پاسخ داد: ما طبق جدول چيدماني که داريم صالحي را براي اين بازي گذاشتيم.

محمد رويانيان، مديرعامل پرسپوليس از اينجا وارد بحث شد و در ابتدا گفت: من از جباري‌زاده و هواداران آلومينيوم هرمزگان عذرخواهي مي‌کنم و متاسفم که اختلاف ما با فدراسيون روي سر آنها خراب شد. همچنين اگر به آرشيو مسابقات پرسپوليس مراجعه کنيد، مي‌بينيد که تاکنون هيچ وقت به داوري حمله نکرده‌ام، حتي بعد از اين بازي طرف من داور نبود، که عليه دپارتمان داوري صحبت کرده و معتقدم حرفم حق بوده و از آن دفاع مي‌کنم. من مديريت داوري را زير سوال بردم. معتقدم بزرگ‌ترين جفا به داوران را دپارتمان داوري مي‌کند چون مديريت ضعيف دارد و باعث خدشه‌دار شدن شان داوري شده است.

فردوسي‌پور خطاب به رويانيان گفت: شما هم گاهي اوقات از داوري هم سود برده‌ايد مانند بازي با گهر، صبا و سايپا. که رويانيان در واکنش به او گفت اگر داوران زماني به نفع ما سوت زدند، بي‌خود اين کار را کردند، من دو ماه با رييس فدراسيون و دپارتمان داوري صحبت مي‌کردم و جلسه داشتم و گفتم اشتباه‌هات داوري در پايان ليگ به صورت زنجيره‌وار به ضرر پرسپوليس مي‌شود. هيچ انسان با وجداني نمي‌خواهد کسي به نفع تيمش سوت بزند. فقط مي گويم سر ما را نبريد. من از اين که پيشنهاداتم را ارائه مي‌کنم و عمل نمي‌شود دلم مي سوزد.

وي افزود: اعتراضات من به اين است که چرا در کمتر از نيم ساعت دو مربي ما اخراج مي‌شود يا اين که گل محمدي در طول پنج هفته‌ دو بار اخراج مي‌شود

فردوسي‌پور خطاب به رويانيان گفت: فرضا که شما درست بگوييد، اما آيا اين طور حمله کردن به داوري درست است؟

رويانيان پاسخ داد: من به داوري حمله نکردم، من به رييس دپارتمان داوري حمله کرده‌ و هميشه از داوران حمايت کرده‌ام و احترام آنها را داشته‌ام. مشروعيت فوتبال به داور است حتي از صالحي داور بازي هم اسم نبردم.

رويانيان در واکنش به اين که آيا اين حملات نوعي فرافکني به رو به جلو از سوي شما نبود، گفت: ما پارسال دوازدهم بوديم و در نيم فصل امسال هم بازي‌هاي زيادي را باختيم اما در درباره داوري حرفي نزديم. من اگر مي‌خواستم فرافکني کنم آن زمان مي‌کردم. من احساس غرور مي‌کنم که تيمم به حق به امثال گهر و آلومينيوم ببازد. من معتقدم در داربي واقعا برخي پنالتي‌ها گرفته نشد. من نماينده پرسپوليس با 30 ميليون هوادار هستم و بايد از حق‌شان دفاع کنم.

مديرعامل پرسپوليس همچنين در و اکنش به اين که صحبت از کنار کشيدن پرسپوليس از ليگ به نوعي به سخره گرفتن همين 30 ميليون هوادار نيست، نيز گفت: ما از فدراسيون فوتبال ضربه خورديم. من معرفت نمي‌دانم که يکسري حرف‌ها را در اين مقطع بر عليه مديريت داوري بزنم. 50 سال است با پديده‌هاي اين فوتبال کنار مي‌آييد و نتيجه‌گرايي مديران را خسته کرده است، چه اشکالي دارد يک بار از ليگ کنار بکشيم تا يک بار براي هميشه همه چيز درست شود.

اين بحث همين جا پايان يافت و فردوسي‌پور معتقد بود اين صحبت‌ها پاک کردن صورت مساله است.



ميهمان برنامه:

رحمان احمدي 32 ساله با سابقه بازي در تيم هاي شموشک و سايپا و سپاهان و پرسپوليس ميهمان برنامه اين هفته نود بود.




 او درباره جدايي اش از سپاهان گفت: فصل گذشته دوران خوبي با سپاهان داشتم، اما اتفاقاتي افتاد و شرايطي ايجاد شد که سرانجام احساس کردم که سپاهاني‌ها تمايلي به ماندن من در اين تيم ندارند و آنها با صادقي، دروازه‌بان جديدشان قرارداد بسته‌اند.

وي درباره نوسان سايپا در ليگ امسال نيز گفت: سايپا ليگ را خوب شروع کرد، اما به خاطر يکسري مشکلات که به مسايل فني تيم ضربه زد، تمرکز لازم را در ادامه بازي‌ها از دست داديم.دو بازيکن در نيم فصل از ما جدا شدند و جايگزيني هم برايشان نيامد. با اين حال نيم دو فصل دوم چندان بد نبوديم.

احمدي درباره حضورش در تيم ملي و بازي مقابل لبنان نيز گفت: من در هر تيمي که باشم سعي مي‌کنم بهترين عملکرد را انجام دهم. در تيم ملي همين طور بودم و نظر کي‌روش اين بود که من مقابل لبنان بازي کنم.

پس از پخش گزارش دوربين نود ويژه برنامه اي مخصوص مرحوم گنجاپور پخش شد و پيشکسوتان فوتبال از خاطراتشان با اولين گلزن در رقابت هاي دربي سخن گفتند.




پس از گزارش نود بخش هايي از ديدار دو تيم مس کرمان و راه آهن و مصاحبه هاي مربيان دو تيم پخش شد.

هادي رييسي کيا مديرعامل باشگاه راه آهن روي خط تلفني آمد و عنوان داشت: ميخواهيم ميزبان ليگ برتر باشيم ولي متاسفانه در مورد تيم هايي همچون استقلال ، پرسپوليس و تراکتورسازي مسايلي اجرا مي شود که ميزباني را از ما مي گيرند و بازي را به ميزباني خودشان برگزار مي کند.

وي گفت: استاديوم اکباتان به مراتب مجهزتر از ورزشگاه تختي است ولي در تختي مسابقات برگزار مي شود اما همان بازيها در اکباتان برگزار نمي شود.

وي ادامه داد: در بازي با پرسپوليس و استقلال روي ميزباني خود تاکيد مي کنيم و حتي اگر سه امتياز بازي را از دست دهيم ميزباني اين بازي ها را به دست مي آوريم.

وي در مورد تغيير نام باشگاه راه آهن گفت: اين جزو اختيارات مدير عامل باشگاه است که مي تواند نام باشگاه را تغيير دهد و بحثي در اين باره نيست، شايد در آينده نام باشگاه راه آهن را تغيير دهيم.

وي در مورد گذشته باشگاه راه آهن افزود: باشگاه راه آهن باشگاه بزرگي است ولي حتي يک برگ کاغذ از گذشته اين باشگاه به دست من نرسيده است و حتي يکي از کاپ هاي بدست آمده توسط اين باشگاه در گذشته به من تحويل داده نشده است.




پس از اين ارتباط تلفني صحنه هايي از بازي تيم هاي داماش گيلان و صباي قم و مصاحبه هاي مربيان و بازيکنان دو تيم پخش شد.

سپس دقايقي از ديدار تيم هاي ايران و قطر پخش و در مورد مسائل داوري اين ديدار بحث و تبادل نظر شد.

گزارشي از ديدار پر حاشيه تيم هاي فوتسال حفاري اهواز وصباي قم پخش شد و سپس علي اصغر ممبيني مدير عامل باشگاه حفاري اهواز روي خط تلفني آمد و عنوان داشت: من براي فدراسيون فوتبال و کميته انضباطي متاسفم که در آن انسانيت و مردانگي لگد مال شده است!

وي گفت: چرا ابتدا راي به نفع تيم ما صادر شد و سپس راي برگشت و تيم حريف برنده شد!

وي ادامه داد: مگر پس از بازي اتفاقي افتاد که مسئولان نتيجه بازي را برگرداندند.

در اين زمان محمد رضا کشوري مدير عامل باشگاه صباي قم روي خط تلفني آمد و گفت: روز بازي با حفاري اهواز ، آرام ترين روز بازي را در قم داشتيم و کمترين تعداد تماشاگر به سالن آمده بود و 29 ثانيه مانده به پايان بازي تيم حفاري زمين را ترک کرد و اين امر منطقي نيست.

ممبيني در ادامه صحبت ها گفت: در جريان بازي ، چند بازيکن تيم صبا به بازيکن ما گفتند که بازنده بازي شويد و وعده هايي به آنها دادند.

ايرج کريمي مدير تيم فوتسال حفاري اهواز بر روي خط تلفني برنامه آمد و عنوان کرد: ما بدليل اينکه شرايط سالن مناسب نبود و امنيت کافي نداشتيم زمين مسابقه را ترک کرديم.

برنامه نود دوشنبه شب ساعت 2:25 بامداد سه شنبه به پايان رسيد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ