بررسي حريفان آسيايي سپاهان
تاريخ : سه شنبه 8 اسفند 1391برچسب:, | 12:30 | نویسنده : Amir

سپاهان در فصل جديد ليگ قهرمانان آسيا در گروه C با تيم‌هاي النصر، الأهلي و الغرافه هم گروه است. در اين گزارش نگاهي کوتاه به وضعيت تيم‌هاي هم گروه زرد پوشان شده است.

سپاهان کار خود را در مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا چهارشنبه(فردا) آغاز خواهد کرد و در نخستين گام در فولاد شهر از النصر امارات پذيرايي مي کند.

براي اينکه با حريفان نماينده ايران در اين مرحله آشنا شويم نگاهي کوتاه به آنها مي اندازيم.

* الأهلي عربستان:

باشگاهي در عربستان که در سال 1937 تاسيس شد. مهم‌ترين افتخار آسيايي اين باشگاه حضور در مسابقه فينال جام باشگاه‌هاي آسيا در سال 1986 است که پس از شکست خانگي برابر باشگاه دوو رويالز کره جنوبي نايب قهرمان آسيا شد. البته اين تيم سال گذشته هم به فينال راه يافت که بازهم تن به شکست داد.

اين باشگاه سعودي هر چند لقب "قلعه جام‌ها" را يدک مي کشد اما تنها سه بار در ليگ حرفه اي عربستان جام قهرماني را بالاي سر برده است که آخرين بار آن به سال 1983 بر مي‌گردد. البته اين تيم در جام حذفي خوش درخشيده و 10 بار جام قهرماني را بالاي سر برده است.

هدايت اين تيم عربستاني را کارل ياروليم چکي بر عهده دارد. الاهلي با هدايت اين مربي 57 ساله فصل قبل در ليگ حرفه‌اي عربستان بازيهاي خوبي را به نمايش گذاشت و با 62 امتياز و تنها اختلاف دو امتياز نسبت به الشباب در جايگاه دوم قرار گرفت و نايب قهرمان شد.

اما شاگردان ياروليم در فصل جاري نتايج ضعيفي کسب کرده‌اند و با 36 امتياز و يک بازي کمتر نسبت به ديگر تيم‌ها در رده پنجم قرار دارند. اين تيم سعودي در هفته بيستم ليگ عربستان که چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد به سختي و با نتيجه دو بر يک از سد الفيصلي گذشت تا هواداران اين تيم به شدت از عملکرد ياروليم انتقاد کنند و خواستار اخراج او شوند.

الأهلي فصل گذشته هم در ليگ قهرمانان آسيا با سپاهان هم‌گروه بود که با ده امتياز بعد از سپاهان دوازده امتيازي در رده دوم قرار گرفت و به عنوان تيم دوم به مرحله بعد صعود کرد. دو تيم در مرحله يک چهارم بازهم به هم خوردند که نماينده عربستان موفق شد از سد سپاهان بگذرد و به نيمه نهايي صعود کند.

ديدار رفت دو تيم در فولاد شهر با تساوي بدون گل به پايان رسيد اما در ديدار برگشت سعوديها از امتياز ميزباني خود نهايت استفاده را بردند و با نتيجه چهار بر يک از سد حريف خود گذشتند.

اين تيم سعودي در نيمه نهايي به الإتحاد ديگر تيم عربستاني خورد. در حالي که بازي رفت دو تيم با يک گل به سود الإتحاد به پايان رسيده بود الأهلي در بازي برگشت جبران کرد و با دو گل زرد پوشان را شکست داد و به مرحله بعد صعود کرد. در پايان اين ديدار بازيکنان دو تيم حسابي از خجالت هم درآمدند و به شدت به زد و خورد پرداختند.

الأهلي در فينال به مصاف اولسان هيونداي کره جنوبي رفت و با نتيجه تحقيرآميز سه بر صفر تن به شکست داد و به نايب قهرماني رضايت داد.

در اين تيم بازيکنان شاخص زيادي بازي مي‌کنند که مهمترين آنها ويکتور سيموئز برزيلي است که با زدن 10 گل بهترين گلزن تيمش است. اين تيم در خط حمله مهاجم سرشناس ديگري به نام برونو سزار دارد که برزيلي است و از بنفيکا به اين تيم اضافه شد. خاوير پالومينو کلمبيايي که در خط مياني بازي مي‌کند از ديگر مهره‌هاي تاثير گذار اين تيم سعودي است. از ملي پوشان اين تيم هم مي توان به معتز موسي، تيسير جاسم و منصور الحربي اشاره کرد.

اين تيم عربستاني در نخستين بازي خود در فصل جاري ليگ قهرمانان آسيا چهارشنبه در ورزشگاه خانگي خود از الغرافه پذيرايي مي کند.



* الغرافه:

تيمي از ليگ ستارگان قطر که با هفت عنوان قهرماني در اين رقابت‌ها بعد از السد پرافتخارترين تيم در اين کشور کوچک حوزه خليج فارس به شمار مي آيد.

الغرافه يک باشگاه حرفه‌اي در شهر دوحه پايتخت قطر است. اين باشگاه در سال 1979 با نام الاتحاد تشکيل شد و در سال 2004 به الغرافه تغيير نام داد. اين تيم قطري تا اواخر دهه هشتاد مدام بين دسته اول و دوم جا به جا مي‌شد تا اينکه در سال 1992، پس از 5 سال حضور متوالي در دسته برتر، قهرمان ليگ ستارگان قطر شد و نخستين قهرماني خود را کسب کرد. الغرافه تا امروز 7 بار فاتح ليگ و 6 بار برنده جام حذفي قطر شده است.

اين تيم زرد پوش لقب نارسيس‌ها (خود شيفته‌گان) و شيرها را يدک مي‌کشد و يکي از پرطرفدارترين تيم‌هاي شاغل در ليگ قطر است. ورزشگاه اختصاصي اين تيم "الغرافه" نام دارد و گنجايش آن 25 هزار نفر است.

الغرافه تا کنون هشت بار در ليگ قهرمانان آسيا شرکت کرده اما عنوان قابل ملاحظه‌اي کسب نکرده است. اين تيم قطري در فصل قبل ليگ قهرمانان آسيا با تيم پرسپوليس هم‌گروه بود. ديدار رفت دو تيم در قطر با پيروزي 3 بر صفر شاگردان مصطفي دنيزلي به پايان رسيد اما در بازي برگشت که فرهاد مجيدي در آن اخراج شد با تساوي يک بر يک به پايان رسيد. در آن گروه در نهايت الهلال با 12 امتياز و پرسپوليس با 11 امتياز به دور بعد صعود کردند.

در فصل گذشته هدايت الغرافه را برونو متسو برعهده داشت اما اين مربي باتجربه فرانسوي به دنبال کسب نتايج ضعيف از کار برکنار شد و جاي خود را به پائول سيلاس برزيلي داد که اين مربي هم نتوانست خواسته سران اين باشگاه قطري را برآورده کند و او هم در نهايت از کار برکنار شد.

الغرافه در فصل جاري ليگ ستارگان قطر نتايج ضعيفي کسب کرده است و با 24 امتياز در رده پنجم جدول رده بندي قرار دارد. اين تيم در هفته هفدهم ليگ ستارگان قطر سه شنبه هفته گذشته برابر لخويا در ورزشگاه خانگي خود متوقف شد و دو روز بعد از آن صبر سران اين باشگاه به سر رسيد و آلن پيران سرمربي فرانسوي اين تيم را از کار برکنار کردند و حبيب صادق دستيار قطري وي را به عنوان سرمربي جديد انتخاب کردند.

مرحوم سيروس قايقران کاپيتان سابق تيم ملي ايران نخستين بازيکن ايراني بود که در اين تيم قطري بازي کرد. فرهاد مجيدي و محمد رضا خلعتبري هم سابقه حضور در اين تيم را دارند. از بازيکنان شاخص خارجي که در اين تيم بازي کرده‌اند مي توان به مارسل دسايي، زي روبرتو، جونينيو و هاکان ياکين اشاره کرد.

الغرافه براي رفع مشکل گلزني خود چند هفته پيش جبرئيل سيسه مهاجم فرانسوي کوئينز پارک رنجرز را به صورت قرضي تا پايان فصل به خدمت گرفت. پيش از اين قرار بود العربي با پيشنهادي 400 هزار دلاري اين مهاجم فرانسوي را جذب کند اما به نظر مي رسد مبلغ پيشنهادي الغرافه بيشتر بوده است.

به نظر مي رسد که اين مهاجم فرانسوي هم نتواند مشکل الغرافه را حل کند چرا که تا کنون تنها يک بار پايش به گلزني باز شده است.

نينه و آلکس رافائل که هر دو برزيلي هستند با سه گل زده بهترين گلزنان اين فصل الغرافه هستند.

الغرافه در نخستين بازي خود در فصل جاري ليگ قهرمانان آسيا چهارشنبه در عربستان به مصاف الأهلي مي رود.



* النصر :

تيمي از امارات که در سال 1945 تاسيس شد. اين تيم اماراتي تا کنون سه بار قهرماني در ليگ اين کشور را تجربه کرده است که آخرين بار آنها به سال 1985 بر مي گردد.

از بازيکنان سرشناسي که در اين تيم نه چندان مشهور اماراتي بازي کرده اند مي توان به لوکا توني، مارک بريشيانو، دينلسون و لئوناردو ليما اشاره کرد. در اين تيم اماراتي بازيکنان ايراني زيادي هم به ميدان رفته‌اند. خداداد عزيزي، فرهاد مجيدي، آرش برهاني، کريم باقري، مهرزاد معدنچي، ايمان مبعلي و محمد نصرتي.

النصر در فصل گذشته ليگ قهرمانان آسيا با سپاهان هم‌گروه بود که در هر دو بازي متحمل شکست شد. ديدار دو تيم در امارات در بازي که حاشيه‌هاي زيادي به دنبال داشت با پيروزي سه بر صفر شاگردان کرانچار به پايان رسيد. در ديدار برگشت هم اين سپاهاني‌ها بودند که با يک گل از سد حريف خود گذشتند تا با 13 امتياز به عنوان تيم اول به دور بعد صعود کنند.

هدايت اين تيم اماراتي را والتر زنگا دروازبان سابق تيم ملي فوتبال ايتاليا بر عهده دارد. النصر در فصل قبل ليگ امارات نتايج خوبي کسب کرد و با 41 امتياز در مکان دوم جدول رده بندي قرار گرفت اما در اين فصل شرايط خوبي ندارد و با 25 امتياز در رده ششم جدول رده بندي قرار دارد.

بهترين گلزن اين تيم در فصل جاري برونو سزار مهاجم برزيلي و سابق سپاهان است که 9 گل به ثمررسانده است. در خط حمله اين تيم بازيکن مشهور ديگري به نام جوزپه ماسکارا بازي مي‌کند. اين بازيکن ايتاليايي در تيم‌هاي زيادي در سري A از جمله ناپولي، کاتانيا، نووارا، پروجيا، جنوا و پالرمو بازي کرده است.

تاکيوکي موريموتو که در پست مهاجم ايفاي نقش مي‌کند از ديگر بازيکنان خارجي اين باشگاه اماراتي است که سابق حضور در دو تيم ايتاليايي نووارا و کاتانيا را در کارنامه دارد.

النصر در نخستين بازي خود در ليگ قهرمانان آسيا چهارشنبه در فولاد شهر به مصاف سپاهان مي‌رود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ