اعلام جزييات تباني فوتبال لبنان
تاريخ : سه شنبه 8 اسفند 1391برچسب:, | 15:22 | نویسنده : Amir

فادي زريقات رئيس اردني فوتبال غرب آسيا و رئيس کميته تحقيقات پرونده تباني در فوتبال لبنان به شکل رسمي نتيجه تحقيقات را اعلام کرد. براساس اين تحقيقات 24 بازيکن و يک عضو اداري از باشگاه‌هاي لبنان به عنوان گناهکار شناخته و معرفي شدند.


زريقات در آغاز نشستي خبري محکومان را به مجازات‌هاي A و B و C تقسيم کرد. برهمين اساس گروه اول تا پايان عمر از هرگونه فعاليت در فوتبال منع و مبلغ 15000 دلار جريمه شده‌اند. گروه دوم به سه فصل ممنوعيت از حضور در فوتبال و مبلغ 7000 دلار جريمه مي‌شوند اما گروه سوم به يک فصل و مبلغ 2000 دلار جريمه شده‌اند.

به گزارش ايسنا ، زريقات در بيان عملکرد کميته تحقيقات گفت: ما در طول 165 ساعت کار با 65 شاهد، 18 اداري از باشگاه‌هاي لبنان، 3 داور و 44 بازيکن براي روشن شدن پرونده صحبت کرديم.

وي از باشگاه العهد لبنان که عامل اصلي کشف تباني در فوتبال لبنان بوده است تشکر و قدرداني کرد و گفت: اگر اقدام شجاعانه اين باشگاه نبود هرگز اين فساد در فوتبال لبنان کشف نمي‌شد. برهمين اساس نامه قدرداني از اين باشگاه به کنفدراسيون فوتبال آسيا ارسال خواهد شد.

اما همچنان که انتظار مي‌رفت در نهايت محمود العلي و رامز ديوب دو بازيکن تيم ملي لبنان و فادي فنيش مترجم و مسوول اداري در باشگاه العهد لبنان به مجازات A محکوم شدند و 22 دو نفر از بازيکنان ديگر در باشگاه‌هاي لبنان به مجازات‌هاي گروه دو و سوم محکوم شده‌اند.

در نتيجه رسمي تحقيقات هيچگونه اشاره‌اي به تفاصيل اين تباني در بازيهاي باشگاهي يا ملي فوتبال لبنان نشده است و از جمله بالاخره معلوم نشد که آيا نتيجه بازي لبنان و قطر در بيروت که لبنان در نتيجه پاس عجيب مدافع لبناني به سباستيان (مهاجم قطري) شکست خورده، آيا نتيجه‌ي تباني بوده است يا نه؟

زريقات که نتيجه تحقيقات را در يک کنفرانس مطبوعاتي در محل فدراسيون فوتبال لبنان و در کنار دبيرکل اين فدراسيون بيان مي کرد گفت: ما به شکل رسمي از دستگاه‌هاي مسئول در لبنان خواستار اطلاعات حساب‌هاي شخصي و ليست مکالمات داخلي و خراجي متهمان شديم اما بنا به دلايلي اين امکان ميسر نشد و آنها اطلاعات لازم را ر اختيار ما نگذاشتند.

وي تاکيد کرد که تمامي شرکت‌هاي شرط بندي در مالزي و سنگاپور که طرف اصلي اين بازيکنان و فوتبال لبنان بوده‌اند از نظر ما شناسايي و از طريق اينترپل به شکل رسمي موضوع را پيگيري خواهيم کرد.

زريقات در اين کنفرانس اعلام کرد که اميدوارم نتيجه اين تحقيقات به معني بسته شدن يک پرونده فساد و آغاز صفحه جديدي در فوتبال لبنان باشد.

اين همه در حالي است که به دليل عدم اعلام جزييات چگونگي تباني در فوتبال باشگاهي، آسيايي و ملي لبنان بسياري از سوالات به خصوص در باره برخي نتايج بازي هاي مقدماتي جام جهاني 2014 لبنان بدون پاسخ باقي مانده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ