بارسا همه را به تجديد نظر وا داشت
تاريخ : یک شنبه 13 اسفند 1391برچسب:, | 13:11 | نویسنده : Amir

عملکرد ضعيف بارسلونا در بازي‌هاي اخير در ذهن دوستداران اين تيم براي صعود به دور بعدي ليگ قهرمانان ترديد ايجاد کرده است. بسياري از غروب تيکي تاکا حرف مي‌زنند.

بارسلونا دوران افت خود را سپري مي‌کند؛ با اين حال اين مسئله وضعيت اين تيم در لاليگا را چندان تخت تأثير قرار نمي‌دهد زيرا آبي‌اناري‌ها اختلاف زيادي با تيم‌هاي دوم و سوم جدول دارند اما در ليگ قهرمانان اروپا قضيه جور ديگري است و افت بارسا نمي‌توانست در زماني بدتر از اين اتفاق بيفتد.

به گزارش فارس، بارسلونا با 2 شکست متوالي مقابل رئال مادريد ضربه بسيار سختي خورده و نياز دارد اين آسيب‌ها را کنترل کند. بازي ذهني آنها به خصوص با توجه به نتايج اخير تيم به طرز باورنکردني آسيب‌پذير شده است. رويارويي با ميلان در دور برگشت مرحله يک‌ هشتم ليگ قهرمانان نشان خواهد داد که آيا بارسلونا مي‌تواند با اين شکست کنار بيايد يا نه.

بسياري بر اين باورند که بارسلونا مدعي فتح ليگ قهرمانان است. اکنون کارشناسان در خصوص پيش‌بيني خود تجديد نظر مي‌کنند. بارسا شايد اين بار از امتياز بازي خانگي بهره‌مند باشد اما بدون ژاوي هرناندس و آرامش فکري به خاطر گل‌هاي خورده در بازي خارج از خانه به ميدان خواهد رفت. بارسلونا بدون ژاوي در ماشين تيکي‌تاکايش، يکي از چرخ‌دنده‌هاي اصلي را کم دارد و اين ماشين با اين وجود نمي‌تواند درست کار کند.

به بارسلونا و تيکي‌تاکايش اهميت فراواني داده مي‌شود. آنها ممکن است گروه کوچک ليونل مسي، ژاوي و اينيستا را داشته باشند اما به نظر مي‌رسد اين حربه لو رفته باشد. ميلان ضعف‌هاي بارسا را به دنيا نشان داد و چندان هم دور از ذهن نيست که ژوزه مورينيو از شکست آبي‌اناري‌ها در ليگ قهرمانان براي دور برگشت کوپا‌دل‌ري درس گرفته باشد.

مادريد تمام حفره‌ها را در بازي با بارسا پر کرد. بارسلونا از کمبود قدرت بدني رنج مي‌برد. آنها هيچ تهديد هوايي براي حريف ندارند و در مواجهه با بازيکنان قد بلندي مثل بازيکنان مادريد، روي ضربات ايستگاهي شانس چندان زيادي ندارند. بارسا به شدت روي در اختيار داشتن مالکيت توپ و ديکته کردن بازي خودش تکيه دارد و مادريد خودش را با شيوه بازي بارسا هماهنگ مي‌کند. ژابي آلونسو نيز در اين باره گفته بود نمي‌خواهيم مالکيت توپ را به خاطر اينکه کنترل توپ دستمان باشد، در اختيار داشته باشيم و هميشه اهداف مشخصي را در بازي دنبال مي‌کنيم که رسيدن به دروازه حريف است.

اشتباه بارسا در همين مسئله است. بارسلونا ريسک چنداني انجام نمي‌دهد و هنگامي که تيم‌هايي مثل ميلان پيشروي در زمين را کنار مي‌‌گذارند، تأثير مالکيت توپ چندان زياد نيست. مطمئنا تيم حريف زماني که شما توپ را در اختيار داريد گلزني کند اما شما هم اگر موقعيتي خلق نکنيد قادر به باز کردن دروازه حريف نيستيد.

بارسلونا در خط دفاعي ضعيف و غيرقابل اعتماد شده است. اشتباهات در دو بازي اخير مقابل رئال مادريد فراوان بوده‌اند. در کوپا‌دل‌ري يک خطاي غيرضروري توسط پيکه بر روي رونالدو منجر به اعلام پنالتي زود هنگامي براي سفيدپوشان و گل اول رونالدو شد. رونالدو روي مهار ناموفق توپ توسط والدس و برگشت آن گل دوم را هم زد. ناتواني در مهار رافائل واران جوان باعث شد يک بار ديگر دروازه کاتالان‌ها باز شود. ال‌ کلاسيکوي شب گذشته نيز داستان مشابهي داشت. کريم بنزما در 7 دقيقه ابتدايي مسابقه گلزني کرد تا رئال تيم برتر ميدان شود. مسي در نيمه اول گل خورده را جبران کرد اما سرخيو راموس با يک ضربه سر روي سانتر مودريچ از نقطه کرنر گل دوم را براي سفيدپوشان به نام خود ثبت کرد تا پيروزي رئال رقم بخورد. ضربات ايستگاهي مهم‌ترين نقطه ضعف بارسلونا است و اشتباهات مداوم بازيکنان در حفظ دروازه در اين جور مواقع، ضعفي روحي ايجاد مي‌کند که بيش از هرچيزي ترس را به آنها القا مي‌کند.

تيم ملي فوتبال اسپانيا از شيوه تيکي تاکاي بارسلونا با مهارت‌ها و قدرت‌بدني بازيکنان رئال مادريد تشکيل شده است. هر دو يکديگر را پوشش مي‌دهند و هنگامي که با يکديگر جمع مي‌شوند تأثير‌ پذيري بيشتري دارند.

خوان ماتا، داويد سيلوا، ناچو و ديگر بازيکنان اسپانيايي ليگ برتر نيز در ترکيب ماتادورها وجود دارند که مشارکت‌شان بسيار مهم است. راموس و آلونسو بازيکنان قدرتي هستند که در هر فصل کارت زردهاي زيادي درو مي‌کنند. آنها در موفقيت اسپانيا نقش فراواني دارند و در حالي که مي‌توانند خود را با تيکي‌تاکا وفق داده و موفق باشند، با ايده‌آل‌هاي بارسلونا فاصله فراواني دارند.

سوال بزرگ اين است که آيا بارسلونا مي‌تواند آمادگي ذهني خوبي در دور برگشت مقابل ميلان داشته باشد؟ قضاوت در اين باره بسيار سخت است زيرا کاتالان‌ها اين فصل محک زيادي نخورده‌اند. آنها هميشه در صدر جدول لاليگا قرار داشتند و در حال حاضر است که شکست را تجربه مي‌کنند. بارسلونا نيز حضور سرمربي موقت خود، جوردي رورا را تجربه مي‌کند که برخي او را ريشه ناکامي‌هاي اخير اين تيم مي‌دانند.

بحث‌هايي جدي در خصوص تيم فعلي بارسلونا شده که بسياري آن را بهترين ترکيب تاريخ باشگاه مي‌دانند. شايد بايد با وجود عملکردهاي اخير بايد روي اين مسئله تجديد نظر کرد. تيم‌هاي ديگر در حال بررسي روش‌هاي شکست بارسا هستند و شيوه منحصر به فرد خود را براي بازي مقابل آنها به کار مي‌گيرند. بارسا شايد بخواهد به تزريق کمي تکل و سرعت به شيوه بازي‌اش فکر کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ