ايران پرونده تباني لبنان و قطر را به فيفا کشاند
تاريخ : سه شنبه 15 اسفند 1391برچسب:, | 12:51 | نویسنده : Amir

در رابطه با بحث تباني قطر و لبنان در مسابقات مقدماتي جام‌جهاني 2014، فدراسيون فوتبال ايران با ارسال نامه‌اي به فيفا خواهان پيگيري جدي و رسمي اين مسئله شد.

به دنبال اعلام آراء محروميت برخي از بازيکنان تيم ملي فوتبال لبنان فدراسيون فوتبال جلسه اي در اين رابطه با حضور نبي دبيرکل، اعضاي روابط بين‌الملل،کادر تيم ملي و کميته تدوين و مقررات تشکيل داد که در آن آراء صادره مورد بررسي قرار گرفت که حاصل نتيجه آن چنين بود:

از آنجايي که فوادي زوريکات دبير فدراسيون غرب آسيا رياست تحقيقات اين موضوع را براي AFC بر عهده داشت بر اساس گزارش رسانه ها نتيجه اين تحقيقات را اين طور اعلام کرده که 15 نفر از بازيکنان لبنان در تباني هاي ليگ داخلي اين کشور نقش داشتند و بايد محروم شوند. در اين بين 3 نفر که در ليگ هاي خارج از کشور مثل مالزي، سنگاپور بازي مي کردند نيز مورد محروميت قرار گرفتند که اين موضوع شبهاتي براي فدراسيون ايجاد کرده بود که اگر آراء در رابطه با ليگ داخلي است پس چرا سه نفر از بازيکنان شاغل در ليگ هاي خارجي که عضويت تيم هاي ملي را دارند محروم شده اند. اين موضوع براي کشور ايران شبهاتي ايجاد کرده بود و در نتيجه قرار شد اين موضوع مورد پيگيري بيشتر قرار گيرد.

مسئول تحقيقات آسيا در گزارش خود آورده بود که اين تباني ربطي به مسابقات مقدماتي جام جهاني 2014 نداشته و دقيقا مربوط به ليگ لبنان است اما از آنجا که خبرگزاري رويترز عربي گزارش داده بود که فيفا اعلام کرده است که در رابطه با تباني قطر و لبنان هر چه سريعتر گزارشاتي براي سوئيس ارسال شود؛ فدراسيون ايران نيز در همين راستا در نامه اي از دبير کل فيفا خواست با توجه به شبهاتي که در رسانه ها وجود دارد اين موضوع را هر چه سريعتر روشنگري کند زيرا اين مسئله باعث ايجاد ناامني در ادامه مسابقات براي تيم هايي است که در اين گروه مشغول به رقابت هستند.

روز گذشته دبير کل فدراسيون فوتبال ايران به جروم والکه مديرکل فيفا نامه اي نوشت که فدراسيون فوتبال ايران با توجه به اعتراف هايي که از سرمربي تيم لبنان و برخي از بازيکنان در رسانه ها وجود دارد و از آنجا که دقيقه 85 نيز يک پاس غير متعارف از طرف مدافع لبناني به بازيکن قطري داده شده و همان تبديل به گل شده است تقاضا داشتند که فيفا به طور جدي موضوع را پيگيري کند.

به گزارش فارس، تيم ايران در مسابقات مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل با اين هاي قطر و لبنان همگروه است و مدتهاست که بحث تباني تيم هاي قطر و لبنان به گوش مي رسد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ