آشنايي با هفت مالک متمول مستطيل سبز
تاريخ : چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:, | 13:35 | نویسنده : Amir

سايت يورو اسپورت در گزارشي از هفت مالک متمول جهان فوتبال رونمايي کرد مالکاني که از کاه کوه ساختند و به تيم خود اعتبار و نام بخشيدند.

چه بخواهيم چه نخواهيم بايد اعتراف کنيم که در حال حاضر دلارهاي وسوسه انگيز بر جهان فوتبال سايه گسترانده است و در عرض چند روز يک تيم گمنام سينه سپر مي‌کند و به جمع مدعيان فوتبال جهان اضافه مي شود.

به گزارش ايسنا ، دلارهاي افراد متمول باعث شده که رشته محبوب فوتبال رنگ و بوي تجارت خود گيرد و صداي اعتراض بسياري به گوش رسد. سرمايه‌گذاري افراد متمول در جهان فوتبال به ارقام نجومي مي‌رسد و از 10 ميليارد دلار شروع و به يک ترليون دلار مي‌رسد.

باشگاه‌هاي چون منچسترسيتي، آنژي ماخاچ کالا و پاري سن ژرمن با مالکان جديد خود بيشترين تغيير را به خود ديده اند و کاملا متحول شده اند چنان که با جذب ستاره‌هاي شاخص نگاه‌ها را معطوف خود کرده اند.

سايت يورو اسپورت در گزارشي هفت مالک متمول را که در حال حاضر در جهان فوتبال فعاليت مي‌کنند معرفي کرد که عبارتند از:

1- منصور بن زايد، مالک باشگاه منچسترسيتي

اين شيخ اماراتي در صدر متمول‌ها قرار دارد. اگر چه در اين گزارش رقم ثروت او مشخص نشده است، اما به نقل از منابع نزديک به اين شيخ اماراتي آمده است که او ثروتمندترين مالک باشگاه در سران جهان است. ويکپيديا هم همين موضوع را تاييد کرد و بدون ذکر رقم ثروت بن زايد او را ثروتمندترين مالک باشگاه در جهان ناميد.

بن زايد با خريد باشگاه منچسترستي اين تيم را کاملا متمول کرد. او با خريد ستاره‌هاي همچون يحيي توره، سرخيو آگرو ، کارلوس توس، سمير نصري و داويد سيلوا، منچسترسيتي را به تيم مدعي در ليگ برتر انگليس و ليگ قهرمانان اروپا تبديل کرد. تيم او هر چند در ليگ قهرمانان اروپا نااميد کننده ظاهر شد، اما فصل گذشته در ليگ برتر انگليس در آخرين لحظات با پشت سر گذاشتن منچستر يونايتد جام قهرماني را بالاي سر برد و در فصل جاري هم از شانس هاي کسب عنوان قهرماني است، البته شانس اين تيم با اختلاف 12 امتيازي نسبت به صدر جدول تا حدودي کم رنگ شده است.

2- عثمانف با سرمايه 18 ميليارد دلار

اين سرمايه‌گذار روسي با سرمايه 18 ميليارد دلار در جايگاه دوم قرار دارد. او 30 درصد از سهام باشگاه آرسنال را داراست. البته در اين چند روز اخير شايعه شد که او مي‌خواهد سهام خود را در توپچي‌ها بفروشد.

3- سليمان کريمف

اين سرمايه‌گذار روسي با 16 ميليارد دلار جايگاه سوم را به خود اختصاص داده است. او مالک باشگاه آنژي ماخاچ کالا روسيه است باشگاهي که تا چند سال پيش کمتر کسي در اروپا نام آن را شنيده بود، اما با آمدن کريمف به يکباره متمول شد و به تيمي نام آشنا تبديل شد.

اين تيم با جذب ستاره‌هاي همچون روبروتو کارلوس، ساموئل اتوئو و ديارا نامي براي خود دست و پا کرده و در ليگ اروپا جزو مدعيان قهرماني به شمار مي‌آيد. هدايت اين تيم روسي را گاس هيدينگ بر عهده دارد.

4- لاکشومي ميتال

مردي از هندوستان که پاي در فوتبال جزيره نهاد و با خريد باشگاه کوئينز پارک رنجرز طرحي نو انداخت و اين تيم را متحول کرد. ثروت او 16 ميليارد دلار تخمين زده شده است. او دومين مرد ثروتمند هند به شمار مي‌آيد. هر چند اين سرمايه‌گذار هندي چندين بازيکن خوب را جذب کرد، اما تيمش بسيار ضعيف کار کرده است وبا 20 امتياز قعرنشين جدول رده‌بندي است.

پارک جي سونگ،بوسينگوا و جوليو سزار از بازيکنان نام آشنايي هستند که در دوره حضور ميتال به کوئينز پارک رنجرز آمدند. هدايت اين تيم را هري ردنپ برعهده دارد.

5- پل آلن

ميلياردري آمريکايي که زياد در رسانه‌ها ظاهر نمي‌شود او يکي از بنيانگذاران شرکت مايکرو سافت به شمار مي‌آيد. سرمايه آلن 15 ميليارد دلار تخمين زده شده است. او بيشتر سهام باشگاه سياتل آمريکا را خريداري کرده است .

6- رومن آبراموويچ

سومين سرمايه‌گذار روسي که در اين ليست قرار دارد، مردي که به سرمربيان زياد فرصت نمي‌دهد و نشان داده است که تنها چيزي که براي او اهميت دارد کسب نتايج است نه اعتبار و نام و رسم مربي .

ثروت اين فرد متمول روسي به 12 ميليارد دلار مي‌رسد. او از زمان ورودش به چلسي بارها علاقه خود را به قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا اعلام کرده و براي محقق شدن اين هدف دلارهاي زياد را صرف کرده است تا اين که فصل گذشته تيمش در ميان ناباوري همگان با شکست بايرن‌ مونيخ در آليانس آره‌نا جام قهرماني را بالاي سر برد.

هر چند دي ماتئو فصل گذشته نتايج خيره کننده اي با چلسي گرفت، اما ابراموويچ او را بر کنار کرد. در مقطعي از فصل شايعه‌هاي درباره پيوستن گوآرديولا به چلسي به گوش رسيد و حتي رسانه‌هاي انگليسي خبر دادند که ابراهيموويچ حاضر است با بالاترين رقم پيشنهاد در تاريخ دنياي مربيگري پپ را به خدمت گيرد، اما در نهايت اين انتقال صورت نگرفت تا رافا بنيتس هدايت آبي پوشان را به خدمت گيرد. با توجه به نتايج ضعيف چلسي با اين مربي اسپانيايي احتمال بازگشت آقاي خاص زياد است که در اين حالت مطمئنا بايد ابراهيموويچ رقم بالاي را به وي پيشنهاد دهد.

7- ناصر الخليفي

يکي از باشگاه‌هاي که يک شبه مي‌خواهد راه هزار ساله را طي کند، پاري سن ژرمن است. اين باشگاه فرانسوي با مالکان قطري خود به تيمي با کيفيت و مدعي در ليگ فرانسه و ليگ قهرمانان اروپا تبديل شده است. رياست اين باشگاه فرانسوي را ناصر الخليفي قطري برعهده دارد که سرمايه او 10 ميليارد دلار تخمين زده شده است.

الخليفي در دو سال اخير دلارهاي زيادي براي تيمش صرف کرده است. او با جذب ستاره‌هاي نامي فوتبال جهان همچون زلاتان ابراهيموويچ،‌ تياگو سيلوا، لاوتزي و ديويد بکام به تيمي مدعي و قوي تبديل شده است.

پاري سن ژرمن در فصل جاري ليگ فرانسه با 52 امتياز صدرنشين است. تيم کارلو آنچلوتي در ليگ قهرمانان اروپا هم خوش درخشيده است و با پيروزي در ديدار رفت برابر ميزبانش والنسيا شانس زيادي براي صعود به يک چهارم نهايي دارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ