واکنش لبناني‌ها به شکايت ايران به فيفا
تاريخ : جمعه 18 اسفند 1391برچسب:, | 14:7 | نویسنده : Amir

نامه فدراسيون فوتبال ايران به فيفا در اعتراض به تحقيق فادي زريقات در لبنان بازتاب داشت.


 دو هفته پيش فادي زريقات، رييس کنفدراسيون فوتبال غرب آسيا که مامور بررسي پرونده تباني در فوتبال لبنان شده بود، مجازات بازيکنان خاطي لبنان را اعلام کرد که در اين مجازات‌ها هيچ اشاره‌اي به بازي مشکوک لبنان و قطر در رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني 2014 نشده بود.

به گزارش ايسنا،فدراسيون فوتبال ايران با ارسال نامه‌اي از فيفا خواست تا بخش بازرسي خود را در رابطه با تباني انجام گرفته در فوتبال لبنان فعال کند.

خبر شکايت فدراسيون فوتبال ايران از لبنان در رسانه هاي لبناني بازتاب داشت. سايت "الأخبار" لبنان نوشت: مهدي محمد نبي دبير کل فدراسيون فوتبال ايران در نامه اي به جروم والکه، دبير کل فيفا خواستار تحقيق در بازي لبنان با قطر در انتخابي جام جهاني شد. ايران پس از گزارش فادي زريقات رييس کميته تحقيق پرونده تباني فوتبال لبنان و ارسال نتيجه آن به کنفدراسيون فوتبال آسيا خواستار بررسي بيشتري در اين زمينه شد. پس از آنکه آژانس خبرگزاري رويترز از نامه هشدار آميز فيفا به لبنان خبر داد شک ايراني‌ها درباره تباني ديدار با قطر بيشتر شد و خواستار تحقيق جدي تر در اين زمينه شدند. در نامه نبي آمده است که اشتباه مدافع لبنان در ديدار با قطر مشکوک و غير طبيعي بود.

در ادامه گزارش اين سايت لبناني آمده است: آنچه در نامه اين مسئول ايراني جالب توجه است اين است که در آن آمده فادي زريقات در نامه خود به کنفدراسيون فوتبال آسيا به وجود تباني در انتخابي جام جهاني اشاره نکرده است و اين غير منطقي است. اين موضوع دو سوال را مطرح مي کند؛ اول اينکه آيا فادي زريقات نتيجه تحقيق خود را به کنفدراسيون فوتبال آسيا ارسال کرده است؟ دوم اينکه آيا زريقات در نامه خود به تباني در انتخابي جام جهاني اشاره نکرده است؟

" زريقات در نشست خبري دو هفته پيش خود در پاسخ به سوال خبرنگار "الأخبار" که آيا تباني در ديدار انتخابي رخ داده است تاکيد کرد که در ديدار برابر کره جنوبي تباني رخ داده است. او همچنين درباره اينکه آيا اين تباني در دور سوم بوده يا چهارم گفت، در هر دوي آنها تباني رخ داده است. بنابرين يا فدراسيون فوتبال ايران نامه زريقات را به خوبي نفهميده است يا اينکه طرف لبناني سردرگم شده است که اين بعيد به نظر مي رسد. از طرف ديگر گويا نامه فيفا به فدراسيون فوتبال لبنان باعث اختلاف در ميان بعضي از لبناني‌ها شده است و به اعتقاد بعضي پيامدهاي منفي را به دنبال داشت، اين در حالي است که نامه فيفا يک نامه عادي است که در آن خواسته شده از تمام جزيئات تحقيقات سخن به ميان آيد چرا که نامه فدراسيون لبنان بسيار مختصر و جزئي بود".



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ