ميلان - بارسلونا ؛ جانفشاني در نيوکمپ
تاريخ : دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:, | 12:53 | نویسنده : Amir

بارسلونا با پيروزي برابر ميلان در دور برگشت ليگ قهرمانان اروپا مي‌خواهد سرمربي بيمار خود را از نظر روحي شارژ کند.

سه‌شنبه در ادامه دور برگشت مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا دو ديدار برگزار مي‌شود که در حساس‌ترين بازي بارسلونا در حالي در نوکمپ از ميلان پذيرايي مي‌کند که در ديدار رفت با 2 گل تن به شکست داده و براي صعود از اين مرحله به بردي با 3 گل اختلاف نياز دارد.

بارسا در حالي به مصاف ميلان مي‌رود که تيتو ويلانووا، سرمربي بيمار خود را همچنان روي نيمکت نمي‌بيند. آبي‌اناري‌ها در نبود ويلانووا روزهاي خوبي را سپري نمي‌کنند. بازيکنان اين تيم با 3 شکست برابر رئال‌مادريد و ميلان به شدت فشار را احساس مي‌کنند. آنها براي شارژ روحي سرمربي بيمار خود و البته هوادارانشان چاره‌اي جز شکست ميلان و صعود به يک چهارم نهايي ندارند.

بارسلونا در هفته‌ بيست‌وهفتم ليگا با دو گل برابر تيم قعرنشين دپورتيوو لاکرونيا به پيروزي رسيد تا با روحيه خوبي پاي به بازي برابر روسونري بگذارد. در اين ديدار جوردي رورا که در غياب ويلانووا سکان هدايت آبي‌اناري‌ها را بر عهده دارد، از ابتدا از آندرس اينيستا، ژاوي هرناندس و ليونل مسي استفاده نکرد. ستاره آرژانتيني بارسلونا در دقيقه 62 به بازي رفت که همين دقايق هم کافي بود تا يکي از گل‌هاي تيمش را به ثمر برساند.

بارسلونا براي ديدار با ميلان تمام بازيکنان خود را در اختيار دارد. تنها نگراني اين تيم ژاوي هرناندس است که حضور او در هاله‌اي از ابهام قرار دارد. البته از اسپانيا خبر مي‌رسد که ژاوي براي ديدار حساس با ميلان آماده شده است و مي‌تواند تيمش را همراهي کند. ژاوي اميد زيادي براي پيروزي تيمش در اين ديدار دارد. او معتقد است که بارسلونا براي پيروزي برابر شاگردان آلگري بايد در 15 – 20 دقيقه اول به گل برسد: "اميد زيادي به اين ديدار دارم. مي‌توانيم شکست تلخ ديدار رفت را جبران و به دور بعد صعود کنيم. شب بزرگي در انتظار نوکمپ است. تماشاگران با شور و هيجان وصف‌ناپذير آماده حمايت از تيم محبوب خود هستند. واکنش هواداران پس از شکست‌هاي اخير خوب بود. اميدواريم که بتوانيم با پيروزي برابر ميلان جواب محبت‌هاي آنها را بدهيم. تلاش مي‌کنيم تا در 15 – 20 دقيقه اول به گل برسيم. 90 دقيقه حساس و پرشور در انتظار ماست. شايد بازي هم به 120 دقيقه بکشد. چيزي مشخص نيست. در هر حال آماده‌ايم تا ميلان را از پيش‌رو برداريم. نبايد به بازيکنان ميلان فضا داد."

پيکه، مدافع آبي‌اناري‌ها که در بازي رفت در سن‌سيرو نمايش ضعيفي داشت، به پيروزي تيمش در نوکمپ اميدوار است: "ميلان تيمي خوب با تاريخي درخشان است. بازيکنان اين تيم با روحيه جنگندگي بالايي بازي مي‌کنند. به خوبي مي‌دانيم که بازي سختي را پيش‌رو داريم. ميلان با دو گل پيش افتاده و ما چاره‌اي جز جبران نداريم. تا رسيدن به 3 گل حمله خواهيم کرد. مي‌خواهيم برابر ميلان به پيروزي برسيم و آن را تقديم تيتو ويلانووا کنيم. نبود ويلانووا را به شدت احساس مي‌کنيم . او را بسيار دوست داريم. بدون او در شرايط سختي قرار داريم. اما مهم سلامت اوست. نمي‌خواهيم روي تيتو فشار بياوريم. اميدواريم هر چه زودتر بهتر شود و به نيمکت تيم برگردد."

رورا، سرمربي اين روزهاي بارسلونا هم اين‌گونه درباره بازي برگشت سخن گفت: "اگر جاي ميلان بودم، احساس راحتي و آرامش نمي‌کردم. احتمال هر اتفاقي در نوکمپ وجود دارد. همه بازيکنان بارسلونا سرشار از شور و هيجان هستند و با انگيزه بسيار بالايي برابر بارسلونا حاضر خواهند شد. اين هفته‌ تمرين خوبي را پشت سر گذاشته و آماده ديدار با ميلان هستيم. اميدوارم که در درجه اول دروازه‌ خود را بسته نگه داريم تا بتوانيم با خيال راحت حمله کنيم."

از طرف ديگر ميلان در شرايط کاملا خوبي به سر مي‌برد و حتي در صورت باخت در نوکمپ کمتر کسي آلگري و شاگردانش را سرزنش خواهد کرد. ميلان در فصل نقل و انتقالات تابستاني زلاتان ابراهيموويچ و تياگو سيلوا، دو ستاره اصلي خود را از دست داد و نتوانست جايگزين‌هاي خوبي براي آنها پيدا کند. قرمز و مشکي‌پوشان شروع بسيار بدي در آغاز رقابت‌هاي سري A داشتند. با اين حال سران ميلان اعتماد خود را به آلگري از دست نداده و او را حفظ کردند.

نتايج ميلان با هدايت آلگري رفته‌رفته بهتر شد و الان اين تيم با 51 امتياز در رده سوم جدول رده‌بندي قرار دارد. البته بايد اين را هم گفت که با آمدن بالوتلي خط حمله روسونري بسيار خوب شده است. بالوتلي که چند هفته‌ پيش پس از چند سال حضور پر حاشيه از منچسترسيتي جدا و به ميلان پيوست تا جايگزين زلاتان در اين تيم باشد. او خيلي زود در تيم جديدش جا افتاد و در چهار بازي پنج گل به ثمر رسانده است. البته بالوتلي به خاطر حضور با منچسترسيتي در ليگ قهرمانان اروپا نمي‌تواند ميلان را در اين رقابت‌ها همراهي کند.

خبر بد براي ميلان آسيب ديدگي‌ پاتزيني، مهاجم آماده اين روزهاي اين تيم است که به طور قطع به بازي سه‌شنبه شب نخواهد رسيد. پاتزيني در ديدار اين هفته‌ تيمش برابر جنوا دچار آسيب شد. در اين ديدار ميلان با دو گل به پيروزي رسيد که گل اول اين تيم را پاتزيني به ثمر رساند. البته در اين ديدار فيليپ مکسس،‌ مدافع فرانسوي اين تيم هم مصدوم شد که حضور او هم در هاله‌اي از ابهام است.

ريکاردو مونتوليوو، هافبک ملي‌پوش ميلان که اين فصل به روسونري اضافه شد، انگيزه زيادي براي پيروزي در اين ديدار دارد. او پس از پيروزي براي جنوا گفت: "بايد بازي رفت خود برابر بارسلونا را به خاطر آوريم. در نوکمپ به جانفشاني و فداکاري احتياج داريم؛ چرا که بازيکنان بارسلونا به شکست ما اطمينان دارند. ما بايد فقط نمايش هميشگي خود را ارائه دهيم."

آلگري در ديدار اين هفته‌ برابر جنوا در رقابت‌هاي سري A بعضي از بازيکنان اصلي خود همچون آنتونيو نوچرينو و کوين پرينس بوآتنگ را در ترکيب اصلي تيمش قرار نداد تا آنها را براي بازي حساس با بارسلونا آماده نگه دارد.

بارسلونا در 16 بازي خود برابر ميلان صاحب شش برد، پنج تساوي و پنج باخت شده، 22 گل زده و 21 گل را هم دريافت کرده است.

اتحاديه فوتبال اروپا قضاوت اين ديدار را به ويکتور کاساي مجارستاني سپرده است.

در ديگر ديدار سه شنبه شب، شالکه آلمان در ورزشگاه خانگي خود به مصاف گالاتاسراي ترکيه مي‌رود. در ديدار رفت گالاتاسراي با گل دقيقه 12 آدين ييلماز پيش افتاد اما جرمين جونز در آخرين ثانيه‌هاي نيمه اول بازي را به تساوي کشاند تا کار تيم ترک براي صعود بسيار سخت شود. گالاتاسراي با جذب ستاره‌هايي همچون ديديه دروگبا و وزلي اسنايدر تيمي پرقدرت شده است. اين تيم با هدايت فاتح تريم نمايش خوبي در رقابت‌هاي اين فصل ليگ ترکيه داشته و با 47 امتياز صدرنشين است.

از طرف ديگر شالکه روزهاي خوبي را در بوندسليگا پشت سر نمي‌گذارد و با 39 امتياز در رده چهارم جدول رده‌بندي قرار دارد. هدايت اين تيم را در آغاز فصل هوب استيونس هلندي بر عهده داشت اما پس از کسب نتايج ضعيف از کار برکنار شد و جاي خود را به ينس کلر جوان داد. شالکه در بازي اين هفته‌ خود در بوندسليگا با نتيجه‌ دو بر يک از سد تيم يکدست و خوب بوروسيادورتموند گذشت تا با روحيه بسيار خوبي پاي به بازي سه‌شنبه گذارد اين در حالي است که گالاتاسراي با يک گل در خانه تن به شکست داد.


 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ