تاريخ رقابت‌هاي مقدماتي جوانان آسيا تغيير کرد
تاريخ : جمعه 25 اسفند 1391برچسب:, | 15:28 | نویسنده : Amir

علي کفاشيان درباره جلسات نماينده هاي ايران در کنفدراسيون فوتبال آسيا و ديگر مسايل به نکاتي اشاره کرد.


به نقل از سايت رسمي فدراسيون فوتبال، رئيس فدراسيون فوتبال با اشاره به حضور نمايندگان ايران در جلسات کنفدراسيون فوتبال آسيا گفت: ما 13 کرسي بين المللي در کنفدراسيون فوتبال آسيا داريم که خوشبختانه نمايندگان ايران در جلسات حضور دارند.البته در اين دور از نشست، جلسه کميته بانوان تشکيل نشد اما ديگر کميته ها آخرين قوانين و مقررات، بررسي و پيشنهادات ارائه شد و به عنوان مثال در کميته داوران کنفدراسيون فوتبال آسيا، هدايت ممبيني ناظر داوري شد. در کميته مالي بحث افزايش بودجه رقابتهاي ليگ قهرمانان آسيا و ديگر بازيهاي آسيايي و تسويه حسابهاي ليگ قهرمانان دوره گذشته بررسي شد. در کميته ويژن آسيا، توسعه ويژن بررسي شد و اعلام شد که ايران يکي از کشورهايي است که تجربه خوبي دارد و قرار شد که ما تجربياتمان را در اختيار ديگر کشورها بگذاريم. در کميته فني هم بحث هاي فني و تکنيکي و تاکتيکي فوتبال در باشگاهها و تيم هاي ملي مورد بحث قرار گرفت. در کميته بازاريابي هم بحث هاي خوبي انجام شد و شرکت ورلد اسپورت گروپ گزارشي از وضعيت درآمدهاي حاصل از تبليغات محيطي و پخش تلويزيوني ارائه کرد. همچنين اسامي شبکه هاي تلويزيونهاي کشورهاي عضو کنفدراسيون فوتبال آسيا که مي توانند نسبت به پخش مسابقات کنفدراسيون فوتبال آسيا اقدام کنند در اين جلسه نهايي شد و البته برخي تلويزيونهايي که هنوز در انعقاد قرارداد با شرکت ورلد اسپورت گروپ موفق نشده اند، نمي توانند در پخش مسابقات زير نظر کنفدراسيون فوتبال آسيا، فعاليتي داشته باشند. در اين جلسه درخصوص تامين بودجه مسابقات آسيايي در رده هاي سني مختلف هم بحث و تبادل نظر شد.

کفاشيان ادامه داد: در کميته هاي ليگ ها و باشگاهها و در کميته ليگ هاي حرفه اي آخرين تغييرات امتيازدهي در سهميه دادن به باشگاهها بررسي شد و در برخي بخشها امتيازات کم و زياد شد. به عنوان مثال در بخش باشگاهها که مربوط به مسايل اداري و داشتن ساختمان مستقل و ديگر زيرساختها بود امتيازها کم شد اما در بخش نتايج به امتيازها اضافه شد که شامل نتايج باشگاهها و تيم هاي ملي است. در اين بخش قرار شد با توجه به رنکينگ، 30 درصد امتيازها مربوط به تيم هاي ملي و 70 درصد مربوط به باشگاهها باشد. در بخش تماشاگران مي خواستند امتيازها را کم کنند که البته ما اجازه نداديم و اين بخش تغيير نکرد. در بخش سازماندهي امتيازات بالا رفت و برخي جريمه ها هم برداشته شد اما قرار شد کشورها هر کدام يک ورزشگاه استاندارد درجه A داشته باشند که خوشبختانه ما هفت ورزشگاه درجه A داريم.

رئيس فدراسيون فوتبال درباره موارد ديگري که در جلسات مطرح شده بود گفت: يک پيشنهادي هم درباره رقابتهاي مقدماتي جوانان آسيا مطرح کرديم که چون اين رقابتها همزمان با رقابتهاي جام جهاني نوجوانان 2013 امارات بود، اگر اين امکان وجود داشته باشد تاريخ رقابتها تغيير کند،استدلال ما اين بود کشورهايي که در رقابتهاي جام جهاني نوجوانان زير17 سال امارات حضور دارند، مطمئنا بازيکناني در تيم هاي زير 19 سالشان دارند و مي خواهند از حضور آنها استفاده کنند.کشورهاي عراق؛ ژاپن و ازبکستان که در جام جهاني نوجوانان حضور دارند و همچنين کشورهايي که در رقابتهاي مقدماتي جوانان آسيا در آن تاريخ دارند، موافقت کردند و کنفدراسيون هم قبول کرد تا تاريخ اين رقابتها تغيير کند. زمان دقيق برگزاري اين رقابتها که با رقابتهاي جام جهاني نوجوانان زير17 سال امارات تداخل ندارد، به زودي اعلام مي شود. اين کار باعث مي شود که برنامه ريزي فدراسيونها براي تيم هاي ملي شان بازدهي بيشتري داشته باشد. حضور قدرتمند در جام جهاني نوجوانان براي فدراسيون ها مهم است و در آن روزها تمرکز فدراسيون ها روي تيم ملي است که به جام جهاني صعود کرده است.

کفاشيان درپايان درباره سال 92 گفت: سال 92 با رقابتهاي مهمي آغاز مي شود. اول اينکه تيم ملي زير22 سال در تورنمنت قطر شرکت مي کند. تيم ملي زير16 سال به تورنمنت ايتاليا ميرود و تيم ملي زير14 سال سه بازي دوستانه با تيم ملي زير14 سال ازبکستان دارد. تيم ملي ايران با تيم کويت بازي دارد. يکي از بازيهاي نيمه نهايي جام حذفي در تهران بين استقلال و سپاهان برگزار مي شود.حريفان تيم ملي در رقابتهاي مقدماتي جام جهاني دو بازي حساس دارند. قطر در سئول به مصاف کره جنوبي مي رود و ازبکستان در تاشکند ميزبان لبنان خواهد بود. رقابتهاي ليگ قهرمانان آسيا در روزهاي سيزدهم و چهاردهم فروردين برگزار مي شود. داماش و پرسپوليس در نيمه نهايي جام حذفي به ميدان مي روند. قهرمان جام حذفي و ليگ برتر در بهار 92 مشخص مي شود و تيم ملي بزرگسالان در سه بازي حساس خردادماه براي صعود به جام جهاني بازي خواهد کرد. اين تيم رقابتهاي مقدماتي جام ملتهاي آسيا2015 را هم پيش رو دارد. رقابتهاي مقدماتي نوجوانان و جوانان آسيا هم در سال 92 برگزار مي شود. جام جهاني نوجوانان زير17 سال را در امارات داريم و تيم ملي نوجوانان بايد در آن با قدرت و آمادگي شرکت کند. رقابتهاي زير22 سال قهرماني آسيا را داريم .جام جهاني فوتبال ساحلي در تاهيتي برگزار مي شود که تيم ملي فوتبال ساحلي ايران هم در اين رقابتها حاضر است. رقابتهاي آسيايي و بين المللي فوتسال و فوتبال بانوان هم هست و خلاصه تقويم شلوغي داريم که سال 92 را به يک سال کاملا فوتبالي تبديل کرده است.البته همه سالها براي ما فوتبالي است و روزهاي نوروز هميشه سرشار از فوتبال بوده است. همه مي دانيم که فوتبال تعطيلي بردار نيست . اميدوارم در سال 92 همه تلاش کنند تا فوتبال کشور اعتلا پيدا کند و تيم هاي فوتبال و فوتسال وفوتبال ساحلي ايران با تلاش و کوشش در همه عرصه هاي بين المللي موفق باشند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ