استقلال - نفت تهران ؛ از نگاه آمار
تاريخ : یک شنبه 27 اسفند 1391برچسب:, | 10:26 | نویسنده : Amir

ششمين تقابل استقلال و نفت تهران در ليگ برتر فردا در ورزشگاه آزادي برگزار مي‌شود.

تيم‌هاي استقلال و نفت تهران از هفته سي‌ام دوازدهمين دوره رقابت‌هاي ليگ برتر باشگاهي فوتبال ايران در حالي فردا (دوشنبه) براي ششمين بار به مصاف هم مي‌روند که در 5 ديدار رو در رو در کارنامه بازي‌هاي اين دو تيم در تاريخ ادوار ليگ برتر 4 برد براي آبي‌پوشان و يک تساوي به ثبت رسيده است و جالب اينکه هنوز نفت در تاريخ ليگ برتر همانطور که نتوانسته است پرسپوليس را شکست دهد، از پس استقلال هم برنيامده و هيچگاه مقابل اين تيم هم پيروز نشده است.

به گزارش فارس، در اين ميان سهم آبي‌پوشان از 12 گلي که در ديدارهاي رو در روي استقلال - نفت تهران به ثمر رسيده 10 گل و سهم نفت تهران هم 2 گل است تا به اين ترتيب علاقمندان به فوتبال فردا در انتظار به ثمر رسيدن گل شماره 13 در اين ديدار باشند.

در اين بين نفت تهران از فصل دهم رقابت‌ها، وارد ليگ برتر شده است تا به اين ترتيب در تاريخچه ديدارهاي استقلال - نفت تهران در 9 فصل ابتدايي ليگ برتر خبري از بازي‌‌هاي اين دو تيم نباشد.

هر پنج بازي گذشته اين دو تيم همواره در ورزشگاه آزادي تهران برگزار شده تا بر همين اساس خيلي نتوان روي بازي‌هاي برگشت آنها تمرکز کرده و آمار بازي‌هاي برگشت را به تفکيک از مجموع بازي‌ها، محاسبه کرد.

برتري 3 بر يک استقلال مقابل نفت به عنوان پرگل‌ترين ديدار و برتري 3 بر صفر آبي‌ها هم به عنوان مقتدرانه‌ترين برتري در تاريخچه رويارويي‌هاي اين دو تيم به ثبت رسيده است.

نکته قابل توجه در بازي فردا اينکه استقلال در صورت برتري مقابل نفت تهران و با تساوي ديدار سپاهان و تراکتورسازي، يک گام بلند به سوي قهرماني برخواهد داشت.

تقابل امير قلعه‌نويي و منصور ابراهيم‌زاده، سرمربيان دو تيم در حالي که اين دو در گذشته در تيم ملي با يکديگر همکار بودند، از ديگر نکات قابل توجه اين ديدار محسوب مي‌شود.

استقلال در پايان هفته بيست و نهم با 59 امتياز صدرنشين است و نفت هم با 47 امتياز در مکان پنجم جدول قرار دارد.

*نتايج کامل تمام ديدارهاي استقلال - نفت تهران در ادوار ليگ برتر :

فصل دهم ليگ برتر:

دور رفت: استقلال صفر - نفت صفر

دور برگشت: استقلال 3 - نفت يک

فصل يازدهم ليگ برتر:

دور رفت: استقلال 2 - نفت صفر

دور برگشت: استقلال 3 - نفت صفر

فصل دوازدهم ليگ برتر:

دور رفت: استقلال 2 - نفت يک

دور برگشت: استقلال ؟ - نفت ؟

*گزارش بازي رفت دو تيم در فصل دوازدهم ليگ برتر:

«صعود استقلال به رده دوم با مهار نفت 9 نفره»

در ادامه هفته سيزدهم ليگ برتر استقلال از ساعت 18 چهارم آبان‌ماه سال جاري در ورزشگاه آزادي و در حضور حدود 5 هزار به مصاف نفت تهران رفت و با نتيجه 2 بر يک به برتري رسيد.

يعقوب کريمي در دقيقه 15 براي نفت تهران گلزني کرد و ساموئل در دقيقه 21 و آرش برهاني در دقيقه 52 گل‌هاي استقلال را به ثمر رساندند.

آبي پوشان تهراني با اين برد 22 امتيازي شدند و به رده دوم جدول صعود کردند. استقلال يک بازي از تراکتورسازي صدرنشين کمتر دارد. نفت تهران هم با 21 امتياز به رده سوم سقوط کرد.

محسن قهرماني داور مسابقه به سيدايمان موسوي از نفت و هاشم بيک‌زاده، سياوش اکبرپور و ميثم بائو از استقلال کارت زرد نشان داد.

داور مسابقه همچنين در دقيقه 80 وريا غفوري و يعقوب کريمي از نفت را با کارت قرمز مستقيم اخراج کرد تا نفت در 10 دقيقه پاياني با 9 بازيکن به کار ادامه دهد.

ترکيب استقلال:

سيدمهدي رحمتي، پژمان منتظري، خسرو حيدري، جي لويد ساموئل، حنيف عمران‌زاده، هاشم بيک‌زاده(از دقيقه 83 اميرحسين صادقي)، جواد نکونام، علي حمودي، سيدميثم حسيني(از دقيقه 46 ميثم بائو)، سياوش اکبرپور(از دقيقه 86 سيدامين منوچهري) و آرش برهاني

سرمربي: امير قلعه‌نويي

ترکيب نفت تهران:

سوشا مکاني، وريا غفوري، هادي شکوري، احمد آل‌نعمه، وحيد حمدي‌نژاد، عليرضا عزت‌کرامت، يعقوب کريمي، رحيم زهيوي، مگنو باتيستا، مصطفي سيفي(از دقيقه 76 حسين اماميان)، سيدايمان موسوي( از دقيقه 84 ميثم آقابابايي)

سرمربي: منصور ابراهيم‌زاده



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ