قوانين نقل و انتقالات بازيکنان (بخش اول)
تاريخ : سه شنبه 29 اسفند 1391برچسب:, | 11:45 | نویسنده : Amir

پيش نويس نهايي قانون نقل و انتقالات که براساس توافق با سازمان ليگ حرفه اي فوتبال ايران توسط اتحاديه فوتبال ايران مطابق با الزامات لازم الاجراي فيفا تهيه شده است، تدوين شد .

پيشنويس اين قوانين براي مطالعه باشگاهها ارائه شده تا توسط باشگاه ها مطالعه شود . همچنين نسخه اي هم براي ورزش سه ارسال شد که در چند بخش ارائه شده است :

از کليه کارشناسان و صاحب نظران دعوت شده که نقطه نظرات خود را تا 10 فروردين ماه جهت جمع بندي نهايي به دبيرخانه اتحاديه فوتبال از طريق شماره تلفن 88606707 ارائه کنند .



فصل اول – چشم انداز

ماده 1: اهداف و اصول

1.1 - اين قوانين به استناد ماده 6 اساسنامه فدراسيون فوتبال جمهوري اسلامي ايران و مطابق با اصول تصريح شده در اساسنامه ومقررات فدراسيون بين المللي فوتبال FIFA)) با هدف تعيين وضعيت بازيکنان، صلاحيت آن‌ها براي حضور در فوتبال سازماندهي شده، چگونگي نقل و انتقال بازيکنان، فسخ قرارداد با علت موجه، حل و اختلاف بين بازيکنان و باشگاهها و پيش بيني سيستمي براي پاداش به باشگاههايي که بر آموزش و تربيت بازيکنان جوان سرمايه گذاري مي کنند، تدوين شده است.

1.2 - اصول عمده حاکم براين مقررات شامل:

• پيش بيني راههاي مناسب به منظور حفظ ثبات قراردادي؛ احترام لازم به قواعد الزامي و توافق نامه هاي مذاکرات دسته جمعي؛

• اصلي که قراردادها بايد محترم شمرده شوند؛

• اصلي که قراردادها توسط طرفين قرارداد ممکن است در جايي که "دليل موجه اي" وجود داشته باشد بدون عواقب فسخ شوند؛

• اصلي که قراردادها مي توانند توسط بازيکنان حرفه اي در صورت وجود "دليل موجه ورزشي" فسخ شوند؛

• اصلي که قراردادها نمي توانند درطول يک فصل فسخ شوند؛

• اصلي که در صورت فسخ قرارداد بدون دليل موجه، بايد غرامت پرداخت شود و چنين غرامتي مي تواند در قرارداد قيد شود؛

• اصلي که در صورت فسخ قرارداد بدون دليل موجه، جرائم ورزشي بايد برطرف نقض کننده قرارداد تحميل شود.

1.3 - اين مقررات همچنين حاکم بر آزاد سازي بازيکنان براي تيم هاي ملي و واجد شرايط بودن بازيکنان براي بازي در چنين تيمهايي بر اساس مقررات پيوست 1 مي باشد. اين مقررات براي فدراسيون ها و هم باشگاه ها لازم الاجرا مي باشند.



فصل دوم - وضعيت بازيکنان

ماده 2: تعيين وضعيت بازيکنان – بازيکن حرفه اي و آماتور

2.1 - بازيکناني که در فوتبال سازمان يافته مشارکت مي کنند يا آماتور هستند و يا حرفه اي.

2.2- يک بازيکن حرفه اي بازيکني است که داراي قرارداد کتبي با يک باشگاه بوده و به وي مبالغ بيشتري بابت فعاليت هاي فوتبالي اش نسبت به هزينه هايي که به طور مؤثري تقبل مي کند پرداخت مي شود. ساير بازيکنان صرفنظر از وجود يا عدم قرارداد به عنوان بازيکن آماتور در نظر گرفته مي شوند.

ماده 3: کسب مجدد وضعيت آماتور

3.1 - بازيکني که به عنوان يک بازيکن حرفه اي ثبت شده، نمي تواند دوباره به عنوان يک بازيکن آماتور ثبت شود مگر آنکه حداقل 30 روز از آخرين مسابقه او به عنوان بازيکن حرفه اي گذشته باشد.

3.2 - پس از کسب مجدد وضعيت آماتور هيچگونه مزايايي به بازيکن پرداخت نخواهد شد. اگر يک بازيکن ظرف 30 ماه از ثبت نام به عنوان يک آماتور مجدداً به عنوان بازيکني حرفه اي ثبت شود، باشگاه جديد بايد هزينه تعليم وي را به باشگاه سابق پرداخت نمايد.

ماده 4: خاتمه فعاليت

4.1- بازيکنان حرفه اي که دوره کاري خود را با انقضا قرارداد خاتمه داده و بازيکنان آماتوري که فعاليت خود را خاتمه ميدهند، بايد در فدراسيون باشگاه آخرشان به مدت 30 ماه همچنان ثبت نام شده باقي بمانند.

4.2- اين دوره زماني از آخرين مسابقه ايي که بازيکن در يک مسابقه رسمي باشگاه حضور داشته، شروع خواهد شد.

ماده 5 : بازيکن آزاد

بازيکني است که تحت قرارداد هيچ باشگاه داخلي يا خارجي نبوده باشد يا اين که قراردادش به پايان رسيده و يا به طور منصفانه فسخ گرديده و يا با رأي اتاق حل اختلاف باطل شده باشد.

ماده 6: بازيکن تحت قرارداد

هر بازيکني که با يکي از باشگاه‌هاي داخل در سطح کشور يا خارج از کشور قرارداد معتبر داشته باشد، بازيکن تحت قرارداد خوانده مي‌شود.

ماده 7: قرض دادن بازيکنان حرفه اي

7.1 – تنها يک بازيکن حرفه اي ممکن است به باشگاه ديگري بر مبناي قرارداد کتبي بين وي و باشگاه هاي مربوطه انتقال قرضي يابد. چنين انتقال هاي قرضي تابع همان قوانين در خصوص انتقال بازيکنان بوده و شامل مقررات در مورد حق تعليم و مکانيسم همبستگي نيزمي باشند.

7.2 - انتقال موقت به معني انتقال (مدت‌دار) يک بازيکن به شرط زير است:

7.2.1 - انتقال موقت بين کليه باشگاه ها مجاز بوده و حداقل مدت انتقال قرضي ميبايستي فاصله زماني بين دو دوره نقل و انتقالات باشد و حداکثر آن 5 سال مي باشد. مدت انتقال بخشي از مدت قرارداد اصلي بازيکن با باشگاه انتقال دهنده محسوب مي‌شود.

7.1.2 - تقاضاي ثبت انتقال موقت بايد در فرم‌هاي مربوطه توسط باشگاه خواهان به صورت مکتوب جهت بررسي و اظهار نظر به سازمان ليگ ارائه گردد.

7.1.3 - باشگاهي که يک بازيکن را بر مبناي انتقال قرضي پذيرفته حق انتقال وي را به باشگاه سوم بدون اجازه کتبي از باشگاهي که بازيکن را به وي قرض داده است را ندارد.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ