تاريخ : سه شنبه 7 خرداد 1392برچسب:, | 13:20 | نویسنده : Amir

رييس کميته‌ تدوين مقررات فدراسيون فوتبال ، گفت: اگر ايران از امارات شکايت کند، فيفا طبق اساسنامه اش امارات را مجازات مي‌کند.


هوشنگ نصيرزاده درباره اقدام ضد ايراني فدراسيون فوتبال امارات در نامگذاري ليگ فوتبال اين کشور به عنوان جعلي "خليج ع ر ب ي" ، اظهار کرد: طبق ماده "سه" اساسنامه فيفا، هر گونه تبعيض نژادي، قومي، جنسيتي، زباني و مسائل سياسي به شدت ممنوع است و اين رفتارها قابل مجازات، تعليق و اخراج است. حرکت فدراسيون فوتبال امارات مصداق تبعيض نژادي و حرکتي سياسي است، چون از نامي استفاده مي‌کند که وجود خارجي نداشته و ندارد.

* فدراسيون از اماراتي‌ها شکايت کند

به گزارش ايسنا ، وي ادامه داد: همان طور که در بخشنامه سازمان ملل هم عنوان شده است، "خليج فارس" نامي است که همه جا بايد مورد استفاده قرار گيرد بنابراين اگر فدراسيون فوتبال ايران از اماراتي‌ها شکايت کند، فيفا قطعا عکس العمل نشان مي‌دهد و با امارات برخورد مي‌کند.

* تغييرات وسيع در قراردادها

رييس کميته‌ تدوين مقررات فدراسيون فوتبال در ادامه به تشريح تغييرات وسيع در قراردادهاي بازيکنان پرداخت: قراردادها پيش از اين کاملا به سود بازيکنان بسته مي‌شد و اگر بازيکني رفتار بد يا ناهنجار هم داشت، اساسي براي اخراجش به حساب نمي‌آمد، ولي اکنون ماجرا فرق کرده و در صورت بروز چين رفتاري بلافاصله امکان فسخ قرارداد وجود دارد.

* بيمه بازيکنان جلوي تمارض آنها را مي‌گيرد

نصيرزاده همچنين از اجباري شدن بيمه بازيکنان خبر داد و اظهار کرد: از اين پس بازيکنان بايد خود را بيمه کنند، چون در صورت مصدوميت، باشگاه هيچ هزينه اي را تقبل نمي‌کند و بازيکن با بيمه طرف است. به اين ترتيب ديگر هيچ بازيکني دست به تمارض نمي زند.

* کارگزاران بايد قرارداد را امضا کنند

وي ادامه داد: پيش از اين کارگزاران کاري به باشگاه‌ها نداشتند، ولي حالا ديگر ناچار هستند که پاي قرارداد بازيکنان را امضا کنند.

* بازيکن سالاري از بين رفته است

رييس کميته‌ تدوين مقررات فدراسيون فوتبال در توضيح پاره‌اي ديگر از تغييرات قراردادها، گفت: بسياري از مسائل مربوط به قراردادها بر اساس استاندارد فيفا به روز شده‌اند. از جمله اين که اگر بازيکن عليه تشکيلات باشگاهي‌اش مصاحبه کند، درگيري فيزيکي داشته باشد يا بيش از سه ماه مصدوم باشد، باشگاه مي‌تواند قراردادش را فسخ کند، به اين ترتيب ديگر بازيکن سالاري از بين مي‌رود.

* دست واسطه‌ها کوتاه شده است

نصيرزاده در ادامه با بيان اين که دخالت واسطه‌ها در قراردادها باعث اتلاف وقت مي‌شد، اظهار کرد: اکنون ديگر قراردادها در هيات‌هاي استاني ثبت نمي‌شوند تا مسائل سريع‌تر انجام شوند. بازيکن به محض اين که قراردادش را – که در سربرگ باشگاه تنظيم شده است – امضا مي‌کند مي تواند بگويد که قرارداد بسته و ديگر نيازي نيست که آن را در هيات فوتبال استان ثبت کند.

* ديگر چيزي به نام " قرارداد داخلي " وجود ندارد

وي ادامه داد: ديگر در قراردادها چيزي به نام فرم "الف" و فرم فدراسيون و مانند آن نداريم و در اصل "قرارداد داخلي " ديگر معنايي ندارد.

* بازيکن هم مي‌تواند قراردادش را فسخ کند!

نصيرزاده همچنين گفت: اگر بازيکن در هر نيم فصل 30 درصد قراردادش را نگرفته باشد يا در کمتر از 10 درصد مسابقات يک فصل بازي کند، مي‌تواند قراردادش را يک طرفه فسخ کند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ