توپ طلاي 2012 به چه کسي مي‌رسد؟
تاريخ : دو شنبه 18 دی 1391برچسب:, | 12:12 | نویسنده : Amir

بهترين بازيکن سال 2012 دنيا درحالي امشب از بين سه نامزد نهايي اين عنوان انتخاب مي‌شود که شانس ليونل مسي، ستاره آرژانتيني تيم بارسلونا بسيار بيشتر از ساير نامزدها به نظر مي‌رسد.

مسي که در سال 2012 در مجموع 91 گل به ثمر رسانده، در صورتي که انتخاب شود براي چهارمين بار جايزه توپ طلاي فيفا را دريافت خواهد کرد و از بازيکناني مثل زين‌الدين زيدان و رونالدو برزيلي که هر کدام سه بار به عنوان بهترين بازيکن سال جهان انتخاب شده‌اند، سبقت خواهد گرفت.

مهاجم آرژانتيني و افسانه‌اي بارسلونا در سال 2012 موفق شد 91 گل به ثمر برساند و رکورد 40 ساله "گرد مولر" آلماني را بشکند. ‌هرچند که خودش بر اين باور است رکورد گلزني، زماني اهميت دارد که وي بتواند با توسل به آنها قهرمان لاليگا و ليگ قهرمانان اروپا شود.

مراسم اهداي جايزه توپ طلاي فيفا از سال 1956 تحت عنوان جايزه بهترين بازيکن سال اروپا آغاز شد. درآن زمان اين جايزه به بهترين بازيکن سال اروپا داده مي‌شد و ميشل پلاتيني، يوهان کرويف و مارکو فان باستن بازيکناني بودند که هر کدام سه بار آن را به‌ دست آوردند. انتخاب مسي احتمالا بار ديگر بحث‌هايي را در مورد مقايسه او با بازيکنان اسطوره‌اي مثل په له وديه گو مارادونا را به راه خواهد انداخت. بازيکناني که پيش از شروع اهداي جايزه بهترين بازيکن سال جهان توسط فيفا فوتبال را کنار گذاشته بودند.

حال به نظر مي‌رسد ليونل مسي به واسطه سال رويايي که پشت سر گذاشته رقيب سرسختي را براي کسب اين جايزه در کنار خود نمي‌بيند. آندرس ايني‌يستا در جريان مسابقات يورو 2012 و قهرماني تيم اسپانيا خوش درخشيد و رونالدو عملکرد درخشاني در جريان قهرماني رئال مادريد در ليگ اسپانيا داشت. او سپس پرتغال را به نيمه نهايي رقابت‌هاي يورو 2012 رساند. رونالدو در سال 2008 به عنوان بهترين بازيکن سال جهان انتخاب شد و دو بار در انتخاب بهترين بازيکن سال جهان بعد از مسي نفر دوم شده است. نفرات برتر را گروهي از مربيان و کاپيتان‌هاي تيم‌هاي ملي فوتبال جهان و همچنين تعدادي از روزنامه‌نگاران منتخب انتخاب کرده‌اند. رأي‌گيري از اين افراد براي نامزدهاي نهايي در ماه نوامبر انجام شد؛ زماني که مسي هنوز نتوانسته بود به رکورد 85 گل زده گرد مولر‌ در يک سال دست پيدا کند.

مسي در يک سال گذشته در مجموع 79 گل براي بارسلونا و 12گل براي آرژانتين به ثمر رسانده درحالي‌که رونالدو تنها 46 بار براي رئال مادريد توپ را از خط دروازه‌ها عبور داد است. شايد اگر پرتغال به قهرماني در يورو 2012 مي‌رسيد، شانس رونالدو هم براي دريافت جايزه توپ طلا افزايش مي‌يافت، اما اين تيم در نيمه نهايي مغلوب اسپانيا شد. نزديک‌ترين رقيب مسي براي کسب جايزه بهترين بازيکن جهان هنوز اميد خود را از اينکه اين‌بار بتواند توپ طلا را به خانه ببرد از دست نداده و مي‌گويد: «آنهايي که مرا مي‌شناسند، مي‌دانند چه قدر راستگو هستم. بنابراين دروغ نمي‌گويم و اقرار مي‌کنم که دوست دارم برنده توپ طلا شوم.»

ضمنا يکي ديگر از قسمت‌هاي جذاب مراسم امشب به انتخاب بهترين مربي سال 2012 مربوط مي‌شود. ويسنته دل بوسکه، سرمربي تيم ملي اسپانيا به همراه خوزه مورينيو، سرمربي رئال مادريد و پپ گوارديولا، سرمربي سابق بارسلونا براي کسب اين جايزه نامزد شده‌اند.

در بخش انتخاب زننده زيباترين گل سال با نام جايزه پوشکاش، نيمار‌ برزيلي به خاطر گلي که براي سانتوس در بازي با اينترناسيونال زد، نامزد شده است. رادامل فالکائو کلمبيايي براي گلي که درجريان ديدار اتلتيکو مادريد در مقابل آمريکا دي مالي زد و ميروسلاو استاچ از تيم فنرباغچه به خاطر گلي که در برابر گنسلريرليگي به ثمر رساند، دو نامزد ديگر اين جايزه هستند. در بخش زنان بهترين بازيکن سال نيز احتمال مي‌رود تيم آمريکا بعد از قهرماني در المپيک لندن بيشترين جوايز را به خود اختصاص دهد. در اين بخش ابي وامباخ و الکس مورگان با برنده پنج دوره يعني مارتا برزيلي رقابت مي‌کنند.

در ضمن پياسانديج نيز شانس نخست دريافت بهترين مربي تيم زنان است. رقباي او نوريو ساساکي از تيم ژاپن نايب قهرمان المپيک لندن و برونو بيني از تيم فرانسه هستند. بهترين‌هاي فوتبال جهان در سال 2012 امشب درحالي روي سن مي‌روند که به گفته رئيس فيفا کسب اين جايزه براي بازيکنان شاغل در خارج از اروپا سخت است، چراکه آنها به اندازه تيم‌هاي مطرح اروپايي در ديد راي‌دهندگان نيستند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ