بررسي حريف استقلال در ليگ قهرمانان آسيا
تاريخ : جمعه 31 خرداد 1392برچسب:, | 9:59 | نویسنده : Amir

حريف تايلندي استقلال در مرحله يک‌چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا را نبايد رقيبي آسان قلمداد کرد و اين تيم برخلاف نتايجي که کسب کرده تيمي خطرناک است.


روز گذشته مراسم قرعه‌کشي مرحله يک چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا (پنجشنبه) در مقر کنفدراسيون فوتبال آسيا در کوالالامپور مالزي برگزار شد و 8 تيم حاضر در اين مرحله حريفان خود را شناختند.

 بر اين اساس استقلال ايران در اين مرحله بايد به مصاف بوريرام يونايتد تايلند برود.

حريفي که در ظاهر تيمي آسان قلمداد مي‌شود؛ اما با دقت در نتايجي که اين تيم بدست آورده مشخص مي‌شود که تيمي سرسخت است و امتياز گرفتن از آن چندان که به نظر مي‌رسد آسان نيست.

بوريرام کار خود را در ليگ قهرمانان آسيا از مرحله پلي‌آف شروع کرد.

موانگ تونگ تيم اول تايلند بود که به طور مستقيم راهي مرحله گروهي ليگ قهرمانان شده بود و بوريرام با وجود اختلاف 30 امتيازي نسبت به اين تيم با قرار گرفتن در رده چهارم ليگ تايلند به پلي‌‌آف ليگ قهرمانان رسيد تا در اين مرحله پس از تساوي بدون گل در وقت‌هاي معمول بازي در ضربات پنالتي با شکست برسيبن رور استراليا به مرحله گروهي برسد.

بوريرام در مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا در گروه E قرار داشت و از 6 ديداري که برگزار کرد تنها با يک برد به عنوان تيم دوم راهي مرحله حذفي شد و در مقابل اولين نماينده تايلند و تيم قدرتمندتر (موانگ تونگ) با قعرنشيني و تنها کسب يک امتياز در گروه F از گردونه مسابقات حذف شد.

بوريرام در مرحله گروهي رقابت‌ها 4 تساوي مقابل تيم‌هاي قدرتمند سئول کره و وگالتا سنداي ژاپن در دو ديدار رفت و برگشت کسب کرد و يک شکست و يک پيروزي خود را با نتايج مشابه 2 بر صفر مقابل جيانگسو چين بدست آورد.

اين تيم تايلندي با کسب 7 امتياز و هم‌امتياز با تيم جيانگسو چين، تنها به دليل تفاضل گل بهتر راهي مرحله حذفي شد.

بوريرام در مرحله گروهي موفق شد در مجموع 6 بار دروازه حريفان را باز کند و در نقطه مقابل 6 بار هم دروازه خود را بازشده ديد.

*حذف ناباورانه بنيادکار بدست بوريرام

در مرحله يک‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان بوريرام به عنوان تيم دوم گروه E به مصاف بنيادکار تيم صدرنشين گروه G رفت و در ديدار رفت در تايلند با نتيجه 2 بر يک پيروز شد و در ديدار برگشت در شرايطي که اکثر کارشناسان پيروزي بنيادکار را پيش‌بيني مي‌کردند اين ديدار با تساوي بدون گل به پايان رسيد تا نماينده تايلند به جمع 8 تيم برتر آسيا راه يابد.

*سه اسپانيايي و يک ژاپني بازيکنان اصلي بوريرام

استخوان‌بندي تيم بوريرام را بيشتر بازيکنان تايلندي تشکيل مي‌دهند؛ اما حضور سه بازيکن اسپانيايي و يک بازيکن ژاپني بر قدرت اين تيم افزوده است.

اوسمار مدافع اسپانيايي و 25 ساله بوريرام يکي از بازيکنان گلزن اين تيم به شمار مي‌رود و در اين مسابقات 2 گل را وارد دروازه حريفان کرده است.

اين بازيکن 192 سانتي‌متري فصل گذشته از تيم راسينگ سانتاندر اسپانيا راهي بوريرام شد و نقش مهمي در موفقيت‌هاي اين تيم داشته است.

ديگر بازيکن اسپانيايي اين تيم کارملو گونزالس است که در ميانه ميدان به بازي مي‌پردازد.

اين هافبک 29 ساله سال گذشته از اسپورتينگ گيخون راهي تايلند شد تا در اين تيم توپ بزند.

کارملو با وجود بازي در خط مياني گل‌هاي فراواني را براي تيمش به ثمر رسانده و در 13 بازي ليگ 13 بار دروازه حريفان را گشوده است.

ديگر اسپانيايي بوريرام، خاوير پاتينو است که با وجود مليت فيليپيني در اسپانيا بدنيا آمده و از تيم خرز اسپانيا به تيم تايلندي پيوسته است.

هيرانو بازيکن ژاپني يکي ديگر از خارجي‌هاي اين تيم تايلندي است. اين مهاجم 25 ساله فصل گذشته در ليگ دسته دوم ژاپن (جي‌ليگ دو) حضور داشت و ابتداي اين فصل راهي بوريرام شده است.

هدايت اين تيم هم بر عهده اسکات جوزف کوپر انگليسي است که از ماه مي (ارديبهشت‌ 92) هدايت اين تيم را برعهده گرفته و جانشين بوسپاکوم مربي تايلندي و سابق اين تيم شده است.

بوريرام بر خلاف فصل گذشته که در جايگاه چهارم ليگ تايلند قرار گرفت. در اين فصل در صدر ليگ برتر تايلند قرار دارد و در 14 بازي که در ليگ انجام داده موفق به کسب 11 پيروزي و 3 تساوي شده و هيچ شکستي را در کارنامه خود نمي‌بيند.

برترين گلزن ليگ برتر تايلند کارملو هافبک اسپانيايي است که موفق شده در 13 بازي که به ميدان رفته 13 گل به ثمر برساند. پس از او ديگر بازيکن اسپانيايي (مليت فيليپيني) بوريرام، پاتينو 10 گل به ثمر رسانده است.

نماينده تايلند در ظاهر تيم چندان قدرتمندي به حساب نمي‌‌آيد؛ اما با مرور نتايجي که اين تيم به خصوص پس از حضور سرمربي انگليسي در راس کادرفني کسب کرده نشان مي‌دهد که حريفي سرسخت براي استقلال خواهد بود و به نوعي گرگي در لباس ميش است.

البته با توجه به توانايي استقلال و در صورت حفظ ستارگان اصلي خود مي‌توان به صعود نماينده کشورمان به مرحله نيمه‌نهايي اميدوار بود و اين تيم را در جمع 4 تيم برتر آسيا ديد.

در صورت صعود استقلال به نيمه‌نهايي، بايد منتظر نتيجه ديدار الاهلي عربستان و سئول کره‌جنوبي بود که برنده اين ديدار حريف نماينده کشورمان خواهد بود.

استقلال در مصاف با بوريرام تايلند در ديدار رفت در ورزشگاه 100 هزار نفري آزادي از اين تيم پذيرايي خواهد کرد و در ديدار برگشت در ورزشگاه 24 هزار نفري تاندر کستل شهر بوريرام به ميدان مي‌رود.

ديدار رفت مرحله يک‌چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا 30 مردادماه و ديدار برگشت 27 شهريورماه برگزار مي‌شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ