لیست بیست سرمربی بر‌تر جهان + عکس
تاريخ : شنبه 1 تير 1392برچسب:, | 12:37 | نویسنده : Amir

بعد از بازنشسته شدن الکس فرگوسن از مربي گري تيم منچستر يونايتد حال مي توان ليستي ارائه کرد که در صدر آن اختلاف نظر کمتر باشد.
لیست بیست سرمربی بر‌تر جهان + عکس
بيست نفر اول مربيان جهان در حال حاضر چه کساني هستند و مهم تر از آن شماره يک در مربي گري به چه کسي تعلق دارد؟

 

بعد از بازنشسته شدن الکس فرگوسن از مربي گري تيم منچستر يونايتد حال مي توان ليستي ارائه کرد که در صدر آن اختلاف نظر کمتر باشد. مربيان در ليست ما بر اساس عملکرد و افتخاراتي که در شرايط مختلف کسب کرده اند طبقه بندي شده اند.

 

20.لوسيانو اسپالتي

 

لوسيانو اسپالتي در حال حاضر سر مربي گري تيم زنيت سنپترزبورگ را بر عهده دارد اما بسياري معتقدند جايگاه او در سطح اول اروپا است. وي به خاطر ايده شماره نه كاذب معروف است. وي اين ايده را با فرانچسکو توتي در تيم رم به جهان نشان داد و بسياري از بازي کردن اين بازيکن در پست نه كاذب بسيار لذت بردند. اين مربي افتخاراتي هم با تيم رم کسب کرده اما با توجه به قرارداد او که سه فصل ديگر از آن باقي مانده پيش بيني نمي شود که به زودي به خانه باز گردد.

 

 19.آندره ويلاس بوآس

 

اين مربي با عملکردش در اين فصل به هواداران تاتنهام نشان داد که ناکامي او در چلسي تنها يک اتفاق بوده. اگرچه وي باز هم موفق نشد عنواني کسب کند يا حتي تيم خود را به ليگ قهرمانان اروپا بفرستد اما در تمام طول فصل تيمي قدرتمند به نمايش گداشت و در رقابت با اصلي ترين رقيب خود يعني آرسنال خوب ظاهر شد و اين به او فرصتي خواهد داد تا در فصل جديد خود را بهتر به نمايش بگذارد.

 

18.مارسلو بيلسا

 

روزي که اين مربي از فوتبال کناره گيري کند بدون شک يکي از روز هاي ناراحت کننده در فوتبال خواهد بود. ايده هاي عجيب و غريب وي از نگاه بسياري جالب و تماشاگر پسند است. وي در سال 2004 موفق شد تيم ملي آرژانتين را به مدال طلاي المپيک برساند اما بعد از آن در کسب عنوان نا موفق بوده . چيزي که بدون شک بر همه ما روشن است اين است که او هواداران مخصوص و بسياري دارد که از شيوه اين مربي در هدايت شاگردانش در زمين بسيار لذت مي برند.

 

 17. آنتونيو کونته

 

اين مربي در همين فصل موفق شد تيم يوونتوس را با اقتدار به قهرماني سري آ ايتاليا برساند. وي سال گذشته سوپر کاپ را هم فتح کرد و با داشتن رکورد 49 بازي متوالي بدون شکست بدون شک جايي درليست بهترين مربيان دنيا براي خود يافته است. وي در اين فصل نتوانست نمايش خوبي در ليگ قهرمانان اروپا داشته باشد اما بسياري از کارشناسان معتقدند وي با درس گرفتن از اشتباهاتش در اين فصل مي تواند در فصل آينده تيمي مدعي را به اين مسابقات بياورد.

 

 16.ميرسئا لوسسکو

 

زماني که اين مربي به تيم شاختار دونتسک پيوست هيچ کس انتظار نداشت وي بيش از دو فصل در اين تيم باقي بماند زيرا وي تا آن روز در 11 تيم مربي گري کرده بود اما هرگز موفق نبود . اما حال با گذشت نه سال از سال 2004 که وي به اين تيم پيوسته مي گذرد و او در اين مدت هفت بار عنوان ليگ ، پنج کاپ جام حذفي ، چهار عنوان سوپر کاپ و يک عنوان کاپ يوفا را در اين تيم اوکرايني در کارنامه خود دارد. وي که اصليت رومانيايي دارد در اوکراين محبوبيتي فراتر از تصور پيدا کرده و بسياري تيم ها در ليگ اوکراين و کشور خودش روماني خواهان به کار گيري وي هستند.

 

15.فاتح تريم

 

اين مربي که در حال حاضر سرمربي گري تيم گالاتاسراي را بر عهده دارد در ميان تعجب همگان تيمش را تا مرحله يک چهارم نهايي در ليگ قهرمانان اروپا بالا آورد و با شکست دادن رئال مادريد در ورزشگاه خانگي اين تيم در ترکيه نشان داد که مي تواند در آينده چه با همين تيم و چه با تيم ديگري که در اروپا در اختيار او قرار خواهند داد عملکردي خوب داشته باشد. وي در رقابت هاي يورو 2008 تيم ملي ترکيه را تا چهار تيم برتر اروپا بالا آورد و اين هم نشانه ديگري از اقتدار اين مربي در مديريت کردن شاگردانش است.

 

14.مانوئل پلگريني

 

پلگريني با عملکرد بسيار خوبي که با تيم هاي مالاگا و ويارئال داشت توانايي هاي خود را در امر مربي گري نشان داده است . شايد نقطه سياه او در مربي گري زمانش در رئال مادريد باشد که البته مقصر پرس بود که در حرکتي اشتباه گالاکتيکوس را به خدمت گرفت.به اعتقاد بسياري وي بالاخره باشگاه خود را پيدا کرده و از فصل بعد در منچستر سيتي مي تواند توانايي هاي خود را با بازيکناني به مراتب سطح بالاتر به دنيا نشان دهد.

 

13.يورگن کلوپ

 

اين مربي تيمش را در فصل گذشته به فينال ليگ قهرمانان اروپا رساند ؛ با اينکه دورتموند در فينال عنوان را به بايرن مونيخ واگذار کرد اما رابطه او با بازيکنانش در دورتمند و حمايتي که در همه شرايط از تيمش کرد وي را به مربي خاص و دوست داشتني تبديل کرده است. با اينکه حس رقابت در او لحظه اي از بين نمي رود اما وي  بار ها در مصاحبه هايش نشان داده که شخصي بسيار محترم و دوست بسيار خوبي براي بازيکنانش است. وي بعد از حضور چهار ساله اش در دورتموند اين تيم را در بوندس ليگا به يک مدعي تبديل کرده و با به دست آوردن دو عنوان اين ليگ ، يک جام حذفي و يک فينال ليگ قهرمانان از نگاه بسياري عملکردي قابل قبول داشته است.

 

12.لوييز فيليپه اسکولاري

 

اين مربي تيم ملي برزيل را در سال 2002 به قهرماني جهان رساند و حال بار ديگر مربي گري اين تيم را بر عهده گرفته و همه هواداران اين تيم انتظار دارند که وي دوباره به اين عنوان دست پيدا کند.

 

11. گاس هيدينگ

 

اين مربي هلندي در مدت حضورش در ليگ کشورش موفق شد شش بار عنوان ليگ را کسب کند و ديگر افتخار اين مربي قهرماني در يورو اروپا سال 1988 است. از طرفي وي تنها مربي موقتي در تاريخ چلسي بوده که بازيکنان اين تيم دوست داشتند وي براي هدايت آن ها بماند. اخيرا باشگاه پاري سن ژرمن علاقه خود را براي به کار گيري او اعلام کرده است.

 

 10. آرسن ونگر

 

اين مربي در ليگ هاي ژاپن ، فرانسه و انگليس موفق به کسب عنوان قهرماني شده و در مدت حضورش در آرسنال موفقيت هاي قابل قبولي داشته است. وي از سال 1996 سر مربي گري اين تيم را بر عهده دارد و باعث شده تا هواداران تيم آرسنال را "دست نيافتني ها " بنامند.

 

9.کارلو آنچلوتي

 

اين مربي که بسيار کم حاشيه است موفق شده با تيم هاي چلسي ، آث ميلان ، پاري سن ژرمن عنوان هاي سه ليگ مختلف را کسب کند و البته در دورانش در ميلان کسب دو عنوان قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا را هم در کارنامه خود ثبت کرده است. وي در حال حاضر در حال انتقال به تيم رئال مادريد است و بدون شک حضور اين مربي جذابيت دوباره به لاليگا خواهد بخشيد.

 

 8. رافا بنيتز

 

بنيتز در مدت حضورش در ليورپول بسيار پر طرفدار بود ولي در سال آخر حضورش شانس با او يار نبود و به خاطر عملکرد ضعيفش اين تيم را ترک کرد. وي در سال 2005 قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا را با ليورپول تجربه کرد و در اين فصل به عنوان سر مربي موقت تيم چلسي موفق شد آن ها را به قهرماني ليگ اروپا برساند. او در حال حاضر سر مربي گري تيم ناپولي را بر عهده گرفته و انتظار مي رود در فصل آينده اين تيم را يک قدم ديگر در حرفه اي شدن جلو ببرد.

 

7. مارچلو ليپي

 

 ليپي در حال حاضر در ليگ چين سر مربي تيم گوانژو اورگرانده است ولي اين باعث نمي شود کسي قهرماني اين مربي را در سال 2006 با تيم ملي ايتاليا در جام جهاني فراموش کند. وي در ليگ چين تا به اينجا يک عنوان ليگ و يک عنوان جام حذفي به دست آورده و اين افتخارات را به پنج جامي که در سري آ با يوونتوس کسب کرده اضافه کرده است. وي با تيم يوونتوس در سال 2006 موفق شد در فينال ليگ قهرمانان تيم آژاکس آمستردام را شکست داده و ليگ قهرمانان اروپا را فتح کند.

 

6. لوييز فن گال

 

بدون شک اين مربي يکي از پر افتخار ترين مربي هاي تاريخ فوتبال است. وي در چهار کشور مختلف  با تيم هاي آز آلکامار ، بارسلونا ، بايرن مونيخ و آژاکس عنوان هاي خانگي زيادي کسب کرده و در سال 1995 هم به قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا رسيده است. وي در حال حاضر قصد دارد دوباره تيم ملي هلند را در راه خود به جام جهاني همراهي کند.

 

5. اوتمار هيتزفيلد

 

اين مربي پنج سال است که با مربي گري کردن در سوييس خود را پنهان مي کند و وقتي صحبت از بهترين ها به ميان مي آيد نام او کمتر شنيده مي شود اما ما او را فراموش نکرده ايم. وي با تيم بايرن مونيخ هفت بار عنوان بوندس ليگا ، هشت بار عنوان حام حذفي و يک بار هم قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا را  کسب کرده است و تعداد کمي مربي در تاريخ وجود دارند که تا اين حد عنوان هاي معتبر در کارنامه خود داشته باشند.

 

4. پپ گوارديولا

 

پپ گوارديولا از فصل آينده عنان تيم بايرن مونيخ را در دست خواهد داشت و کارشناسان فوتبال کار او را بسيار سخت ارزيابي مي کنند چرا که بايرن مونيخ در فصل گذشته موفق شد ليگ قهرمانان اروپا ، عنوان بوندس ليگا و جام حذفي آلمان را کسب کند. وي قصد دارد شيوه نوين خود را به اين تيم بياورد و باز هم همه اين افتخارات را با بايرن مونيخ تکرار کند. اين مربي در مدت حضور چهار ساله اش در بارسلونا موفق شد 14 جام از 16 جام ممکن را به دست بياورد و در مدت کم حضورش در اين تيم به پر افتخار ترين مربي تاريخ اين باشگاه تبديل شد.

 

3-خوزه مورينيو

 

اين مربي تا به اينجا در دوران مربي گريش دو بار عنوان ليگ قهرمانان اروپا را به دست آورده و حال که دوباره به تيم چلسي بازگشته بسياري اميدوارند وي افتخارات خود را دوباره با اين تيم تکرار کند. اگر چه اين مربي در لاليگا با تيم پر ستاره رئال مادريد چندان موفق نبود اما افتخاراتي که اين مربي با تيم اينتر،چلسي و پورتو کسب کرده هرگز فراموش نخواهد شد.

 

2.وينسنت دل بوسکه

 

بسياري از فوتبال دوستان معتقدند که دل بوسکه آسان ترين کار جهان را بر عهده دارد اما واقعيت چيز ديگري است.وي با رئال مادريد دو بار ليگ قهرمانان اروپا را فتح کرده است و در طول مربي گريش در تيم ملي اسپانيا دو بار قهرماني در رقابت هاي يورو و يک قهرماني جهان را در کارنامه خود دارد. وي در حال حاضر تيم ملي اسپانيا را به جام کنفدراسيون ها برده و اين تيم از مدعيان اصلي کسب جام است.

 

1. ژاپ هينکس

ژاپ هينکس در اين فصل با بايرن مونيخ افتخاري را کسب کرد که در فوتبال آلمان بي سابقه بوده. وي موفق شد سه گانه بوندس ليگا ، جام حذفي و ليگ قهرمانان اروپا را در حالي به دست بياورد که بازنشستگي خود را اعلام کرده بود. وي نمي توانست بازنشستگي بهتر از اين داشته باشد و هواداران تيم بايرن مونيخ هرگز او را فراموش نخواهند کرد. اين مربي شصت و هشت ساله يکي از پر افتخار ترين مربيان جهان است و با افتخاري که در اين فصل کسب کرد نام خود را در بسياري از رده بندي ها در رتبه يک مربيان فعلي جهان قرار داد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ