راي کي‌روش به مسي و انتقاد پرتغالي‌ها
تاريخ : سه شنبه 19 دی 1391برچسب:, | 13:57 | نویسنده : Amir

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در انتخابات بهترين بازيکن سال جهان برخلاف بيشتر راي‌دهندگان پرتغالي به ليونل مسي راي داد و يکبار ديگر از مهاجم کاتالان‌ها حمايت کرد.

تا قبل از برگزاري مراسم انتخاب بهترين‌هاي سال 2012 که شب گذشته در زوريخ سوئيس انجام گرفت، پرتغالي‌ها انتظار داشتند کريستيانو رونالدو عنوان بهترين بازيکن مرد جهان را از مسي بربايد و صاحب اين افتخار شود.
از سويي در اين کشور تصور مي‌شد در کنار مربي و کاپيتان تيم ملي، يک چهره شاخص اسطوره‌اي از تاريخ فوتبال اين کشور و نماينده رسانه‌ها، همچنين مربيان پرتغالي که در سراسر جهان به عنوان سرمربي هدايت تيم ملي کشوري را در اختيار دارند،‌ به سود رونالدو راي دهند.
علاوه بر اين فوتبال دوستان اين کشور جنوب اروپا، گمان مي کردند نمايندگان ممالکي که در قاره آفريقا، زبان اصلي‌شان، پرتغالي است، رونالدو را ارجح دانسته و وي را برگزينند.
اما نتايج انتشار يافته پس از اين مراسم، نشان داد که راي‌گيري چندان که پرتغالي‌ها انتظار داشتند، نبوده است.
به عنوان نمونه کارلوس کي‌روش، سرمربي تيم ملي فوتبال ايران رونالدو را به عنوان انتخاب دوم، برگزيده است.
براساس اعلام سايت هاي پرتغالي پائولو بنتو، سرمربي تيم ملي اين کشور معروف به «سلسائو کوچک يا اروپا» به سود مهاجم رئال راي داد.
همچنين نونو گومش، ستاره اسطوره اي پيشين اين کشور، گلزن کهکشاني‌ها را برگزيد.
بنتو و گومش در رده دوم نيز «لوئيس ناني» ستاره هموطن خود از تيم منچستريونايتد برگزيدند.
در حالي که انتخاب سوم سرمربي پرتغال، مسي بوده در حالي که گومش راي به نيمار برزيلي داده است.
رونالدو که در راي‌گيري فوق رقيب جدي مسي در کنار آندرس اينيستا بود، در نظرخواهي انجام گرفته از مربيان و کاپيتان‌هاي تيم‌هاي ملي جهان در کنار نمايندگان مطبوعات بين‌المللي، 34 بار گزينه نخست بوده است.
مطابق آنچه گزارش شد و حتي سايت ورزش اين کشور گزارش کرد، مربيان پرتغالي که در تيم‌هاي ملي کشورهاي گوناگون دنيا کار مي کنند ، نظرات متفاوتي در مورد رونالدو دادند. به عنوان مثال فرناندو سانتوس که هدايت تيم ملي يونان را در اختيار دارد، پائولو دوارته که در تيم بورکينا فاسو عهدار مسئوليت است ، همچنين لوئيس نورتون دو ماتوس که در تيم گينه بيسائو کار مي کند، به سود کريستيانو رونالدو راي دادند.
در حاليکه کارلوس کي‌روش ، سرمربي پرتغالي تيم ملي ايران ابتدا به ليونل مسي راي داده و گزينه دوم خود را رونالدو برگزيده است.
در بين کشورهاي آفريقاي که زبان اصلي آنها ، پرتغالي است، گزينه اول شان، بازيکن رئال نبوده است. به عنوان مثال کاپيتان تيم‌هاي گينه بيسائو، کيپ ورده و موزامبيک،‌ از رونالدو به عنوان گزينه دوم پس از ليونل مسي نام بردند.
رونالدو همچنين گزينه اول هيچيک از مربيان و کاپيتان‌هاي تيم ملي که با پرتغال در گروهB در يورو 2012 همگروه بودند (آلمان، هلند و دانمارک) انتخاب اول نبوده است. به عنوان مثال برت فان مارويک از تيم هلند به ليونل مسي راي داد و يواخيم لو و مورتن اولسن از تيم‌هاي آلمان و دانمارک در بين 3 گزينه خود، يک راي هم براي ژاوي از بارسا قائل شدند.
کارلوس کي‌روش با انتخاب مسي، در حقيقت يک بار ديگر مهاجم آرژانتيني بارسا را بر رونالدو هموطنش،‌ ترجيح داد. وي در سال 2011 نيز بازيکن بارسا را برگزيده بود. انتخابي که در آن هنگام سر و صداي زياد به پا کرد.
اين رأي کي روش به مسي از آن جهت حائز اهميت بود که سرمربي ايران در مقطعي هم در منچستريونايتد و هم تيم ملي پرتغال ، مربي کريس رونالدو بود و به خوبي از قابليت‌هاي اين بازيکن هموطن آگاه بود .اما با اتفاقاتي که هنگام حضور اين مربي روي نيمکت رهبري پرتغال افتاد و بسياري، اختلافات رونالدو با کروش را باعث و باني اخراج او از پرتغال مطرحرح کردند، روي رأي کروش تأثيرگذار بود.
کارلوس کي‌روش که سال قبل با راي دادن به ليونل مسي ، جنجال فوق را در رسانه هاي پرتغالي به پا کرد ، به اين ترتيب در سال 2012 نيز بازيکن آرژانتيني بارسلونا را به رونالدوي پرتغالي رئال ترجيح داد. در اين ارتباط گفته شد سرمربي تيم ملي ايران راي‌اش را به مشورت با دستيارانش گذاشته که همگي نام مسي را درج کردند. سال قبل وقتي مربي ايران، چنين رايي داد ، هجمه رسانه هاي پرتغالي عليه او به راه افتاد. ولي کارلوس به آنان چنين پاسخي داد:« از من پرسيدند بهترين بازيکن دنيا. نپرسيده بودند بهترين بازيکن پرتغال تا بي ترديد بگويم کريس رونالدو!»




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ