برزيل - اسپانيا ؛ يک جنگ دوست‌داشتني
تاريخ : یک شنبه 9 تير 1392برچسب:, | 14:45 | نویسنده : Amir

سرانجام فينالي نفس‌گير که از مدت‌ها پيش انتظار آن مي‌رفت يکشنبه‌شب در ريودوژانيرو بين برزيل قهرمان پنج دوره جام‌جهاني و اسپانيا مدافع عنوان قهرماني جهان برگزار خواهد شد.


تيم ملي برزيل در آستانه اين فينال حساس برابر اسپانيا مدافع عنوان قهرماني جهان هيچ نگراني از بابت مصدوميت بازيکنانش ندارد و احتمالا با همان ترکيبي که در مرحله نيمه نهايي برابر اروگوئه راهي ميدان شد برابر اسپانيا قرار خواهد گرفت.

لوئيس فيليپه اسکولاري سرمربي سلسائو در سه بازي اخيرش تقريبا از ترکيبي مشابه استفاده کرده و به نظر نمي‌رسد تغيير خاصي براي اين بازي در ترکيب اصلي برزيل انجام شود هر چند که هالک به دليل مصدوميت جزئي که دارد احتمالا تحت درمان قرار مي گيرد.

در عين حال اسپانيا نيز نگراني در رابطه با شرايط مصدوميت يا محروميت بازيکنانش براي اين بازي نخواهد داشت و مي تواند با تيمي کامل و قدرتمند به ديدار برزيل برود.

سسک فابرگاس هافبک ملي پوش باشگاه بارسلونا و روبرتو سولدادو از بند مصدوميت رهايي پيدا کرده اند و مي توانند پس از اينکه پيروزي برابر ايتاليا در ضربات پنالتي را از دست دادند به ترکيب بازگردند.

قضاوت ديدار فينال را بيورن کويپرز داور هلندي بر عهده خواهد داشت.

همچنين ديدار رده بندي ميان تيم هاي ايتاليا و اروگوئه را جمال حيمودي از الجزاير سوت خواهد زد.

نکاتي جالب در مورد اين پيکار :

برزيل با کسب پنج پيروزي در 10 بازي اخيرش هنوز شکست نخورده و آنها در هيچ رقابتي در خانه از سال 1975 به بعد شکست نخورده اند.

قهرمان پنج دوره جام جهاني از هشت مصاف اخيرش با اسپانيا 4 بار پيروز ميدان بوده ( 4 برد ، دو تساوي و دو شکست ) اما دو تيم هرگز از سال 1999 برابر هم قرار نگرفتند.

برزيل بزرگترين شکست اسپانيا را در جام جهاني 1950 رقم زد جايي که آنها پيش از باخت به اروگوئه در فينال با حساب 1-6 برابر اسپانيا به پيروزي رسيده بودند.

پنج بازيکن حال حاضر تيم ملي برزيل که در جام کنفدراسون ها حضور دارند در باشگاه هاي اسپانيايي توپ مي زنند.

اسپانيا رکورد 29 بازي بدون باخت را در بازي هاي رقابتي دارد آماري که از سال 2010 در جام جهاني شکل گرفته ( 24 برد و پنج تساوي ).

آخرين پيروزي لاروخا برابر برزيل به مرحله نخست از جام جهاني 1934 بازمي گردد.

اسپانيا در مجموع رقابت ها در شش بازي اخيرش برابر نماينده هاي آمريکاي جنوبي پيروزي شده ( از جمله ديدارهاي دوستانه ).آخرين باري که يک تيم از آمريکاي لاتين موفق به شکست اسپانيا شد آرژانتين بود که به يک ديدار دوستانه در ماه سپتامبر 2010 بازمي گردد.

فرناندو تورس پنج گل در سه بازي اخيرش براي اسپانيا به ثمر رسانده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ