پیش بازی اسپانیا و برزیل: احتمال تاریخ سازی لاروخا در ماراکانا
تاريخ : یک شنبه 9 تير 1392برچسب:, | 18:19 | نویسنده : Amir

اسپانیا با یک چالش بزرگ در دیدار امشب روبرو است. آنها اگر قهرمان این جام بشوند دوره طلایی تاریخ خود را که از ۲۰۰۸ شروع شده است را ادامه می‌‌دهند. از زمان قهرمانی در یورو ۲۰۰۸، شاگردان دل بوسکه تنها جام کنفدراسیون‌های ۲۰۰۹ را از دست داده اند و حالا باید به مصاف برزیلی بروند که تیم قدرتمندی است.

           جام کنفدراسیون ها؛ پیش بازی اسپانیا و برزیل: احتمال تاریخ سازی لاروخا در ماراکانا

اسپانیا امشب فرصت تاریخ سازی دارد. بردن قهرمان پنج گانه دنیا در ورزشگاه معروف ماراکانا. شاگردان دل بوسکه با همین هدف به ریو سفر کرده اند و حالا آنها تنها ۹۰ دقیقه تا رسیدن به این رویا فاصله دارند.

جو بازی 

اتمسفر حاکم بر این تورنمنت برای اسپانیا وحشتناک است. از ابتدای این جام هواداران با سوت‌های خود از لاروخا استقبال کرده اند. میهن پرستی‌ برزیلی‌ها که برای آنها چیزی شبیه مذهب است، یک افتخار محسوب می‌‌شود. ورزشگاه ماراکانا مثل بازی با ایتالیا تمام تلاش خود را می‌‌کند که فشار روانی‌ لازم را بر تیم ملی‌ اسپانیا بیاورد.

گمانه زنی ها در مورد ترکیب دو تیم 

برای غلبه بر این فشار دل بوسکه در دیدار با ایتالیا به سسک فابرگاس استراحت داد. همچنین در دیدار با اروگوئه نیز آزادی عمل را به این هافبک خود داد، چیزی که با نمایش فوق العاده خط میانی لاروخا همراه بود. دل بوسکه اعتقاد دارد جنب و جوش فابرگاس در میانه زمین بازی اسپانیا را روان تر می‌‌کند و برتری بی‌ چون و چرا را به قرمز پوشان می‌‌دهد.

ایده دل بوسکه برای این بازی نیز تکرار آنچه در دیدار با اروگوئه رخ داد است اما مشکل خستگی‌ بازیکنان یکی‌ از مواردی است که شاید فرناندو تورس را در این بازی به عنوان یار ثابت معرفی‌ کند. مهاجم چلسی با ۵ گل آقای گل مسابقات است و اگر به خوبی‌ ریکاوری کرده باشد، دل بوسکه باز هم وی را در ترکیب ۱۱ نفره قرار می‌‌دهد. دل بوسکه همچنین در روز جمعه به پیکه نیز استراحت داده بود.

ترکیب تیم ملی برزیل نیز تغییر چندانی نخواهد کرد و نیمار, هالک, اسکار و فرد خط حمله برزیل را شکل می دهند. لویز, مارسلو, سیلوا و الوس هم خط دفاعی سلساو را تشکیل می دهد. 

تاریخ

در جام جهانی‌ ۱۹۵۰ به میزبانی برزیل، این دو تیم در ماراکانا به مصاف هم رفتند که با پیروزی ۶ - ۱ تیم میزبان همراه بود. اسپانیا تنها یک بار در مسابقات معتبر توانسته است که برزیل را  شکست دهد. آنها در جام جهانی‌ ۱۹۳۴ با نتیجه ۳ - ۱ توانسته بودند که سلسائو را شکست دهند. پس از آن اسپانیا تنها یک بار در دیدار دوستانه در سال ۱۹۹۰ توانست با ۳ گل برزیلی‌ها را مغلوب سازد. در جام جهانی‌ ۶۲ برزیل ۲ - ۱ اسپانیا را برد، در جام جهانی ۷۸ بازی با تساوی بدون گٔل به پایان رسید و در جام جهانی‌ ۸۶ مکزیک, باز این زرد پوشان بودند که با یک گل قرمز پوشان را شکست دادند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ