توضيحات فتح الله زاده درباره ستاره هاي استقلال
تاريخ : یک شنبه 9 تير 1392برچسب:, | 20:56 | نویسنده : Amir

مديرعامل باشگاه استقلال درباره وضعيت تمديد قرارداد بازيکنان اين تيم توضيح داد.


علي فتح‌الله‌زاده امروز (يکشنبه) در جمع خبرنگاران درباره وضعيت بازيکنان فصل قبل استقلال و بستن تيم گفت: ما فصل قبل چهار روز مانده به پايان فصل نقل و انتقالات تيم را گرفتيم و بازيکنان خوبي هم جذب کرديم. تيم هم در نهايت با بدشانسي نايب قهرمان شد اما امسال در سکوت و آرامش کامل کارهايمان را کرده‌ايم و تيم خوبي بستيم. 70 – 80 درصد بازيکنان تيم ستاره‌اند. ما بيشتر بازيکنان را حفظ کرده‌ايم و سه چهار بازيکن جديد هم اضافه خواهند شد.

وي افزود: با نکونام و رحمتي صحبت‌هايي انجام داده‌ام و تا آخر هفته قراردادشان تمديد مي‌شود و به تيم اضافه مي‌شوند. يکي، دو بازيکن خارجي را هم در نظر داريم که يکي از آن‌ها با تيم تمرين مي‌کند و اگر با او به توافق رسيديم، به ما ملحق خواهند شد. در کل امسال قوي‌تر از فصل قبل هستيم چون بايد در جمع هشت تيم برتر آسيا حضور داشته باشيم و تيم حتما بايد تقويت مي‌شد که تا حدودي هم شده است. از همين رو دو، سه بازيکن سطح بالا بايد جذب کنيم.

به گزارش ايسنا، مديرعامل استقلال در پاسخ به پرسش مجدد خبرنگاران درباره نکونام و رحمتي تاکيد کرد: ما از اول هم با اين دو بازيکن به توافق رسيده بوديم اما قبل از شروع فصل مي‌خواستيم يک سري شيطنت‌ها و سوء تفاهم‌هايي که وجود دارد را حل کنيم اما ديديم اين دو بازيکن نسبت به هم ارادت خاصي دارند و برخي به دنبال اين بودند بين آن‌ها جدايي بيندازند. امروز بعد از چند جلسه فهميدم که رابطه‌شان مثبت شده و طي فردا و پس‌فردا قراردادشان قطعي مي‌شود. شايعاتي هم که وجود داشت و مي‌گفتند رحمتي خواسته نکونام نباشد، صحت ندارد. ما با هر دو بازيکن قرارداد مي‌بنديم. مشکلي هم از اول وجود نداشت. به هر حال رحمتي پارسال ما را نمي‌شناخت و حتي در آستانه قرارداد با تيم‌ ديگري هم قرار گرفت اما امسال با روحيه ما آشناست.

وي در ادامه نسبت به رقم‌هاي پيشنهادي باشگاه‌هاي صنعتي به بازيکنان اعتراض شديدي کرد و افزود: يکي از دوستان عزيزم رقم 7 و نيم ميليارد براي سه سال را به مهدي رحمتي پيشنهاد کرده است. البته رحمتي زرنگ شده و صداي ضبط شده اين پيشنهاد را هم دارد. البته من از دادن اين پيشنهاد به رحمتي ناراحت نشدم چون مي‌دانستم او نمي‌رود. نکونام هم همين طور. من فردا يا پس فردا با اين دو قرارداد مي‌بندم.

مديرعامل استقلال همچنين درباره شايعات مربوط به بازگشت مجتبي جباري به تيم توضيح داد: مجتبي بازيکن بزرگ و خوبي است اما آيا زيدان براي باشگاهش تعيين تکليف مي‌کند يا مسي که اعجوبه فوتبال دنياست چنين صحبت‌هايي درباره باشگاهش مي‌کند؟ من رابطه‌ام با جباري خوب بوده اما اصل و اصولي داريم. اين دليل نمي‌شود بازيکن هرچقدر بزرگ باشد حرف‌هاي بي‌جايي بزند و بگويد باشگاه وضعيت مسخره‌اي دارد و از بازيکنان سوء استفاده مي‌کنند. کل بودجه ما 18 ميليارد بود که تنها 8.5 ميلياردش را وزارتخانه تقبل کرده است. شما ببينيد ما با چه بدبختي پول درمي‌آوريم. البته اين صحبت‌ها در شان خود جباري هم نبود.

فتح‌الله‌زاده اضافه کرد: من با او قهر نيستم اما اصولم را زير پا نمي‌گذارم. اگر مشکل، شخصي باشد، گذشت مي‌کنم اما توهين به باشگاه را هرگز قبول نخواهم کرد و خودم را مکلف مي‌دانم که با او قرارداد نبندم. او خودش بايد متوجه شود که نمي‌تواند اين حرف‌ها را بزند.

وي همچنين درباره صحبت علي اميري که گفته بود فتح‌الله‌زاده به همراه قلعه‌نويي و جباري امشب جلسه برگزار مي‌کنند، اظهار کرد: من امشب با قلعه‌نويي جلسه دارم چون بايد برنامه اردوها را مشخص کنيم. به من نگفتند که جباري هم در جلسه هست. اگر او بيايد با علي اميري هماهنگ کرده است. جباري بايد با کادر فني صحبت کرده و اظهاراتش را اصلاح کند.

مديرعامل استقلال همچنين درباره وضعيت پژمان منتظري و خسرو حيدري توضيح داد: پژمان با تيم چيني تقريبا به توافق رسيده اما به دليل فاصله زياد شروع فصل چين، او مي‌تواند نيم فصل اول را در استقلال بازي کند. خسرو هم بازيکن استقلال است و اگر مثل آندو پيشنهاد خارجي خوبي داشته باشد، از تيم مي‌رود. البته اگر خسرو برود، من بازيکن راست زيادي در نظر دارم که جايگزينش کنم. مي‌خواهيد همين الان از جيب راستم آن‌ها را دربياورم (با خنده).

فتح‌الله‌زاده در بخش ديگري از اين گفت‌وگو در پاسخ به پرسش يکي از خبرنگاران مبني بر اينکه بالاترين رقم پيشنهادي بازيکنان به باشگاه چقدر بوده است گفت: پيشنهاد يک ميليارد و 700 ميليوني به ما دادند که ما عذرخواهي کرديم. متاسفانه بعضي از باشگاه‌هاي صنعتي به ما که هيچ به خودشان هم رحم نمي‌کنند. مگر مي‌شود پرسپوليس و استقلال به يک بازيکن پيشنهاد يک ميلياردي و 200 ميليوني بدهند اما يک باشگاه ديگر همان بازيکن را با رقم يک ميليارد و 100 ميليون جذب کند؟ آرش افشين هم به همين شکل به تيم ديگري رفت. رقم او بالا بود و ما عذرخواهي کرديم. ما خدا را داريم. پارسال نصف پرسپوليس هم خرج نکرديم اما قهرمان شديم. بعضي‌ها از هول حليم به ديگ مي‌افتند. اگر از من بپرسند چقدر بدهي داريد مثلا مي‌گويم 4 ميليارد اگر يک ماه بعد همين سوال را مطرح کنند مي‌گويم 25 ميليارد اما کسي که مي‌خواهد خودش را مطرح کند مي‌گويد ديديد چه گفت؟ آخر عزيزم من زماني که گفتم 4 ميليارد بدهي دارم قبل از پايان فصل بود اکنون فصل تمام شده و بدهي‌هايش مانده و قراردادهاي فصل بعد. از طرفي هم از همه جا ما را زير نظر دارند. يک چک مي‌کشيم 30 جا ما را زير نظر مي‌گيرند. به اعتقاد من مظلوم‌تر از مدير استقلال در اين چند سال نبوده است. خب رويانيان به همه بازيکنانش پورشه داده که الان يکي از آن‌ها با همين پورشه به تمرين استقلال مي‌آيد.

وي ادامه داد:‌ رويانيان گفته که فتح‌الله‌زاده ايرلاين خريده است بايد بگويم ايرلاين اصلا خريدني نيست. شما به جملات توجه کنيد. ما 15 سال پيش ايرلاين گرفتيم اما با توجه به شرايط و تحريم‌ها ديديم سودي ندارد و نخواستيم خودمان را درگير کنيم و کنار کشيديم. البته من انتقادي به کار رويانيان ندارم اما صداوسيما مناظره‌اي بگذارد و ياعلي بگوييم و ثابت کنيم که نمي‌توان از فوتبال 40 ميليارد درآمد کسب کرد. اگر مي‌شد پس ما شوت بوديم. الان مديري جرات دارد بگويد 40 ميليارد که نه، 20 ميليارد درآمد کسب مي‌کند. من در مناظره ثابت مي‌کنم که اين شدني نيست. من 10 ميليارد درآمدزايي داشتم و آن را در بوق و کرنا کردم چون افتخارم بود. من واقعا درخواستم از آقايان اين است که صادق‌تر باشند و فوتبال را بيش از اين آلوده نکنند. اين پولي که از کارخانه‌هاي صنعتي به بازيکنان مي‌دهيد براي کارگران است. آه کارگرها دنبال تيم‌تان نباشد. ما حد و حدودي داريم و از رييس جمهور فعلي و منتخب مي‌خواهيم تکليف اين باشگاه‌ را مشخص کند. نمي‌شود که به 3 ميليارد بدهند و به يک باشگاه صنعتي 25 ميليارد. اگر مديرعامل اين باشگاه مي‌گويد 25 ميليارد هزينه نکرده، من به رييس جمهور قبلي و منتخب ثابت مي‌کنم که دروغ مي‌گويد. اصلا يکي يقه من را بگيرد و بگويد ادعايت را ثابت کن. آقايان شهامت داشته باشند و بگويند 25 ميليارد هزينه کرده‌اند. معلوم است که من نمي‌توانم با سه ميليارد تيم ببندم و اين آقايان با 25 ميليارد.

فتح‌الله‌زاده با اشاره به اينکه علي حمودي هم به خاطر پول زياد از استقلال رفت افزود: وقتي يک تيم به بازيکنم مي‌گويد يک ميليارد و 400 ميليون مي‌دهم شما جاي او باشي در تيم مي‌ماني؟ اين مساوات نيست. الان ديگر کف قراردادها 2 ميلياردي است. مبلغ‌ها جوري بالا رفته که نمي‌توانيم آن‌ها را به قبل بازگردانيم. بايد ثبات مديريتي باشد تا ما بتوانيم روي بازيکنان پايه کار کنيم. اما وقتي من نمي‌دانم فردا هستم يا نه چطور مي‌توانم اين کار را انجام دهم. 20 سال پيش با بايرلورکوزن در ارتباط بودم و الان هم که به آنجا مي‌روم مي‌بينم با وجود کسب نکردن قهرماني در اين 20 ساله هنوز آدم‌هاي 20 سال پيش در باشگاه هستند.

مديرعامل استقلال در پايان درباره وضعيت ساموئل گفت: ساموئل به احتمال زياد در تيم مي‌ماند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ