ورزشگاه آزادي زير ذره بين AFC
تاريخ : پنج شنبه 21 دی 1391برچسب:, | 11:33 | نویسنده : Amir

کنفدراسيون فوتبال آسيا در اولين شماره از دوره جديد مجله رسمي خود ورزشگاه آزادي را زير ذره بين برده است.

در اين گزارش يک صفحه اي آمده است:ورزشگاه آزادي تهران به عنوان استاديوم اصلي بازي هاي آسيايي 1974 طراحي و ساخته شد. اين استاديوم تاريخي ميزبان بازي هاي ملي ايران و همچنين دو تيم مشهور پرسپوليس و استقلال است و بزرگترين استاديوم فوتبال خاورميانه به شمار مي رود. ساختاري کاسه اي شکل آن به ايجاد جو ترسناک و هيجان انگيز کمک مي کند . استاديوم فوتبال در مرکز مجموعه ورزشي آزادي در کنار مرکز ورزشهاي آبي و چند سالن ورزشي ديگر قرار گرفته است.

آزادي در سال 1971 گشايش يافت و رکورد 120 هزار تماشاگر را براي بازي ايران و عربستان در مقدماتي جام جهاني 1998 در شهريورماه 1376 ثبت کرده است. در حال حاضر ظرفيت رسمي آن به 100 هزار نفر کاهش يافته است.

در آوريل 2012، مسابقه بين پرسپوليس و الغرافه قطر در ليگ قهرمانان در آزادي 96200 تماشاگر داشت که رکورد قبلي در اين زمينه را شکست. رکورد قبلي نيز متعلق به بازي پرسپوليس و بنيادکار ازبکستان در سال 2009 بود.

استاديوم آزادي همچنين ميزبان چندين مسابقه معتبر قاره آسيا نيز بوده است از جمله فينال جام ملت هاي 1976 آسيا که تک گل علي پروين منجر به پيروزي ايران مقابل کويت و قهرماني ايران شد. در سال 1999 نيز اين استاديوم ميزبان فينال جام باشگاههاي آسيا بود که جوبيلو ايواتا 2-1 استقلال را شکست داد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ