مروري بر بازي هاي هفته بيست و يکم ليگ برتر
تاريخ : شنبه 23 دی 1391برچسب:, | 10:37 | نویسنده : Amir

در روز يکشنبه 8 ديدار از هفته بيست و يکم ليگ برتر برگزار مي شود که پرسپوليس در قم ميهمان تيم صباست و تراکتورسازي به دنبال صدرنشيني در تبريز است.

به گزارش فارس، هفته بيست و يکم ليگ برتر فوتبال در روزهاي يکشنبه و دوشنبه برگزار مي شود. 8 مسابقه روز يکشنبه انجام مي شود و تک ديدار استقلال و مس کرمان هم دوشنبه برگزار مي شود. نگاهي به بازي هاي روز يکشنبه مي اندازيم؛

گهر دورود - پيکان؛ ضعيف ترين خط دفاع مقابل ضعيف ترين خط حمله

گهر آخرين تيم جدول ليگ براي بقا در ليگ برتر مي جنگد. اين تيم با تمام توان به ديدار پيکان مي آيد و مي خواهد در حضور تماشاگران خونگرم و با فرهنگ خود سه امتياز را بگيرد و به روزهاي آينده اميدوار شود.

دورود اگر از نظر امکانات سخت افزاري کمبودهاي زيادي دارد اما اين شهر با فرهنگ ترين تماشاگران ايران را دارد و مي توان آن را پايتخت فرهنگي فوتبال ناميد.

پيکان کار سختي مقابل گهر دارد. تيمي که توانسته راه آهن را در خانه شکست بدهد مي تواند از پيکان هم امتياز بگيرد. پيکاني که با 37 گل خورده ضعيف ترين خط دفاع ليگ را دارد. البته گهر نيز با 14 گل زده به همراه آلومينيوم و مس کرمان صاحب ضعيف ترين خط حمله ليگ است و بايد ديد ضعيف ترين خط دفاع ليگ در اين بازي پيروز مي شود يا ضعيف ترين خط حمله مي تواند رکورد گل هاي خورده پيکان را بازهم افزايش بدهد؟

هر دو تيم در هفته بيستم ليگ برتر به ميدان نرفتند و به دليل آلودگي هوا بازي گهر و پرسپوليس و پيکان داماش در تهران لغو شد.

صباي قم - پرسپوليس؛ سرخپوشان به دنبال هفتمي

پرسپوليس با يحيي گل‌محمدي اوج گرفته و به روزهاي خوبش بازگشته است. اين تيم در سه ديدار گذشته 14 گل به حريفان زده است و به همين دليل بازيکنان پرسپوليس اعتماد به نفس زيادي پيدا کرده اند و مي گويند برد با کمتر از 4 گل را پيروزي نمي دانند البته اگر اين اعتماد به نفس تبديل به غرور کاذب شود در آنصورت ممکن است سرخپوشان تهراني در قم گرفتار تيم صبا شوند.

صبا مربي کارکشته و با تجربه اي مثل صمد مرفاوي دارد. مربي که با استقلال هم مقابل پرسپوليس قرار گرفته بنابراين به خوبي مي داند مقابل تيم بزرگ و پرطرفداري چون پرسپوليس چگونه بازي کند. اما نبايد فراموش کرد صبا تيم سابق يحيي گل محمدي است تيمي که گل محمدي ابتداي فصل خودش آن را بست و به خوبي به توانايي ها و نقاط ضعفش اشراف کامل دارد.

تقابل صبا و پرسپوليس يک ديدار ديدني و مهيج است. هرچند صبا نمي تواند خيلي بر روي امتياز ميزباني اش حساب کند و پرسپوليس در قم احساس غريبگي نخواهد کرد. سرخپوشان تهراني به دنبال رسيدن به رتبه هفتمي هستند و صباي قم هم نميخواهد رتبه هفتمي خود را از دست بدهد و ميخواهد همچنان جز تيم هاي مدعي بالاي جدول باقي بماند.

نفت تهران- نفت آبادان؛ دربي نفتي

دربي نفتي ليگ شايد براي آباداني ها مهم تر از تهراني ها باشد زيرا نفت تهران در بازي ها خانگي خود فقط 50 تماشاگر دارد اما آباداني ها عاشق فوتبال هستند. ولي براي بقا در ليگ برتر عشق کافي نيست و بايد تيم نتيجه هم بگيرد.

نفت آبادان که در رده هفدهم جدول است اگر پيروز هم شود در جدول صعود نمي کند اما مي تواند به روزهاي آينده اميدوار شود و نفت تهران هم که شکست سنگين 4 بر يک برابر پرسپوليس را در جام حذفي متحمل شد براي اعاده حيثيت به ميدان مي آيد.

فولاد خوزستان - آلومينيوم هرمزگان؛ فولاد در انديشه قهرماني

فولاد که در رده سوم جدول است مي خواهد با شکست آلومينيوم همچنان در کورس قهرماني باقي بماند. شاگردان فرکي با 33 گل زده به همراه تراکتورسازي خطرناک ترين خط حمله ليگ را دارند و در آن سوي ميدان آلومينوم رده چهاردهمي است که اگر در اين بازي پيروز شود حداکثر مي تواند به رده سيزدهم صعود کند.

شايد گرفتن يک امتياز هم در اهواز براي آلومينيوم پيروزي محسوب شود. تيم فولاد در اين فصل در انديشه قهرماني است. فولاد با فرکي به روزهاي خوب گذشته اش بازگشته است.

تراکتورسازي - راه آهن؛ تراکتور با راه آهن به صدر مي رسد؟

تراکتورسازي در صورت پيروزي برابر راه آهن مي تواند به لطف تفاضل گل بهتر به صدر جدول برسد. هرچند شايد اين صدرنشيني يک روزه باشد و استقلال در روز دوشنبه صدر را از تراکتور دوباره پس بگيرد با اين حال تراکتورسازي با هواداران پرشور خود مي خواهد در خانه جشن صدرنشيني بگيرد.

حريف آنها نيز تيم علي دايي است که راحت تسليم نمي شود. راه آهن نيز هفته گذشته به دليل آلودگي هوا نتوانست در تهران از سپاهان ميزباني کند و حالا با يک بازي کمتر در رده ششم است. راه آهني هم نمي خواهند از جمع مدعيان بالانشين در جدول جدا شوند.

داماش گيلان - سايپا؛ رشتي هاي خسته مقابل کرجي هاي دلشکسته!

داماش بعد از يک بازي سخت و 120 دقيقه اي برابر فجر توانست در ضربات پنالتي به نيمه نهايي جام حذفي برسد با اين حال اکنون شايد بزرگترين مشکل حميد درخشان خستگي بازيکنان از سفر به شيراز و بازي سنگين مقابل فجر باشد.

سايپا که در چند هفته اخير مدام از داوري ها گلايه دارد هم در رشت کار راحتي ندارد. اين تيم بايد روي زمين چمن مصنوعي ورزشگاه عضدي بازي کند چمني که شايد اولين حريف نارنجي پوشان کرجي باشد.

مجتبي تقوي هم مدعي است که داوران در 3 بازي 5 امتياز از حريف گرفته اند و دل بازيکنان جوان آنها را شکسته اند!

فجرسپاسي - ملوان؛ سرهنگ ملوان را شکست مي دهد؟

فجرسپاسي که در نيم فصل چند مهره تاثيرگذار و کارآمدش را به تيم هاي ديگر فروخت اکنون در شرايط سختي قرار گرفته است و شاگردان سرهنگ ياوري نمي خواهند از رده دوازدهم پايين تر بيايند و آنها مي خواهند ملوان را در خانه شکست بدهند؛ ملواني که به تازگي اسپانسر پيدا کرده و شايد مشکلات و دغدغه ذهني بازيکنانش کمتر شده است.

اگر ملوان در شيراز پيروز شود همچنان مي تواند در جمع تيم هاي بالانشين جدول باقي بماند. جدال شاگردان سرهنگ با ملوان ديدني است.

سپاهان - ذوب آهن؛ دربي اصفهاني

دربي نصف جهان ديگر مثل دوره هاي گذشته نيست که هر دو تيم از قدرت يکساني برخوردار بودند. ذوب آهن در اين فصل براي بقا مي جنگد و سپاهان اما همچنان همان تيم قدرتمند سابق است.

مساوي براي هر دو تيم باخت محسوب مي شود زيرا رقبايشان در صدر و انتهاي جدول خوشحال مي شوند. بنابراين در نبرد اصفهاني ها هر دو تيم سه امتياز را مي خواهند. بايد ديد کدام تيم دست و دلبازي مي کند و سه امتياز به حريفش مي دهد؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ