پرسپوليس - تراکتور؛ رويارويي کريمي و پرسپوليس
تاريخ : سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:, | 8:45 | نویسنده : Amir

پس از صعود شيرين تيم ملي به جام جهاني، آغاز ليگ برتر بهترين خبر براي هواداران ميليوني ليگ برتر است؛ اتفاقي که از روز چهارشنبه (فردا) رقم خواهد خورد.


سيزدهمين دوره رقابت هاي ليگ برتر فوتبال ايران در حالي از دوم مرداد برگزار مي شود که حضور تيم ملي ايران در جام جهاني به طور قطع در انگيزه بازيکنان موثر خواهد بود. در حاليکه به زعم کارشناسان در اين فصل مي توان از استقلال، سپاهان، پرسپوليس، تراکتورسازي و فولاد به عنوان مدعيان اصلي نام برد اما نمي توان از شگفتي هاي احتمالي ليگ نام نبرد.

ليگ برتر ايران در اين دوره پس از شش سال بار ديگر با 16 تيم برگزار مي شود. پر افتخارترين تيم حاضردر ليگ برتر سپاهان اصفهان با 4 دوره قهرماني است. پس از اين تيم استقلال با سه قهرماني در رده دوم ايستاده است.

هرچند اين دوره از رقابت هاي ليگ مانند سال گذشته درگير حواشي مديران دو باشگاه تهراني بود و هريک از آنها ديگري را به خرج هاي ميلياردي متهم مي کردند اما در اين ميان سپاهان اصفهان به زعم کارشناسان فوتبال با هوشياري بيشتري خريدهايش را انجام داده است.

دوره سيزدهم رقابت هاي ليگ برتر با سقوط گهر دورود، پيکان تهران، صنعت نفت آبادان و آلومينيوم هرمزگان و صعود گسترش فولاد تبريز و استقلال صنعتي خوزستان آغاز خواهد شد. در اين ميان ذوب آهن اصفهان نيز با پيروزي در دو ديدار رفت و برگشت برابر پاس همدان در ليگ برتر ماندني شد.

هفته نخست ليگ برتر فوتبال ايران چهارشنبه ساعت 22 با دو ديدار آغاز خواهد شد.

* پرسپوليس – تراکتورسازي

حساسترين ديدار هفته ي نخست ليگ برتر را شاگردان علي دايي و مجيد جلالي در ورزشگاه آزادي برگزار خواهند کرد. علي دايي که فصل گذشته را در راه آهن سپري کرده بود و صراحتا از منتفي شدن حضورش در پرسپوليس سخن به ميان آورده بود، به شکلي غيرمنتظره سکان هدايت سرخ هاي پايتخت رابرعهده گرفت و دست به تغييرات گسترده در اين تيم زد. تغييراتي که حتي دامن کريم انصاريفرد را هم گرفت و او اين فصل در تراکتورسازي توپ خواهد زد.

حساسيت ديدار اين دو تيم در سالهاي اخير زياد بوده و همواره ديدارهاي اين دو تيم در تهران و تبريز از ديدارهاي جذاب شده است. اين دو تيم پيس از آغاز ليگ يک بازي دوستانه برگزار کردند که در نهايت پرسپوليس با يک گل تراکتورسازي را مغلوب ساخت.

حضور علي کريمي و کريم انصاري فرد در تراکتورسازي که در فصل گذشته از ستون هاي پرسپوليس بودند به حساسيت هاي اين ديدار خواهد افزود. هرچند که ميزان تقسيم بندي احتمالي ورزشگاه آزادي ميان هواداران پرسپوليس و تراکتورسازي مشخص نيست اما بدون شک حضور تماشاگران دو تيم در حساسيت اين ديدار موثر خواهد بود. محمد نصرتي و جواد کاظميان ديگر بازيکنان تراکتورسازي هستند که سابقه پوشيدن پرسپوليس را دارند و تقابلشان با پرسپوليس مي تواند بر جذابيتهاي اين ديدار مهم بيفزايد.

در تراکتورسازي هم مجيد جلالي با کوله باري از دانش و يکسال کنار ماندن از فوتبال، آمده تا روياي قهرماني تبريزي ها را جامه عمل بپوشاند. آنها در يارگيري خوب عمل کرده اند و نمي خواهند تجربه تلخ آسيايي سال گذشته شان دوباره تکرار شود. جلالي که بعد از اختلافاتش با چراغپور، پورغلامي را بعنوان دستيارش به تراکتورسازي اضافه کرده است مي خواهد با تراکتورسازي قابليت هاي فني اش را مثل دوراني که در پاس حضور داشت، مجددا اثبات کند.

* استقلال خوزستان – ذوب آهن

عبدالله ويسي پس از تجربه ي ناموفق و تلخ پيکان تهران که در نهايت منجر به سقوط اين تيم به دسته پايين تر شد حالا به استقلال خوزستان آمده تا نشان دهد تجربه ي پيکانش تنها يک اتفاق بوده و قابليت هاي او همان است که منجر به آسيايي شدن صباي قم شد.

ويسي با جمع کردن خوزستاني هاي با تجربه ي ليگ برتر و تلفيق بازيکنان جوان بومي تلاش مي کند تا کم کم اين استقلال را در دل هواداران استقلال اهواز جا بياندازد. استقلال خوزستان که پس از احراز تباني شهرداري تبريز به ليگ برتر راه يافته است در اولين گام بايد برابر ذوب آهني به ميدان برود که سال گذشته را با کربکندي آغاز کرد و در نهايت و پس از اينکه چند هفته فرهاد کاظمي روي نيمکت اين تيم نشست، اين ياوري بود که سکان هدايتش را برعهده گرفت تا از سقوط به دسته نخست اين تيم را نجات دهد اما مسئولان ذوب آهن در اقدامي عجيب پس از حفظ اين تيم در ليگ برتر، لوکا بوناچيچ را به تيمشان آوردند.

شايد تجربه بوناچيچ در سپاهان و پايه گذاري سپاهان به شکل تيمي حرفه اي از دلايل اين امر باشد. ذوب آهني ها که حدادي فر و مسلمان را به هر سختي اي بود در اين تيم نگاه داشتند، مي خواهند از تکرار تجربه سال گذشته شان درس بگيرند و مانع از تکرار آن شوند. آنها مي خواهند يکبار ديگر ذوب آهن را در فينال تورنمنت بزرگي مثل ليگ قهرمانان آسيا ببينند و از رقيب همشهريشان عقب نيافتند.

ديدار استقلال خوزستان و ذوب آهن اصفهان در حالي برگزار خواهد شد که شايد تقابل لوکا و ويسي به عنوان استاد و شاگرد از نکات جالب ديگر آن باشد.

استقلال خوزستان اولين تجربه ي حرفه اي گريش را در حالي در اهواز تجربه خواهد کرد که گام اول اين تيم مطمئنا در ايجاد اعتماد بنفس براي ادامه ليگ براي شاگردان ويسي بسيار مهم و حياتي خواهد بود.

شش ديگر اين هفته روز پنج شنبه برگزار خواهد شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ