گزارش یوفا از درآمد باشگاه‌ها در لیگ‌قهرمانان؛ یووه بالاترین درآمد
تاريخ : چهار شنبه 2 مرداد 1392برچسب:, | 8:26 | نویسنده : Amir

اتحادیه فوتبال اروپا، موسوم به یوفا، در گزارشی درآمد تیم‌های حاضر در لیگ‌قهرمانان فصل 2013-2014 را اعلام کرد که در این میان یوونتوس، علی‌رغم حذف در مرحله یک‌چهارم بالاترین درآمد را به خود اختصاص داده است.

گزارش یوفا از درآمد باشگاه‌ها در لیگ‌قهرمانان؛ یووه بالاترین درآمد

بر این اساس تمامی باشگاه‌های حاضر در این‌رقابت‌ها مبلغ 904.6 میلیون یورو درآمد کسب کرده‌اند که شامل حق پخش تلویزیونی و درآمد حاصل از عملکرد آن‌ها و درآمد زایی آن‌ها به همراه پاداشی که از سوی یوفا اهدا می‌شود، است.

مجموعاً 904.6 میلیون یورو میان باشگاه‌های حاضر در این‌رقابت‌ها تقسیم شده است. با این حال، علی‌‌رغم حضور دو تیم بایرن و بروسیا دورتموند بیش از بقیه در این رقابت ها و حضور در فینال، بیشترین درآمد حاصله به تیم‌های ایتالیایی اختصاص پیدا کرده است.

بایرن که با پیروزی 2-1 مقابل دورتموند فاتح اروپا شد مجموعاً 55 میلیون یورو درآمد کسب کرده است، که 35.9 میلیون یورو هدیه یوفا به‌آن‌ها و حدود 19 میلیون یورو حق پخش تلویزیونی به آن‌هاست. دورتموند مجموعاً 54 میلیون یورو کسب کرده که حدود 32.4 میلیون یورو از یوفا و 21 میلیون یورو از حق پخش تلویزیونی کسب شده است.

اما یوونتوس با کسب 65.3 میلیون یورو بیشترین سود را از حضور در اروپا برای خود به همراه داشته است. رده بندی باشگاه‌ها پردرآمد به شرح زیر است :

1- یوونتوس ایتالیا - 65.3 میلیون یورو

2- بایرن مونیخ آلمان- 55.1 میلیون یورو

3- بروسیا دورتموند آلمان - 54.1 میلیون یورو

4- آث‌میلان ایتالیا - 51.4 میلیون یورو

5- رئال مادرید اسپانیا - 48.4 میلیون یورو

6- بارسلونا اسپانیا - 45.5 میلیون یورو 

7- پاریس سنت ژرمن فرانسه- 44.7 میلیون یورو

از مجموع 904 میلیون یورو درآمد حاصله، 495 میلیون یورو حاصل حضور در این رقابت‌ها و 409 میلیون یورو حق پخش تلویزیونی است.

تیم‌ها از سوی یوفا برای هر پیروزی 1 میلیون یورو و هر تساوی 500 هزار یورو پاداش می‌گیرند. تیم‌های حاضر در مرحله یک‌هشتم 3.5 میلیون یورو، مرحله یک‌چهارم، 3.9 میلیون یورو و نیمه نهایی 4.9 میلیون یورو پاداش می‌گیرند.

حضور تیم‌های ایتالیایی به دلیل قراردادهای سنگین اسکای اسپورت و مدیاست پریموم با اتحادیه فوتبال اروپاست که باعث درآمد زایی برای آن‌ها شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ