موشک هامبورگ 36 ساله شد
تاريخ : چهار شنبه 2 مرداد 1392برچسب:, | 8:34 | نویسنده : Amir

مهدي مهدوي کيا امروز 36 ساله شد، در حالي که در آلمان به سر مي برد.

براي نوشتن و ياد کردن از خوب ها و ستاره ها حتما نبايد منتظر يک اتفاق جنجالي يا يک اتفاق ناراحت کننده بود. گاهي مي شود براي يک اتفاق خوب ياد آدم هاي خوب و تاثيرگذار باشيم.

به گزارش فارس، گاهي يک اتفاق ساده مي تواند بهانه خوبي براي ستايش و تمجيد از مردي باشد که خاطره هاي خوبي از او داريم. لحظات شيريني را برايمان رقم زد و به نام ايران هم غرور ايراني را سربلند کرد. هر چند که خداحافظي او از دنياي قهرماني غم انگيز و دور از شان او برگزار شد اما مهدي مهدوي کيا هميشه در قلب ايراني ها جا دارد.

امروز روز تولد مهدي مهدوي کيا است. شايد عادت نداشته باشيم در چنين مواقعي از افتخار آفرينان کشورمان ياد کنيم اما مي خواهيم اين بار سنت شکني کنيم و به بهانه 36 سالگي بزرگمرد کوچک فوتبالمان از او بنويسيم.

****

مهدي مهدوي کيا در سن 18 سالگي در روزهايي که بازيکنان بزرگي در پرسپوليس بودند به اين تيم پيوست و خيلي سريع توانست نظر استانکو را جلب کند. مهدوي کيا که در تمامي رده هاي سني در تيم بانک ملي حضور داشت خيلي سريع توانست استعداد خود را در تيم ملي هم شکوفا کند. اين بازيکن در جام جهاني 98 فرانسه با گلزني در ديدار با آمريکا علاوه بر اينکه به شهرت خود افزود توانست راهي فوتبال اروپا شود.

مهدوي کيا 11 سال موفق و پر افتخار را در ليگ آلمان سپري کرد. او لقب موشک را از آن خود کرد. مهدوي کيا به دليل بازي هاي خوب و اخلاق پسنديده يکي از محبوب ترين بازيکنان هامبورگ بوده است.

****

در سالي که براي مهدوي کيا گذشت هر چند که خداحافظي بسيار سوال برانگيزي در فينال جام حذفي براي او گرفته شد اما او با چند رويداد بين المللي روبرو شد.

قرار گرفتن مهدوي کيا در تيم قرن هامبورگ، دعوت وي به جشن 121 سالگي باشگاه هامبورگ، بازي کردن در تيم ستارگان جهان،حضور در بازي خداحافظي ميشاييل بالاک،کسب دومين بازيکن محبوب جهان،حضور در مراسم قرعه کشي مقدماتي جام جهاني به دعوت AFC ، حضور در فينال ليگ قهرمانان اروپا از جمله اتفاقات خوب براي او بود.

مهدي مهدوي کيا وارد 36 سالگي شده و البته با قدم گذاشتن در عرصه ديگري مي خواهد تجربيات خود را در اختيار نسل جوان قرار دهد.

****

تولد او بهانه خوبي براي صحبت با وي شد.

مهدي اين روزها همراه خانواده خود براي استراحت و تفريح در آلمان بسر مي برد« براي پيگيري کارهايم و همچنين استراحت به آلمان آمده ام. من هميشه در فوتبال بودم و کمتر توانستم همراه خانواده باشم. »

مهدوي کيا اما در آلمان چندان هم بيکار نيست و به فکر تيم ملي زير 17 ساله هاي ايران است« با توجه به اينکه تيم ملي زير 17 ساله ها بايد در مسابقات جام جهاني بازي کند به دنبال فراهم کردن مقدمات برگزاري اردو اين تيم در آلمان هستم. همچنين در کلاس مربيگري B بوندس ليگا ثبت نام کرده ام. چون سال ها در هامبورگ بازي کردم دوست دارم يک بازي خداحافظي با اين تيم داشته باشم و در حال مقدمات اين کار هستم. همچنين چون سفير فوتبال آسيا در تيم هاي پايه هستم به دنبال يکسري کارها در اين مورد هستم.»

مهدي مهدوي کيا در مورد تولد خود هم نظر جالبي دارد« امروز 36 ساله شدم. يک سال پيرتر شدم. از من گذشته دنبال جشن گرفتن باشم اما خانواده ام هميشه به من محبت داشته و غافلگيرم کرده اند.»



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ