ورود قهرمان و نبرد آبي‌پوشان در تبريز
تاريخ : چهار شنبه 2 مرداد 1392برچسب:, | 8:38 | نویسنده : Amir

در شب دوم از هفته اول ليگ برتر شش ديدار برگزار مي‌شود که در يکي از حساس‌ترين بازي‌ها گسترش فولاد در تبريز ميزبان استقلال است.

شش ديدار باقيمانده هفته اول ليگ برتر پنج‌شنبه شب در شهرهاي مختلف برگزار مي‌شود.

نگاهي به اين شش ديدار مي‌اندازيم؛

گسترش فولاد تبريز - استقلال؛ قهرمان مي‌آيد، نبرد آبي‌پوشان

گسترش فولاد تبريز در اين فصل به ليگ برتر آمده، گسترش تنها تيم ليگ برتري است که از يک «سرمربي - بازيکن » بهره مي‌برد. رسول خطيبي مربي که گسترش را به ليگ برتر آورده همچنان به عنوان بازيکن هم در ميدان حضور دارد. اين تيم براي استقلال از نظر فني ناشناخته است. با اين حال استقلال قهرمان فصل گذشته در اين فصل هم با همان قدرت وارد مسابقات مي‌شود. البته قلعه‌نويي بارها گفته استقلال اين فصل قوي‌تر از فصل قبل است و علي فتح‌الله‌زاده نيز پيشاپيش قهرماني تيمش را در ليگ برتر تبريک گفت!

با اين حال نبايد انگيزه بازيکنان جوان گسترش فولاد را دست‌کم گرفت. در تيم گسترش فولاد ايمان موسوي مهاجم فصل گذشته استقلال هم حضور دارد. انگيزه موسوي شايد بيشتر از بقيه بازيکنان گسترش باشد اما گل زدن به قهرمان فصل گذشته که ترکيب خط دفاع و دروازه‌بان فصل گذشته را حفظ کرده کار بسيار سختي است. استقلال مي‌خواهد ليگ برتر را با برد شروع کند تا از روز اول نشان بدهد که يک مدعي درجه اول است ولي شايد جوانان آبي‌پوش تبريزي بتوانند اولين شگفتي را در ليگ سيزدهم خلق کنند. جدال آبي‌پوشان تهراني و تبريزي حساس‌ترين بازي شب دوم از هفته اول ليگ است.

سپاهان - فولاد خوزستان؛ نبرد آسيايي

سپاهان فصل گذشته در رده سوم جدول قرار گرفت و فولاد چهارم شد. نبرد تيم‌هاي سوم و چهارم جدول در فصل گذشته ديدني است. اين دو تيم در فصل نقل و انتقالات هم بازيکنان خوبي گرفته‌اند. سپاهان و فولاد در ليگ قهرمانان آسيا حضور دارند. در اين بازي از ستاره‌هاي جديد سپاهان يعني مجتبي جباري، آرش افشين، هادي عقيلي، يعقوب کريمي و ... رونمايي شود. فولاد خوزستان هم مثل سپاهان سرمربي فصل گذشته خود را حفظ کرده است.

صباي قم - ملوان؛ مايلي کهن مقابل اولين مربي خارجي انزلي

محمد مايلي‌کهن که فصل گذشته با تيم گهر در ليگ برتر بود در اين فصل با تيم صبا به اين مسابقات آمده است. صبا در اين فصل بيشتر از تيم گهر بازيکن گرفت اما رضا عنايتي مهاجم کهنه‌کار ليگ را هم از مس کرمان گرفت. ملوان اما در اين فصل با اولين مربي خارجي‌ تاريخش وارد ليگ شده است. دراگان اسکوکيچ بايد با اين تيم خوب نتيجه بگيرد تا هواداران دو آتشه ملوان را راضي نگه‌ دارد. ملوان در اين فصل سه چهار بازيکن ارزشمند از دست داد که مهم‌ترين آن پژمان نوري کاپيتان بود.

راه آهن - مس کرمان؛ نبرد بي‌حاشيه‌ها و پرحاشيه‌ها

راه آهن در فصل نقل و انتقالات ابتدا با علي دايي قرارداد امضا کرد ولي بعد از جدايي اين مربي و حضورش در پرسپوليس با منصور ابراهيم‌زاده به توافق رسيد. راه آهن شرايط مناسبي دارد و به نظر مي‌رسد که هيچ مشکل و دغدغه‌اي در اين باشگاه وجود نداشته باشد و چنين محيطي براي ابراهيم‌زاده ايده‌آل است اما در آن سوي ميدان تيم مس کرمان روزهاي پرحاشيه‌ و پرتنشي را سپري مي‌کند. مجتبي تقوي که به گفته دستيارش استعفا کرده در سه روز گذشته در تمرينات تيم مس حاضر نشده است. بيژن طاهري بعد از درگيري با هواداران مس از کرمان به تهران آمد. با اين شرايط روي کاغذ مس کرمان شانس کمي براي پيروزي در اولين ديدار در ليگ برتر دارد مگر اينکه در زمان باقيمانده تا بازي وضعيت مس دگرگون شود.

فجرسپاسي - نفت تهران؛ يک نبرد بي‌حاشيه

فجر با غلامحسين پيرواني در ليگ سيزدهم حضور دارد و اين تيم طبق روال معمول با کمترين هزينه و بازيکنان جوان پا به ميدان مي‌گذارد و حريف روز اولش هم تيم نفتي است که يحيي گل‌محمدي را به جاي منصور ابراهيم‌زاده به خدمت گرفته است. گل‌محمدي از پرسپوليس پرطرفدار به تيم بي‌طرفدار نفت آمده و قطعا در نفت آرامش بيشتري خواهد داشت. اين بازي از نظر مسايل حاشيه‌اي مشکلي ندارد و دو تيم به دنبال فوتبال هستند.

داماش گيلان - سايپا؛ رونمايي از سايپا اروپايي مقابل تيم بي‌پول

داماش از نظر مالي در شرايط نامناسبي قرار دارد. وضعيت آنقدر در اين تيم بد است که امير عابديني مديرعامل باشگاه از انحلال تيم سخن بر زبان آورده است. داماش با چنين وضعيتي بايد به مصاف تيم سايپايي برود که قاعدتا از نظر مالي نبايد شرايطش به بدي داماش باشد از سويي ديگر سايپا انگين فيرات مربي آلماني ترک تبار را به خدمت گرفته که وعده ساخت يک تيم اروپايي را در سايپا داده است و مي‌خواهد در اين تيم تحول ايجاد کند. سايپا در آخرين بازي تدارکاتي‌اش سه بر صفر پرسپوليس را شکست داده است. البته داماش گيلان در کادر فني تغييري نداشته است ولي بازيکناني ارزشمندي مثل جهانبخش، ابراهيمي، کوشکي و رودباريان را از دست داده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ